Kia Sportage

29. ožujka 2016.
Vozili smo - Kia Sportage
piše: Goran Topić  foto: AUTONET, Kia Motors Corporation 

Nacionalna prezentacija

Na hrvatsko je tržište stigla nova, četvrta generacija kijinog predstavnika u C-SUV segmentu. Dakako, riječ je o modelu Sportage koji je u prethodnoj izvedbi bio najpopularniji izbor hrvatskih kupaca u tom segmentu
7972
Posjetimo se, prvi je Sportage na tržišta stigao još davne 1993. Druga ga je generacija slijedila 2004, a prethodni se model prodavao od 2010. godine. Činjenica kako je C-SUV segment sve značajniji ne samo kod nas nego i širom Europe upućuje na važnost koju ovi modeli imaju za svoje proizvođače. Kod nas je Sportage posebno interesantan za domaćeg predstavnika s obzirom da je u prethodnoj godini bio najprodavaniji model svog segmenta u Hrvatskoj - prodano su, respektabilna, 422 primjerka. U godini prije Sportage je bio na trećem mjestu, a 2013. je bio također najprodavaniji.

Dakle, veliki uspjeh prethodnika pred novi Sportage postavlja težak zadatak i obavezu, no prvi dojmovi ukazuju na to da će ga novitet s lakoćom ispuniti unatoč sve konkurentnijem okruženju. Naime, dotjerani i moderni dizajn eksterijera i interijera, bogata i napredna oprema, novi i unaprjeđeni motori i mjenjači, već poznato kijino rekordno 7-godišnje jamstvo te prihvatljiva cijena, ovom bi modelu trebali osigurati ponovno zauzimanje samog vrha popularnosti među našim kupcima.

Modernije i privlačnije


7972
Nova Kia Sportage svojim izgledom nastavlja s razvojem već prepoznatljivog dizajna modelne obitelji svog proizvođača, a od detalja se posebno ističu nova maska i poklopac motora, dorađena svjetla, maglenke, kromirani obrubi prozora, stražnja LED svjetla, široke linije tzv. ramena automobila i sl. Izmjene su imale i svoju praktičnu stranu. Naime, smanjen je koeficijent otpora zraka s 0,35 na 0,33, a novitet će se moći pohvaliti i s četiri nove boja vanjštine. To su crvena Infra, srebrna Canyon, Bronze Metal i zelena Alchemy.

Nadalje, novi Sportage je 40 mm dulji od svog prethodnika te mu sada ukupna dužina iznosi 4488 mm, a međuosovinski je razmak produljen za 30 mm te sada iznosi 2670 mm. Visina i širina vozila se nisu mijenjale. Rast dimenzija i unaprjeđenja interijera rezultirali su povećanom ponudom prostora unutar putničke kabine, a vrijedi reći i kako zapremina prtljažnika Kie Sportage sada iznosi 503 dm3, dok s preklopljenim naslonom stražnje klupe obujam raste na 1492 dm3. Također, u prtljažniku s dvostrukom podnicom u donji dio se mogu staviti predmeti visine do 86 mm, a snižena je i visina utovarnog praga prtljažnika čime je omogućeno lakše stavljanje predmeta u prtljažnik.

Spomenimo i kako će novi Sportage biti dostupan sa 16, 17 i 19-colnim aluminijskim naplacima, a izvedbe s paketom GT Line dolaze s 19-colnim naplacima kao serijskom opremom.

Bogatija oprema i veći komfor


7972
Proizvođač nadalje tvrdi kako je osjetno povećana kvaliteta materijala i izrade, viši je stupanj ergonomije vozačevog okruženja, unaprjeđena su sjedala s mekšim naslonima za glavu i tvrđim bočnim oblogama za bolje držanje tijela u zavojima i sl. Kupcima će na raspolaganju stajati električno podesiva prednja sjedala (vozačevo u deset, a suvozačevo u osam smjerova), kao i sustavi grijanja svih te hlađenja prednjih sjedala. Većem komforu će svakako pridonijeti i bolja izolacija od buke vjetra i motora te vibracija, napredniji ovjes i ostalo što već spada u toliko ponavljanju skraćenicu NVH.

Kod infotainmenta najviše vrijedi izdvojiti središnji zaslon koji dolazi u veličinama od 7 i 8 inča, sustav navigacije koji koristi SD kartice čije će se karte automatski i besplatno osvježavati narednih sedam godina od kupnje vozila, opcijski JBL audio sustav s 8 zvučnika i sl. Možemo istaknuti i bežični punjač za mobitele sprijeda, kao i USB priključak na stražnjim sjedalima. Od paketa opreme posebno se ističe GT Line koji dolazi s raznim jedinstvenim značajkama i ukrasima.

Prema uzoru na veći Sorento


7972
Velika prednost novog Sportagea u odnosu na prethodnika je značajniji prijenos tehnologije s većeg "rođaka", Sorenta. Točnije, Sportage je opremljen sustavima upozorenje kod nenamjerne promjene vozne trake, zadržavanja vozila unutar vozne trake, detekcije mrtvog kuta, upozorenja na ograničenje brzine, upozorenja na bočni promet otraga, automatskog prilagođavanja svjetala, automatskog parkiranja, kao i sustavom autonomnog kočenja u nuždi koja funkcionira u gradu te izvan njega. Što se sigurnosti tiče svakako treba napomenuti i kako je ovaj model ostvario maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP-ovom testu.

7972
Kupcima nove Kie Sportage će na raspolaganu biti dva benzinska i dva dizelska 4-cilindrična motora. Krenimo redom i recimo kako ponudu otvara 1.6 GDI snage od 132 KS, a slijedi ga turbo izvedba 1.6 T-GDI sa 177 KS koja će se uskoro pojaviti na tržištu samo za kupce GT Line paketa. S dizelske strane izbor čine 1,7-litreni CRDi snage od 115 KS te 2.0 CRDi snage od 136 ili 185 KS. Potonji 2,0-litreni motor će biti dostupan s pogonom na sva četiri kotača te automatskim mjenjačem. U ponudi se nalazi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke koji će biti dostupan i uz 1.6 T-GDI.

Sve u svemu, proizvođač tvrdi kako će vozači i kupci novog modela cijeniti poboljšane vozne karakteristike, upravljivost i profinjenost te ekonomičnost vozila koje se proizvodi u kijinim pogonima u slovačkoj Žilini.

Za svakoga ponešto


Prodaja nove Kie Sportage u Hrvatskoj je upravo započela, a početni model u ponudi je 1.6 GDi LX Active, koji dolazi uz sedmogodišnje jamstvo (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja prijeđenih kilometara) te čija cijena iznosi 166.990 kn. Najskuplji model u ponudi je Sportage 2.0 CRDi AWD A/T EX Limited koji stoji 354.990 kn. S obzirom na široki raspon cijena, odnosno široku paletu motora i opreme, jasno je da će ponuda Sportagea biti dovoljno široka kako bi u njoj svaki kupac ovog segmenta mogao pronaći upravo onu izvedbu koja odgovara njegovim potrebama, ali i mogućnostima novčanika.



GALERIJA: Kia Sportage

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing