Kia Sportage 1.6 GDI Urban

20. kolovoza 2013.
Test - Kia Sportage 1.6 GDI Urban
piše: Goran Topić  foto: AUTONET 

Atraktivno i pristupačno

U svojoj trećoj generaciji model Sportage je u potpunosti odrastao. Naime, ovaj kijin SUV/Crossover srednje veličine nudi vrlo privlačan, dizajn, bogatu opremu, solidnu motorizaciju i razumnu cijenu te već poznato jamstvo od 7 godina, odnosno 150.000 km. Dakle, pri odabiru novog automobila iz ovog segmenta taj model jednostavno ne možete zaobići
4643
Za konačno etabliranje korejskih automobila na europskom tržištu, a tu dakako prvenstveno mislimo na one iz koncerna Hyundai (dakle automobile sa značkom Hyundaija i Kije), možda su i najveću ulogu odigrali SUV modeli.

Ovi automobili ne samo da su svoju popularnost mogli zahvaliti činjenici rastućeg trenda popularnosti SUV/Crossover segmenta, već njihov uspjeh počiva i na odličnom omjeru plaćenog i dobivenog te sve prihvatljivijeg, odnosno u konačnici u potpunosti europeiziranog i vrlo privlačnog dizajna. Sve rečeno vrijedi i za model Sportage.

Trenutno je na našem tržištu Sportage dostupan s dva benzinska i dva dieselska motora. Konkretnije, riječ je o 1,6-litrenom benzincu snage od 99 kW, odnosno 135 KS te 2-litrenom snage od 120 kW, odnosno 163 KS i 1,7 te 2,0-litrenim CDRi turbodieselskim motorima snage od 85 kW (116 KS), 100 kW (136 KS) te 135 kW (184 KS). Također, dostupno je čak pet paketa opreme: Active, Fun, Urban, Stlye Plus i Limited Plus. Nadalje, 2,0-litreni motori dostupni su i s pogonom na sva četiri kotača, a u ponudi se, ovisno o motoru i opremi, pored 6-stupanjskog ručnog nalazi i 6-stupanjski automatski mjenjač.

Testirani je automobil dakle bio opremljen početnim benzinskim motorom čija ga snaga smješta u sredinu ponude, a isto vrijedi i za treći paket opreme, Urban.

4643
U teoriji...

Već dulje vrijeme jedan od presudnih faktora pri odabiru automobila svakako je dizajn. Znaju to i u Kiji, štoviše, upravo su prije koju godinu odlučili graditi svoj imidž među europskim kupcima putem dizajna na način da pošalju poruku kako dobar izgled prati dobro vozilo. Iskreno, to im polazi za rukom, jer se još uvijek relativno nova generacija kijinih vozila, kojoj pripada i testirani Sportage, upravo na pitanju dizajna izdiže iznad mnogih konkurenata i privlači sve više kupaca.

Naime, sportski, moderno, odmjereno i svježe glavne su smjernice kojima su se vodili kijini dizajneri kada su kreirali ovaj automobil (i ostale spomenute novitete). Sportage se doista može pohvaliti kako je atraktivan i drugačiji od konkurenata. Nešto što kupci ovog segmenta nesumnjivo cijene.

Interijer Sportagea prati isti smjer, no unatoč visokom stupnju preglednosti, jednostavnosti korištenja i ergonomije, dojma smo kako unutrašnjost još uvijek nije dosegla razinu vanjskog dizajna. Naime, iako upotrijebljena plastike odaje dojam solidne kvalitete i izrade, u konačnici ostaje "okus plastičnosti" donekle karakterističan za korejske (nerijetko i japanske) automobile. No, da budemo u potpunosti korektni, toga je daleko manje nego prije i vjerujemo kako ćemo o tome uskoro pisati u prošlom svršenom vremenu.

4643
Dimenzije testiranog Sportagea iznose 4440 x 1855 x 1635 mm, a međuosovinski razmak mu je dug 2640 mm. Dakle, ponuda prostora je sasvim dostatna, a na stražnju se klupu mogu zadovoljavajuće smjestiti tri putnika, iako će se dvoje znatno bolje provesti. Zapremina prtljažnika iznosi 564 dm3l, odnosno preklapanjem stražnjih naslona (40/60) ista raste na 1353 dm3. Dakle, možemo govoriti o solidnim obiteljskim mjerama.

Pored izgleda, možda je i najsnažniji adut testiranog automobila njegova raznima opremljenosti. Naime, paket Urban iako u osnovi pripada sredini ponude, sadrži sve i više od onog što se može realno očekivati od automobila ovog segmenta i ove cijene (o kojoj nešto više kasnije).

Recimo kako je testirani automobil bio opremljen sustavima ABS, BAS, EBD, TCS, ESP, Hill-Assist, Downhill Brake i CBC-om, a tu su i šest zračnih jastuka, automatski klima uređaj, putno računalo, tempomat, radio uređaj (CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth) s komandama na upravljaču, vozačevo sjedala s potporom u lumbalnom dijelu, sva četiri električno pomična prozora, električno pomični i sklopivi retrovizori, stražnji retrovizori, 17-colni alu naplaci...

Uglavnom, u nabrajanju je lagano izgubiti se, a recimo kako u bogatijim paketima eventualno možemo izdvojiti ksenon svjetla, navigaciju, kožne presvlake, kameru za vožnju unatrag i još par sitnica što dovoljno govori o razini opreme testiranog automobila, modela "tek" iz sredine ponude.

4643
U praksi...

Testirani je Sportage pokretao benzinski 4-cilindrični 1,6-litreni motor snage od 99 kW, odnosno 135 KS pri 6300 o/min i najvećeg okretnog momenta od 164 Nm pri 4850 Nm. S motorom je bio uparen 6-stupanjski ručni mjenjač koji je spomenutu snagu i moment usmjerava na prednje kotače. Radi se o solidnom, no pomalo nedovoljno snažnom pogonskom sklopu, kojem ustvari više nedostaje okretnog momenta nego li snage, za automobil ove veličine, ali i za opravdanje djelomično sportski nastrojenog dizajna. Mjenjač je zadovoljavajućih omjera te hoda ručice, odnosno u skladu je s motorizacijom.

Najveća brzina testiranog automobila iznosi 178 km/h, a do 100 km/h će ubrzati za 11,1 sekundu. Prosječna nam se potrošnja tijekom testa kretala oko 10,3 l/100 km što smatramo prihvatljivim rezultatom za automobil ovog segmenta s opisanom motorizacijom i činjenicom kako prazan teži 1305 kg. Drugim riječima, radi se o "obiteljskim" performansama, a takve su i vozne sposobnosti ovog automobila.

4643
Prije svega recimo kako je testirani Sportage bio opremljen s pogonom isključivo na prednje kotače, što ga stavlja među prvenstveno gradska vozila. Nadalje, Sportage se ne može podičiti posebno sportski ustrojenim podvozjem. Udobnost je, dakle, bila na prvom mjestu, no rezultat toga je izraženije naginjanje karoserije prilikom brže vožnje zavojima.

Vozaču prijateljski nastrojeni kokpit, viši položaj sjedenja, potpora u lumbalnom dijelu leđa, dobra preglednost i sl. omogućit će kratki period navikavanja na vozilo te lako i komforno korištenje i na duljim relacijama. Udoban ovjes i dovoljna ponuda prostora straga će Sportage i ostalim putnicima učiniti ugodnim. Sve to treba podvući ponovnim spominjanjem bogate sigurnosne (i druge) opreme kako bi mogli zaključiti da je Sportage doista dobar obiteljski izbor.

Time više kada navedemo kako je za testirani model potrebno izdvojiti 183.990 Kn, odnosno 24.532 Eura, no s obzirom na trenutne akcije koje nudi domaći zastupnik ovaj bi vas model mogao stajati i znatno manje.

> Pogledajte test: Kia Sportage 1.7 CRDi VGT Urban
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač ++
Performanse +- Potrošnja goriva +- Cijena ++
GALERIJA: Kia Sportage 1.6 GDI Urban

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing