Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Comfort

31. ožujka 2014.
Test - Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Comfort
piše: Goran Topić  foto: AUTONET 

Manje, slabije i na dva kotača, ali zato štedljivije

Honda je prvi CR-V predstavila još 1995. i tada je ovaj model bio jedan od pionira u SUV segmenta. Vremenom se ovaj Compact Recreational Vehicle ili Comfortable Runabout Vehicle, ovisno o izvoru, prometnuo u cijenjenog člana svoje klase čiju nabavku razmatra gotovo svaki kupac koji je zainteresiran za crossover/SUV vozilo
5455
Kako smo već spomenuli, CR-V je na svjetskim tržištima prisutan već skoro dvadeset godina i trenutno je na tržištu dostupna četvrta generacija ovog automobila za kojeg njegov proizvođač tvrdi kako je "postao sinonim za eleganciju i pouzdanost" te kako "iz generacije u generaciju njeguje prepoznatljiv i elegantan stil koji nudi izvrsne performanse i uvjerljivost u svim uvjetima vožnje".

Na našem je tržištu CR-V dostupan s jednim benzinskim i dva dieselska motora. Konkretnije, riječ je o 2,0-litrenom i-VTEC pogonskom stroju snage od 114 kW (155 KS) te 1,6 i 2,2-litrenim i-DTEC turbodieselskim motorima snage od 88 kW (120 KS), odnosno 110 kW (150 KS). Kupci, ovisno o izboru motora mogu birati između 6-stupanjskog ručnog (jedini izbor uz 1.6 i-DTEC) te automatskog mjenjača, a recimo i kako je slabiji diesel dostupan samo s pogonom na prednje, a snažniji samo s pogonom na sva četiri kotača. Dodajmo i kako će o izboru motora ovisiti i paketi dostupne opreme, a u ponudi se nalaze Comfort, Lifestyle, Elegance i Executive.

5455
U teoriji...

CR-V je automobil suzdržanog i donekle konzervativnog dizajna te klasičnih SUV-oviskih proporcija koji se nije previše izmijenio u odnosu na svog prethodnika. Očito zadovoljni rezultatima ranije generacije i reakcijama ciljanog tržišta u Hondi su odlučili ne eksperimentirati previše te se držati prokušane formule. Slično vrijedi i za uređenje interijera. Naime, prednja armatura CR-V-a je pregledna, s većim brojem (za današnje trendove) lako dostupnih i uočljivih prekidača, bez ikakvog kompliciranja, a pojedini elementi se čak čine i prevelikima donekle odajući kako je riječ o SUV vozilu. Ovisno o ukusu, netko će u ovakvom uređenju vidjeti funkcionalnost, a netko japansku sterilnost, na vama je da sami procijenite.

S druge strane diskusije oko praktičnosti i funkcionalnosti putničke kabine nema. Velika ponuda prostora sprijeda i otraga će se posebno cijeniti na duljim putovanjima, a valja spomenuti i kako ovo vozilo dimenzija od 4570 x 1820 x 1685 mm te međuosovinskog razmaka od 2630 mm, putnicima nudi i prtljažnik obujma od 589, odnosno 1146 litara kada se nasloni stražnjih sjedala (60:40) preklope u ravnu podnicu.

Od paketa Comfort, od opreme, vrijedi izdvojiti 17-colne aluminijski naplatke, gume dimenzija 225/65 R 17 (rezervni kotač za privremenu uporabu), 2-zonski automatski klima uređaj, el. podizače prednjih i stražnjih stakala, električno pokretane i grijane vanjske retrovizore, tempomat s limitatorom brzine, komande audio sustava na upravljaču, USB i AUX priključke, naslon za ruke vozača i suvozača, upravljač podesiv prema visini i dubini, vozačevo sjedalo podesivo prema visini te s el. podesivom potporom za kralježnicu...

5455
U praksi...

S obzirom na ranije navedeno možemo reći kako pronaći optimalan položaj za upravljačem ovog automobila nije težak posao, baš naprotiv, a preglednost je na zadovoljavajućoj razini zbog povišenog položaja sjedenja i zadovoljavajuće veličine i rasporeda staklenih površina.

Testirani je automobil pokretao 1,6-litreni 4-cilindrični turbodieselski i-DTEC motor koji razvija snagu od 88 kW (120 KS) pri 4000 o/min te najveći okretni moment od 300 Nm pri 2000 o/min. Ako ćete pomisliti da je to možda ipak premalo za jedan hondin SUV, onda niste pretjerano zagrijani za ekonomičnost pa vas neće veseliti niti podatak kako se spomenuta snaga i moment na podlogu prenose putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača te pogona na dva, odnosno samo na prednje kotače. Radi se dakle o ekonomičnijoj verziji, što dokazuje i prosječna potrošnja od oko 6,5 do 7,5 l/100 km, što je ustvari više no zadovoljavajući real-life rezultat, no cijena za to je izostanak bilo kakvog sportskog doživljaja.

5455
Naime, riječ je o odličnom i vrlo štedljivom motoru, no čini nam se premalenom, odnosno preslabom za preko 1500 kg teški CR-V. Tu prvenstveno mislimo na ubrzanja i agilnost ovog automobila, no u konačnici dakako da ćete i s ovim pogonskim strojem moći dosegnuti više brzine pa i takve koje će vas u zavojima neugodno zaljuljati. Posljedica je to nešto mekšeg ovjesa i visoke karoserije (visina podnice od 165 mm). Konačno, kada govorimo o kontaktu s podlogom ovog automobila, ne smijemo zaboraviti na činjenicu kako je riječ o modelu s pogonom na samo dva kotača.

Ipak, ako i pretjerate tu je cijela abeceda elektroničkih pomagala poput sustava ABS, BAS, EBD, VSA (Nadzor stabilnosti vozila), HSA (Pomoć pri kretanju na uzbrdici), TSA (Nadzor stabilnosti prikolice) i sl. Također, za visoki stupanj sigurnosti će se pobrinuti i dva prednja i dva bočna prednja zračna jastuka, kao i bočne zračne zavjese (sprijeda i otraga), a spomenut ćemo i kako je prilagodljivi električni servo upravljač (MA-EPS) zadovoljavajuće komunikativan, a kočnice na razini zadatka. Recimo i to da je CR-V za izvedbu s 1,6-litrenim dieselskim motorom dobio amortizere i opruge prilagođene nešto manjoj masi vozila, krući stražnji ovjes sa stabilizatorom povećanog promjera te manji promjer kočničkih diskova.

I na kraju...

Kao zaključak recimo da je za testirani automobil potrebno izdvojiti 224.840 Kn (29.584 Eura), gdje 5.000 Kn predstavlja doplata za metalik boju. Puno ili malo odlučit ćete sami, no mi bi svakako htjeli vidjeti nešto nižu cijenu.

> Pogledajte i test Honde CR-V 2.0 i-VTEC 4WD Lifestyle
Vanjski dizajn +- Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač ++
Performanse +- Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Comfort

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing