HAK - rezultati testa dječjih auto sjedalica (06/2015)

29. lipnja 2015.
Predstavljamo - HAK - rezultati testa dječjih auto sjedalica (06/2015)
tekst: AUTONET, HAK  foto: AUTONET, proizvođači 

Auto sjedalica - uvijek i bez iznimke!

Hrvatski autoklub objavio je rezultate testa 30 dječjih autosjedalica svih skupina težine. Na testu su se ovoga puta našla i tri kineska modela te dva modela kategorije i-Size za djecu od 61 (67) do 105 centimetra visine. Fokus je bio usmjeren na sigurnost, lakoću uporabe i ergonomiju, sadržaj štetnih sastojaka te jednostavnost čišćenja i završnu obradu
7024
7024
 


U organizaciji europskih autoklubova objavljen je prvi ovogodišnji test dječjih auto sjedalica. Prema osnovnim kriterijima, sigurna dječja autosjedalica maksimalno će štititi dijete prilikom frontalnog ili bočnog sudara te rizik od ozljeda u oba slučaja svesti na najmanju moguću mjeru. Što se tiče jednostavnosti uporabe, brojne moderne studije pokazale su kako se autosjedalice često pogrešno montiraju, a to posljedično može dovesti do fatalnih ozljeda.

Intuitivno postavljanje i jednostavnost montaže izdvojit će dobru od loše sjedalice i također maksimalno smanjiti rizik. Na autosjedalici s odličnom ergonomijom najviše će biti zahvalan mališan. U dobroj sjedalici dijete će se osjećati ugodno i opušteno, a mjesta bi, bez iznimke, trebala imati i visoka te nešto "punija" djeca. Štetne sastojke izbjegavamo u hrani i odjeći, ali isto bi trebalo vrijediti i za autosjedalicu u kojoj će dijete tijekom vožnje provesti brojne sate, dok o kriteriju čišćenja razmišljamo tek kad shvatimo da na autosjedalici ima ostataka hrane pa će lako skidanje presvlake i mogućnost pranja iznenada postati prioritetima.

Novosti u načinu testiranja


Postavljanje lutke u vozilo (ADAC / YouTube screenshot)Postavljanje lutke u vozilo (ADAC / YouTube screenshot)
Uz standardne kriterije prilikom testiranja i ocjenjivanja, ovogodišnji je test imao i određenih novina. Sveukupni zahtjevi koji se postavljaju pred svaku autosjedalicu podignuti su na višu razinu nego što je to bilo prethodnih godina pa se zbog toga dobiveni rezultati više ne mogu izravno uspoređivati s testiranjima od 2011. do 2014. Najvažnije ovogodišnje promjene odnose se na tijelo modela automobila koje se sad koristi prilikom testiranja frontalnog sudara (Golf VII) zbog čega su u uporabu stavljene nove testne lutke koje "glume" najmanje putnike i novi senzori ozljeda, dok su neke od testnih lutaka dobile drukčije senzore (primjerice senzori na abdomenu).

Što se tiče bočnog sudara, korišten je novi eksperimentalni postupak s vratima koja u nesreći ulaze u automobil, sve u skladu s ECE R 129 normom, a vodilo se računa i o novim uvjetima testiranja nakon objave Euro NCAP-ovog testnog protokola za 2015. Dodatno su razvijeni i testovi rukovanja i ergonomije, a kod korištenja štetnih sastojaka primijenjene su posljednje verzije standarda koji se primjenjuju na igračke i tekstil.

Još jedan test bez najvećih ocjena


Britax Römer Kidfix SL SICTBritax Römer Kidfix SL SICT
Na ovom testiranju još nema dječjih autosjedalica s maksimalnom ocjenom vrlo dobar. Teško je odgovoriti zašto je već godinama tako, no proizvođači vjerojatno kalkuliraju oko isplativosti proizvodnje autosjedalice s maksimalnim rezultatima u svim kriterijima testiranja jer proizvodna cijena takve autosjedalice sigurno ne bi bila niska te bi cijenom odskakala od drugih proizvoda na tržištu.

Najviših ocjena očito i dalje nema, no na prvom ovogodišnjem testiranju najboljoj ocjeni maksimalno su se približila tri proizvoda namijenjena grupi II/III, odnosno većoj djeci od 15 do 25 kilograma (grupa II) i djeci od 22 do 36 kilograma (grupa III). Riječ je o sjedalicama Britax Römer Kidfix SL SICT i o dva cybexova modela, Solution M i Solution M-fix. Ova tri proizvoda mogu se proglasiti pobjednicima proljetnog testiranja jer ih njihova kvaliteta i sigurnost izdvajaju od ostatka konkurencije.

Pritom Britax i Cybex imaju i mnogo zajedničkih osobina: nizak rizik od ozljeda u frontalnom sudaru, vrlo nizak rizik u bočnom sudaru, izvrsnu putanju pojasa, lako prilagođavanje visini djeteta, stabilnost u automobilu, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavno zakopčavanje pojasa, jednostavnu montažu, lako razumljiva uputstva i upozorenja, dobru potporu za noge, dobro punjenje materijalom, udobnu poziciju sjedenja, mnogo prostora za dijete, pranje presvlake u perilici i njezino lako skidanje, izvrsnu završnu obradu, nisku kontaminaciju, a riječ je i o vrlo laganim sjedalicama.

Jedini poseban nedostatak kod Britaxa odnosi se na limitiran pogled djeteta izvan automobila, dok je zajednički minus Britax Römer Kidfixa SL SICT te Cybex Solution M i Solution M-fixa činjenica da te sjedalice zauzimaju nešto više prostora u automobilu.

Kinezi miješane sreće


Cybex Cloud QCybex Cloud Q
Osim najbolje ocijenjenih proizvoda, u skupini koja je prošla s ocjenom dobar nalazi se još 11 proizvoda: pet sjedalica zadovoljava, a tri su se provukle i zaslužile konačnu ocjenu jedva dovoljno. Nažalost, to nije slučaj i s autosjedalicama koje su ove godine polučile najlošije rezultate jer čak osam modela nije prošlo testiranje i na kraju su zaradile opisnu ocjenu loše. Pritom je kod Hauck Vario Guarda nedostatak primijećen kod zaštite pri frontalnom sudaru, dok je kod ostalih slučaj bio u prevelikoj količini štetnih sastojaka koja se koristila prilikom izrade (plastifikatori).

Tri najbolje ocijenjena proizvoda namijenjena su grupama II/III pa će vam prilikom izbora sjedalice mnogo više značiti rezultati prema pojedinim skupinama. U grupama 0+, namijenjenoj novorođenčadi i vrlo maloj djeci, te kombiniranim grupama 0/I, 0+/I, 0+/I/II, najbolji rezultat ponovno su ostvarila dva Cybexova proizvoda: Cybex Cloud Q i Cybex Cloud Q & Base Q-fix.

Goodbaby CS 920 SIGoodbaby CS 920 SI
Cloud Q je pritom postao i jedina autosjedalica ovog testiranja s najvećom ocjenom na području sigurnosti zahvaljujući vrlo niskom riziku od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, izvrsnoj putanji pojasa, lakom prilagođavanju visini djeteta i stabilnosti u vozilu.

Kod dva modela kategorije i-Size za djecu od 61 (67) do 105 centimetra visine, Bébé Confort Axissfix i Maxi Cosi 2wayPearl, nisu uočeni veći nedostaci i ove su sjedalice prošle s ocjenom dobar, a na testiranju, iznenađujuće, tek su djelomično podbacila tri proizvoda s kineskog tržišta: Goodbaby CS 920 SI, Babyfirst Space Castle i Lutule Bear S, koja su dobila i tri potpuno različite ocjene. Goodbaby za djecu od 9 do 18 kilograma zaradio je ocjenu zadovoljavajuće, Babyfirst za djecu do 13 kilograma jedva dovoljno, dok Lutule iz iste skupine od 9 do 18 kilograma nije položio ovo testiranje.

Ne zaboravimo...


Od 2000. godine HAK i njegovi partneri, europski autoklubovi, svake godine objavljuju barem jedan usporedni test dječjih autosjedalica u svim težinskim kategorijama. Bez obzira na rezultate, svaka od testiranih autosjedalica bolja je od nikakve. One su jedini prihvatljivi način postizanja dječje sigurnosti, a u najvećem broju nesretnih slučajeva spasit će život djeteta i smanjiti ozbiljne posljedice, dok na njihovo korištenje vozače obvezuje i Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Zaključak je stoga jasan i nesumnjivo poznat vozačima i roditeljima: Autosjedalica – uvijek i bez iznimke!



ŠTO KAŽE ZAKON?
Vozač motornog vozila može prevoziti dijete mlađe od pet godina samo na stražnjim sjedalima, i to u posebnoj sigurnosnoj sjedalici koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama u vozilu. Kada je pak dijete starije od pet, a mlađe od 12 godina, ono se smije voziti samo na stražnjim sjedalima i sjediti na posebnom postolju prilagođenom njegovoj visini tako da se može vezati sigurnosnim pojasom na tri točke vezivanja. Dijete do dvije godine može se prevoziti i na prednjem sjedalu ako vozilo nema suvozački zračni jastuk ili je on isključen te ako se prevozi u sigurnosnoj sjedalici postavljenoj suprotno od pravca vožnje koja je pričvršćena za vozilo pomoću sigurnosnog pojasa na tri točke vezivanja ili posebnim kopčama u vozilu.




---

Pogledajte i ranije testove dječjih sjedalica:

HAK - rezultati testa dječjih auto sjedalica (12/2014)

HAK - rezultati testa dječjih auto sjedalica (06/2014)
HAK - rezultati testa dječjih auto sjedalica (10/2013)

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing