Fiat Stilo MW 1.9 JTD Dynamic

23. ožujka 2009.
Rabljeni - Fiat Stilo MW 1.9 JTD Dynamic
tekst i foto: AUTONET 

Pet stotina litara prtljažnika? Dovoljno!

Godina proizvodnje: 2003; Stanje putomjera: 151.801 km; Snaga: 116 KS; Moment: 255 Nm; Zapremnina: 1910 ccm; Najveća brzina 190 km/h; Ubrzanje 0-100 km 11,2 s; Cijena: 49.900 Kn
229
Fiat Stilo, čije ime doslovno znači "stil", na tržištima je opstao relativno dugo, unatoč nikada odveć prihvaćenom izgledu. Tijekom svog postojanja počastio nas je paletom od nekoliko karoserijskih izvedbi te širokim izborom pogonskih strojeva i paketa opreme. Vjerojatno upravo u njegovom stilu leži razlog što ovaj auto nikada nije dostigao status omiljenog modela, nerijetko svojstven fiatovim automobilima. Ipak, Stilo je ispod svoje uglate i malo previše staromodne karoserije donosio solidne motore, posebno dieselske te vrlo sposobnu šasiju.

Neki će reći da razlozi Stilovog manjkavog uspjeha na mnogim tržištima svoje uzroke imaju i u pogrešnoj fiatovoj modelnoj politici, kašnjenju s ponudom šire palete dieselskim motorima pokretanih modela te sličnim propustima. Kako god bilo, vrijeme je da se okrenemo "našem" rabljenom primjerku koji u svojoj karavanskoj inačici (Multi Wagon) nudi izobilje prostora, a zahvaljujući poznatom te provjerenom dieselašu i primjernu štedljivost. Uz to, vrijedno je napomenuti kako je testirani Stilo MW 1.9 JTD Dynamic drugi najjeftiniji auto koji smo ikada uvrstili u ovu rubriku. Zgodna prilika, izgleda nam.

229
Karoserija

I dok se prethodni rabljeni Stilo koji smo testirali mogao pohvaliti dinamičnom karoserijom s trojim vratima, predmetni karavan više je automobil za koji bismo rekli da izgledom odaje, hmmm, svrhu? O dinamičnosti ili atraktivnosti, ruku na srce, ovdje nema mnogo govora. Poteškoće s lakom, koje su bile poznate na početnim serijama Stila, očituju se u manjim otkrhnutim dijelovima laka. Srećom, ovaj narančasti primjerak nije patio od takve boljke. Detalj na koji bi bilo uputno obratiti pozornost je skupljanje vode pod pokrovom prednjih svjetala, što je prvenstveno svojstveno starijim primjercima fiatovog Stila. Kao pravu rijetkost izdvojit ćemo činjenicu da su krovni nosači u boji karoserije, no očito nisu bili previše u upotrebi, jer znakova trošenja boje na njima baš i nema.

229
Motor

Što god netko mogao reći, Fiatu se doista nikada nije mogla osporiti činjenica da proizvodi neke od ponajboljih dieselskih motora. Uostalom, ovaj proizvođač je bio stvarnim pionirom Common Rail tehnologije. Testirani je Stilo pokretao 1,9-litreni Common Rail obujma od 1,9 l i snage od 116 KS. Uz redovito održavanje, ovaj motor neće niti nakon dosta više od zabilježenih gotovo 152 tisuće kilometara pokazivati znakove umora. Potrošnja je očekivano umjerena uz tek 5,6 l/100 km u mješovitoj vožnji. Ono na što je ipak potrebno obratiti pažnju svakojake su kontrolne lampice koje se kod fiatovih automobila dosta rado pale. Činjenica jest da se gotovo u pravilu radi o "lažnoj uzbuni", no malo opreza i provjere stanja pogonskog stroja nikada nije na odmet.

229
Mjenjač

Detalj koji Stilo svakako ne svrstava u kategoriju "sportskih" automobila zasigurno je njegov spor i ne odveć precizan 5-stupanjski ručni mjenjač. No, takav kakav jest, najčešće ostane tijekom cijelog vijeka trajanja vozila. Drugim riječima, provjerite stanje ulja i eventualna veća zapinjanja u hodu ručice. Ostalo bi trebalo biti OK. Pri izboru rabljenog Stila možda nebi bilo loše razmotriti snažniji 1.9 JTD, jer je uz motor od 140 KS ugrađivan mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa. Šesti je stupanj dobrodošao na otvorenoj cesti, kako prema pitanju potrošnje tako i buke jer Stilo JTD, posebno u karavanskoj izvedbi, nije odveć tih automobil.

229
Podvozje

Podvozja su nerijetko diktirala šarm talijanskih automobila i osiguravala im mnoštvo poklonika. Doduše, predmet ovog testa ipak je "radni stroj" s prvenstvenom namjenom prijevoza veće prtljage, no da se pod vama nalazi vrlo dobro osmišljen ovjes, primijetit ćete već nakon prvih par kilometara. Pažnju je potrebno usmjeriti prvenstveno na prednje amortizere koji su kod dieselskih modela dosta više opterećeni, a kod Stila su katkada znali biti problematični. Također, pregled kočničkog sustava nešto je na što vam vjerojatno ne trebamo skretati pozornost. Podrazumijeva se u slučaju svakog automobila.

229
Unutrašnjost

Solidne tkanine i nešto manje solidna plastika najkraći su, ali i najprecizniji opis interijera testiranog Stila Dynamic. Naime i dok su sjedala i tepisi izdržali sve kroz što je ovaj automobil prolazio od 2003, plastične su površine odlučile pokazati svoje godine. Posebno je to izraženo na dijelovima koji su često u dodiru s rukama te vas stoga podosta ulašten plastični obruč upravljača te ručica mjenjača i ručne kočnice nebi trebali iznenaditi. Konačno, prisjetimo se da Fiat nije odveć poznat prema precizno napravljenim spojevima plastike u unutrašnjosti svojih vozila što, nerijetko, kao posljedicu ima manje ili više neugodne zvukove, nešto izraženije pri vožnji neravnim prometnicama.

Potražite više: Fiat Stilo na Automobili.hr 229

GALERIJA: Fiat Stilo MW 1.9 JTD Dynamic

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing