Fiat 500C

3. srpnja 2009.
Premijere - Fiat 500C
piše: Dubravko Kuleš  foto: Fiat Group Automobiles S.p.A. 

Više od pogleda u plavo

Tek što se euforija oko novog Fiata 500 malo stišala, strasti se opet rasplamsavaju s modelom 500C koji nije samo kabriolet, nego i novi pogled na užitak vožnje pod plavim nebeskim svodom. Talijani nude mekani krov u tri boje
Fiat 500C je premijerno predstavljen ove godine u Ženevi. Za prve vožnje bit će dostupan od 4. srpnja, točno dvije godine nakon što je počela nova priča o legendarnom malom Fiatu. I novi Fiat 500 je grandiozno uveden na tržište 4. srpnja, točno 50 godina nakon prvog modela koji je uz Vespu motorizirao Italiju, a uz Bubu i Mini postao kultnim masovnim automobilom. Još se jako dobro sjećamo nevjerojatnog zanimanja koje je pobudio Fiat 500 od samih početaka razvoja. Poseban pečat je dalo tri milijuna entuzijasta svojima idejama i prijedlozima poslanim putem Interneta.

132
Dizajnerima su na taj način pokazane smjernice, ali ostao je fiatov sluh pri stvaranju automobila pod motom "auto za ljude, stvoren od ljudi". Fiat 500C također je djelo dizajnerskog studija Centro Stile Fiat. Ujedno predstavlja hommage originalnom modelu iz 1957. godine. Majstori dizajna i kreiranja malih automobila još jednom su se pokazali u pravome svjetlu. Fiat 500 kao temelj i više je nego uspješno pretvoren u lifestyle kabriolet. Konkurencija Fiatu 500C je prije svih Mini Cabrio, a ponekog kupca će oteti i "topless" Smartu.

Nema sumnje, Fiat 500 je talijanska ikona još od sredine '50-ih godina prošloga stoljeća. Taj status je potvrdio i u novome izdanju. Širom svijeta je osvojio preko 30 različitih nagrada, a još bolja potvrda je 360.000 prodanih primjeraka tijekom dvije godine, na 59 tržišta. Više od polovine Fiata 500 prodano je izvan Italije. Čak je i Japancima zanimljiv pa je tamo prodano 5.000 primjeraka. Roberto Giolito, style direktor pri odjelu Fiat&Abarth tvrdi da Fiat 500C nije samo otvorena izvedba modela 500, staroga dvije godine. Zahvaljujući brojnim doradama to je potpuno novi automobil snažne i istaknute osobnosti. S jedne strane respektira original, dok s druge donosi brojne novosti. Sigurno je da će u nadolazećim godinama donijeti i brojne sentimentalne vrijednosti u svijet automobila.

132
Novi Fiat 500C je opremljen mekanim platnenim krovom kojim upravlja sofisticirani električni sustav. Opsežna istraživanja su obavljena u aerodinamičkom tunelu kako bi se postiglo što bolje strujanje zraka, turbulencije smanjile na minimum, ali bez narušavanja užitka vožnje na svježem zraku. Konačan rezultat su odlična akustička i aerodinamička svojstva. I stilski je Fiat 500C uspio automobil, posebno ako se gleda kao kabriolet. Zadržana je karizmatičnost originala koji je možda bio sezonski automobil. Za novi Fiat 500C se to ne može reći i njegovo korištenje je moguće kroz cijelu godinu, bez obzira na vremenske prilike.

Činjenica je da Fiat sada ima jedan od najuspješnijih kabrioleta u segmentu modernih gradskih automobila. U ponudi će biti tri boje krova, slonova kost, crvena i crna. Osim toga, moguće su različite varijacije na temu konačnog izgleda krova. Fiat 500C nudi brojnu opremu. Serijska ovisi o tržištu, a dodatna uključuje mnoge luksuzne elemente, od tri mogućnosti kožne unutrašnjosti do automatske klime, inovativnog audio uređaja Interscope i navigacije Blue&Me.

132
No, nije sve u izgledu pa tako Fiat 500C donosi i zanimljiva tehnička rješenja. Stražnji prozor je stakleni, a treće stop svjetlo integrirano u mekani krov. Nije narušena veličina putničkoga prostora pa i 500C nudi dovoljno prostora za ugodnu vožnju četiri odrasle osobe. Maksimalno je olakšan pristup prtljažniku i njegovo korištenje čak i kada je krov sklopljen. Poseban električni sustav podiže, u prtljažniku sklopljenu krovnu konstrukciju kako bi se olakšao i omogućio potpun pristup. Vrlo je značajan podatak da je obujam prtljažnika 182 litre ili samo 3 litre manje nego kod Fiata 500! Oblik i konstrukcija krova omogućili su jednaku aerodinamiku kao i kod obične izvedbe. Vrijednost od 0,33 postignuta je, između ostalog, zahvaljujući optimiziranom stražnjem spojleru i stražnjim blatobranima.

Krovom se može upravljati tipkom postavljenom uz unutranje osvjetljenje ili daljinski. Horizontalno pomicanje i otvaranje krova do spojlera je dostupno pri bilo kojoj brzini, dok su okomiti pomaci mogući do brzine 60 km/h. Za prvu fazu horizontalnog otvaranja krova do spojlera dovoljno je na pola sekunde držati pritisnutim prekidač i procedura se obavlja automatski. Drugim pritiskom krov se otvara u cijelosti. Daljinskim putem je moguće otvoriti horizontalni dio krova samo do spojlera. Iz sigurnosnih razloga krov se zaustavlja 25 cm prije kompletnog zatvaranja.

132
Za završetak radnje potrebno je još jednom pritisnuti prekidač. Kad je prtljažnik otvoren također je moguće zatvoriti krov, ali nije moguće njegovo otvaranje. Kao opcija nudi se zaštita od vjetra postavljena iza stražnjih naslona za glavu. Ovaj dio dodatne opreme je posebno razvijen za Fiat 500C i testiran u aerodinamičkom tunelu. Zaštita je napravljena od posebnog poriznog materijala i reducira turbulencije pri svim brzinama i za sve putnike. Prilikom spuštanja ili podizanja krova nije potrebno micati zaštitu od vjetra, što je još jedna od posebnosti unutar segmenta.

Fiat će za 500C ponuditi iste motore kao i za model 500. Ulazni benzinac je 1,2-litreni sa 69 KS, a više sportskoga duha daje 1,4-litreni sa 100 KS. Treći motor u ponudi je 1,3-litreni MultiJet snage od 75 KS s DPF filterom čestica. Mjenjači su ručni s 5 ili 6 stupnjeva prijenosa. Uz benzinske motore je uz doplatu moguće dobiti Dualogic sekvencijalni mjenjač s polugama na upravljaču, kod 1,4-litrene izvedbe. Svi motori zadovoljavaju Euro 5 norme. Proizvodi ih Fiat Powertrain Tehnologies, odjel Fiat Group-a zadužen za istraživanja, inovacije, razvoj i proizvodnju motora i mjenjača. Uz doplatu za oba benzinska motora nudi se sustav Start&Stop koji gasi motor pri stajanju. Sustav djeluje u vrlo čestim situacijama vezanim uz gradski promet i potrošnju smanjuje do 12 posto.

132
Na području sigurnosti Fiat 500C je imao najbolji uzor u svom dvije godine starijem "bratu" koji je prvi ocijenjen s pet Euro NCAP zvjezdica u kategoriji automobila ispod četiri metra duljine. Sve sigurnosne komponente iz Fiata 500 prenijete su i u Fiat 500C. Ovaj automobil jedini u segmentu serijski nudi čak sedam zračnih jastuka. Osim toga, opremljen je sustavima aktivne sigurnosti od ABS-a s EBD-om do poboljšanog ESP sustava s ASR-om i Hill Holderom za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Magneti Marelli je razvio xenon svjetla tri puta snažnija od uobičajenih halogenih. Fiat 500C prvi u segmentu nudi takva svjetla. S modelom 500C dolazi još jedan poseban oblik uživanja u vožnji. Vjerujemo da za prodaju Fiat doista ne treba brinuti.
GALERIJA: Fiat 500C

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing