Europski rat cijena u punom je zamahu

20. srpnja 2012.
piše: Hrvoje Gattin 
Kolumna - Europski rat cijena u punom je zamahu
U vremenima kada Europa bilježi novi val pada prodaje automobila, većina marki pokušava se dovinuti novim idejama kako popraviti ne baš zavidnu situaciju. Neki rješenje traže isključivo u dodatnim popustima, dok drugi "grizu" dublje.  
 
Prema posljednjem izvješću agencije Jato Dynamics, samo je jedanaest od trideset europskih tržišta tijekom lipnja zabilježilo porast prodaje, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Ukupno, zabilježen je pad od 2,0% u odnosu na lipanj 2011. te od 6,6% u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine.

U tom nezahvalnom okruženju, svatko se bori na svoj način u nastojanju da popravi lošu prodajnu situaciju. Nekoliko sljedećih primjera pokazuje kako se automobilske marke "na zapadu" pokušavaju osloboditi bremena pada prodaje.

Prema utjecajnom tržišnom magazinu Automotive News, jedan od najagresivnijih nastupa u Europi trenutno ima hondin predstavnik u Milanu. Njihov konzultant, Claudio Stucchi tako kaže: "Mi ne prodajemo automobil s popustom, već popust s automobilom uz njega".

Koliko takav stav može zvučati očajnički, ostaje nam za neku drugu raspravu, no činjenicom jest da se u okviru ove ponude u Milanu može nabaviti model CR-V uz cijenu od 22.900 Eura, što predstavlja popust od 7.000 Eur u odnosu na katalošku cijenu (primjera radi, maloprodajna akcijska cijena za početni CR-V u Hrvatskoj iznosi 26.738 Eura, ekvivalentno popustu od 5.884 Eur, prema današnjem srednjem tečaju HNB).

No, milanski se predstavnik Honde tu ne zaustavlja već za svaku obitelj koja uđe u salon i zatraži probnu vožnju ima spremne poklone za djecu, a tu je i popust od 20 posto na dodatnu opremu.

Pad prodaje natjerao je i ostale da se pomaknu s mrtve točke. Peugeot je tako, u Velikoj Britaniji ponudio 3-godišnje osiguranje, jamstvo, redovite servise i pomoć na cesti, sve besplatno, svakome tko kupi novi automobil.

U Italiji, npr, Škoda za automobil vrijedan 28.000 Eura nudi popust od 4.000 Eur, što predstavlja nekih 14% povoljniju cijenu, no drugi u Europi nude cijene katkada i gotovo 30 posto niže od kataloških.

U Velikoj Britaniji se Hyundai i20 nudi uz popust od 20%, u Njemačkoj je moguće nabaviti Seat Exeo uz 26% popusta, a kod nekih dealera, također u Njemačkoj moguće je kupiti Volkswagen Golf uz gotovo 24-postotni popust.

Sto ljudi - sto ćudi, rekli bismo. Tako su se u Italiji dosjetili ponuditi Fiat, svima koji kupe automobil do 31. srpnja, uz posebnu kreditnu karticu s kojom je moguće kupiti litru benzina za cijenu od 1 Eura. Ponuda je izračunata prema prosječnom broju kilometara što ih talijanski vozači prelaze, a u Fiatu navode da kartica može trajati i do tri godine!

To svakako nije loš oblik privlačenja kupaca uzmemo li u obzir da su cijene benzina u Italiji najviše na europskom tlu, uz prosječnih (preračunato) 13,7 Kn/l.

No, šećer treba ostaviti za kraj. Naime, u Španjolskoj uz određene izvedbe Renaulta Espace ili Lagune dobijate električni model Twizy besplatno! Njegova vrijednost na tom se tržištu kreće oko 5.000 Eura. Potsijeća li vas to na davnu priču o jednom američkom dealeru koji je uz svaki prodani automobil, ponudio besplatni istočnoeuropski "krš" početnog slova Y?

Hoće li hrvatska zastupništva ikada uspjeti "uskočiti" u vlak koji kreće prema poboljšanju prodaje? Kako sada stvari izgledaju, teško. Uz gotovo 13-postotni pad tržišta u razdoblju od siječnja do kraja lipnja ove godine (u odnosu na isto razdoblje 2011.), teško je nadati se bilo kakvom porastu prodaje.

Primjera radi, toliko spominjani CRV se u svom početnom obliku trenutno nudi uz popust od 18%, dok je početkom ovog mjeseca Renault pokrenuo akciju u kojoj dobivate određeni iznos na kartici, uz kupnju novog automobila. U konkretnom primjeru 101.900 Kn vrijednog Méganea, na karticu se dobiva 2.000 Kn ili nekih 2% cijene vozila.

Nešto bolja je situacija u Hyundaiju koji, sada već staru generaciju, karavanskog i30 nudi uz popust od 16.971 Kn za osnovnu izvedbu, što iznosi 16% kataloške (redovne) cijene. No, za utjehu, oni barem nude 5-godišnje jamstvo. I Nissan trenutno ima aktivnu kampanju davanja popusta, no njihove cijene i popuste nismo mogli usporediti jer im online konfigurator ne radi (barem ne u FF-u :-)).

U konačnici, ostaje nam pitanje na koje nikada nećemo dobiti odgovor - mogu li se cijene automobila u Hrvatskoj još sniziti? Zastupnici će vam, u to nema sumnje, na to odgovoriti jednostavnim i jednoglasnim - NE, nakon čega slijedi uobičajena priča o tome kako su limiti već odavno dosegnuti, kako se već sada na nekim automobilima gube određene svote itd.

Beskamatni kredit? Pa i to je moguće! Posebno s obzirom na razne "Financial Servicese" tj. banke ili sustave financiranja koje djeluju pod samim automobilskim markama/zastupništvima. No, odgovor na to pitanje već odavno znate.

Pred nešto više od deset godina, kada su Mini i njegova obitelj bili ne odveć popularni, skupi šminkerski automobilčići, u nekom sam austrijskom gradu buljio u izlog njihovog showroom-a. Na velikoj je reklami pisalo "Beskamatni kredit". Minijev najprodavaniji model je u prvom kvartalu 2012. zauzeo 36. mjesto u Europi, od 150 koliko ih je analiza obuhvatila.

Ne zaboravimo da je to i dalje, s dolaskom Coupéa možda i više no ikada, mali, skupi i šminkerski automobilčić. Uzmite, pri tome, u obzir da je npr. volkswagenov up! 70. na istoj listi, dok je Kia Rio pedeseta.

No further comment...

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing