Electa Sol Nevo

19. ožujka 2014.
Vozili smo - Electa Sol Nevo
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Electa Sol 

Nacionalna prezentacija

Je li nam budućnost doista električna, ovisi o nizu čimbenika. No, dok ne dođe vrijeme globalnog smanjenja štetnih emisija, pred nama je praktična i povoljna opcija štedljivijeg, tišeg i ekološki prihvatljivijeg načina vožnje gradom
5425
Hrvatska tvrtka Electa Sol je početkom ovog tjedna u Zagrebu predstavila model Nevo, električni dvosjed namijenjen jeftinijoj i ekološki 100% prihvatljivoj vožnji gradom. Ovaj microcar kineskog podrijetla, na naše tržište dolazi s jasnom računicom isplativosti te, pored privatnih, cilja prvenstveno na flotne kupce kojima bi ovo malo i okretno električno vozilo moglo omogućiti do sada neviđene uštede.

Electa Sol, za sada, na našem tržištu nudi jedan model električnog vozila, Nevo. Uz automobil se u ponudi nalazi jedan komplet opreme te nešto dodataka dostupnih uz doplatu. Cijena mikro-elektromobila Nevo na hrvatskom tržištu iznosi 13.000 Eura (oko 99.500 Kn) sa svim davanjima, a vrijedno je spomenuti da je trenutno ovaj automobil moguće nabaviti prema promotivnoj cijeni od 11.000 Eur (oko 84.200 Kn). Ova ponuda vrijedi za prvih deset kupaca.

Primjer izračuna potrošnje goriva i utjecaja na okoliš za 15000 prijeđenih kmPrimjer izračuna potrošnje goriva i utjecaja na okoliš za 15000 prijeđenih km
Jednostavna računica uštede u vožnji

Dakako, najznačajnije kod električnog automobila jest njegova isplativost. Prema sadašnjim cijenama energenata u Hrvatskoj, trošak za električnu energiju koja pokreće Nevo će nakon 5000 prijeđenih kilometara iznositi tek 420 Kn, ili oko 10 posto cijene benzina te 14% cijene dieselskog goriva. Nakon 15000 prijeđenih km, omjeri ostaju jednaki, a Nevo će ukupno potrošiti tek 1.260 Kn. Sve računice izvedene su uz potrošnju benzinskog vozila od 8,0 l/100 km te dieselskog od 6,0 l/100 km.

Zanimljivo je da, pored drastičnih ušteda koje ovaj automobil može ponuditi svojim vlasnicima, u usporedbi s vozilima pokretanim fosilnim gorivima, ne treba zanemariti niti nižu razinu zagađenja okoliša. Primjera radi, a uzmu li se u obzir emisije nastale kao rezultat proizvodnje električne energije, nakon 15000 prijeđenih kilometara Nevo će okoliš opteretiti s tek 707 g CO2, dok će benzinskim motorom pokretano vozilo ispustiti u atmosferu 2808 g CO2, a dieselsko tek nešto manje, 2412 grama.

U priči o troškovima korištenja Neva, koji su zahvaljujući električnom pogonu vrlo niski, vrijedno je spomenuti i da osiguranje, cestarina i tehnički pregled za ovo vozilo godišnje iznose tek oko 750 Kn. Uz to, održavanje je vrlo jednostavno i svodi se tek na kontrolu i potrebnu zamjenu ulja za prijenos i kočnice.

5425
 
Ključne prednosti električnog vozila Electa Sol Nevo:

- Potrošnja: za prijeđenih 100 km potrebno je 14 kWh električne energije, vrijednosti od 7 Kn
- Punjenje: dovoljna je kućna jednofazna utičnica 220V / 16A. Punjač je integriran u vozilo
- Kategorija: nevo je moguće voziti s A1 ili B kategorijom s obzirom da je homologiran kao četverocikl
- Registracija: troškovi teh. pregleda, registracije i osiguranja iznose oko 750 Kn
- Doseg: najveći doseg iznosi 130 km, uz rekuperaciju električne energije prilikom kočenja

Jednostavno i praktično

Ako je istina da je najjednostavnije nerijetko i najbolje, Nevo bez sumnje ima velikih izgleda za uspjeh. Ovaj mali i praktični automobil tako zahtijeva tek osnovna vozačka znanja, a s obzirom da je u stvari riječ o četverociklu, njime je moguće upravljati uz vozačku dozvolu kategorije A1 (ili B). Nevo je u potpunosti sukladan sa svim europskim homologacijskim zahtjevima. Opremljen je s dvije papučice (akcelerator i kočnica), a mjenjač prijenosnog omjera od 6,9 : 1 ima tri položaja: prazni hod, vožnja naprijed i vožnja unatrag.

5425
Ispod kompaktne karoserije koja može primiti dvije osobe, Nevo ima klasičnu shemu podvozja - McPhersonove opružne noge sprijeda i torzijsku (polukrutu) osovinu otraga. Kočnice su sheme disk / bubanj, a dimenzije ovog simpatičnog automobilčića iznose 2893 x 1554 x 1512 mm.

Pogonski sklop Electa Sol Neva podrazumijeva trofazni 96-voltni električni motor snage od 10 kW (13,4 KS) te osam olovo-gel akumulatora kapaciteta od 120 Ah (12V). Ukupna masa baterija iznosi 320 kg, a masa samog vozila 455 kg te tako masa Neva spremnog za vožnju iznosi 775 kg. Najveća brzina je elektronički ograničena na 75 km/h. Automobil je opremljen i sustavom rekuperacije električne energije, koja se generira i pohranjuje prilikom kočenja.

5425
Doseg, vrijeme punjenja...

Opremljen hermetičkim olovo-gel baterijama, Electa Sol Nevo je jednostavan automobil koji nudi niske troškove održavanja. Uz to, studije koje govore kako u velikim svjetskim gradovima vozači dnevno ne prelaze više od 40-ak kilometara (uz brzine koje u prosjeku ne prelaze 30-ak km/h) na strani su ovog mikroautomobila s klasičnim baterijama. Tako predviđena autonomija iznosi 130 km, računano uz brzinu kretanja od 45 km/h po ravnome.

Punjenje baterija moguće je putem običnog jednofaznog zidnog priključka na električnu mrežu, s osiguračem od 16A. A, s obzirom da je punjač kapaciteta od 2 kW integriran u električni sklop Neva, za njegovo punjenje nije potrebna nikakva druga oprema.

Praznom baterijom smatra se dostizanje 20% njezina kapaciteta i pri tome je potrebno 6 do 8 sati kako bi se baterije Neva u potpunosti napunile. No, značajno je napomenuti da je nadopuna moguće u bilo kojem trenutku, tj. u bilo kojem stanju napunjenosti, te da takvo punjenje ne utječe na kapacitet baterija (nema tzv. "memorijskog efekta"). Tvornička deklaracija jamči između 700 i 800 ciklusa punjenja baterija što odgovara otprilike putu od 40.000 prijeđenih kilometara. Dakako, nakon navedenog broja ciklusa baterije se i dalje mogu koristiti, no njihov kapacitet tada počinje opadati pa Electa Sol prepuruča da se oko 50.000 prijeđenih km počne razmišljati o njihovoj zamjeni. Konačno, punjenje punog kapaciteta baterija (15 kWh) kod kuće, prema noćnoj tarifi, stoji oko 1 Euro ili 0,07 Kn za jedan prijeđeni km.

5425
Oprema, serijska i dodatna

Zamišljen da bude skroman automobil što niže nabavne cijene i niske potrošnje, Nevo svakako nije model koji bi prema današnjim standardima bio posebno bogato opremljen. No i bez toga, ponudit će sve neophodno pa i malo više od toga. U serijsku opremu tako spadaju elektropodizači prednjih prozora, svjetla za maglu i LED pozicijska svjetla, naplaci od lagane legure i stražnji krovni spojler, grijenje unutrašnjosti, daljinsko zaključavanje, zatamnjena stakla, treće stop-svjetlo, servoojačivač upravljača te radio CD MP3 uređaj s USB priključkom.

Od ponuđenih opcija dostupni su klima uređaj te ABS sustav protiv blokiranja kotača. Electa Sol Nevo dostupan je u osam boja (crvena, žuta, bijela, crna, plava, zelena, srebrna, šampanj), a prodaje s euz jamstvo na karoseriju i kontroler od 2 godine te jamstvo od 1 godine na baterije i električni motor.

5425
 
5425I na kraju, o tvrtki...

Poduzeće Electa Sol d.o.o. je osnovano 2013. godine, a njegova je osnovna djelatnost uvoz i prodaja električnih vozila te distribucija i skladištenje električne energije. Vođena "zelenim trendom", Electa Sol započinje razvijati svoju vlastitu marku vozila. "Naš cilj je...", napominju u tvrtki Electa Sol, "...smanjiti ovisnost o nafti, ponuditi eko proizvode te podučiti kupce kako živjeti i raditi na očuvanju okoliša kako bi ga i generacije poslije nas mogle koristiti".

Konačno, recimo i to da su komponente koje se koriste u proizvodnji mikroautomobila Electa Sol Nevo prokušane i jednostavne te time i pouzdane. Proizvođač u Kini je do sada prodao više od 11.000 sličnih vozila, koja se voze cestama Kine, SAD-a, Brazila, Italije, Francuske, Španjolske, Švedske, Njemačke, Belgije, Nizozemske, Bugarske, Grčke...
GALERIJA: Electa Sol Nevo

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing