Citroën C3

6. studenog 2009.
Premijere - Citroën C3
piše: Dubravko Kuleš  foto: Automobiles Citroën 

Stakleno nebo

Citroën je nastavak predstavljanja svojih kreativnih tehnologija nastavio i na njemačkom tlu. Među zanimljivim kreacijama najviše pažnje je u Frankfurtu privlačio novi C3 koji će se prvi i naći na tržištu. U Hrvatskoj se očekuje tek u proljeće 2010.
454
Dosta je vremena prošlo od kada se nježniji spol s oduševljenjem okretao za novim i zaobljenim malim Citroënom, a zlobni "machisti" su mu zamjerali "bubuljičavi" izgled ploče s instrumentima. U to vrijeme je Citroën mijenjao sustav označavanja svojih modela, pa je umjesto Xantie i XM-a na tržištu već bio C5, a Saxo je zamijenjen modernim, trendovskim i originalno dizajniranim C3. Osim novoga načina označavanja Citroën se polako i sigurno vraćao starom sustavu vrijednosti i svi novi modeli, pa tako i C3, bili su drukčiji od ostalih. Bez puno promjena C3 se održao na tržištu sve do 2009, a ponegdje će se prodavati još i u prvom dijelu 2010. godine.

Na temeljima prošle generacije modela C3, Citroën je ponudio i relativno neuspjeli C3 Pluriel. Novi C3 ima ne baš lagan zadatak. Mora nastaviti priču tamo gdje je stao u dva milijuna primjeraka prodan C3. Novi model ima veliko značenje za marku i u njega se polaže mnogo nade i zahtjeva. "Ovo je veliko lansiranje za Citroën i nudi nam načine za ostvarenje naših ambicija da idemo još dalje u osvajanju tržišnog udjela, te da se što više približimo kako privatnim tako i profesionalnim kupcima", izjavio je Frédéric Banzet, generalni direktor Citroëna.

454
Od aktualnog C3 preuzeto je najbolje i uvedeno novo koje će imati dovoljno snage i agresivnsoti za nastavak uspješne priče. Novi C3 nudi izvrstan dizajn koji će sigurno biti jedan od glavnih prodajnih aduta. Aktualni C3 je imao manjkavosti oko završne izrade što će kod novog modela sigurno biti izbjegnuto. Dizajneri su se osim atraktivnog izgleda pobrinuli za inteligentno uređenje unutrašnjosti kako bi ponudili vrhunsku prostranost i praktičnost gradskog automobila. Jasno je Citroënovo ekološko opredjeljenje, pa su u skladu s time odabrani motori s najnižom emisijom štetnih ispušnih plinova. Uvjereni u kvalitetu i sposobnost novoga C3 u Citroënu smatraju da bi mogao preuzeti ulogu prvoga automobila u obitelji.

PSA grupacija jako puno ulaže u dizajn svojih modela. I dok je Peugeot moderan ljepotan, Citroën je avangardniji, originalniji, specifičniji. Vidljivo je to i s novim C3. Staklo je važan element dizajna novih automobila, a posebno Citroëna koji sa svakim novim modelom ponosno ističe kvadraturu staklenih površina. Novi C3 je tu otišao velik korak naprijed nudeći još više. Glavna značajka njegove vizualne jedinstvenosti je vjetrobranu Zenith. Osim velike količine svjetlosti i dobre preglednosti, posebno korisne za vrijeme stajanja na semaforu, to novo i originalno vjetrobransko staklo putnicima u C3, koji još nazivaju i Visiodrive, pruža sasvim novo iskustvo vožnje automobilom.

454
Vjetrobransko staklo Zenith predstavlja tehnološki pothvat prije svega zbog iznimne dužine od čak 1350 mm. Vidno polje putnicima sprijeda je prošireno za 80° prema gore, a osim toga nestao je gornji dio vjetrobranskog okvira. Maksimalna udobnost postignuta je progresivnim sužavanjem u širini od 25 mm cijelim gornjim dijelom osiguravajući blagi prijelaz između optimalne zaštite od sunca za putnike sprijeda i uobičajene prozirnosti potrebne za dobar pogled prema naprijed.

Novi C3 svrstava se među najkompaktnije modele na svom segmentu. Dizajneri su ga uspjeli zadržati unutar granice od četiri metra. C3 je dugačak 3,94, širok 1,73 i visok 1,52 m. Promjerom kruga okretanja od 10,2 m zadržao je dimenzije savršeno prilagođene korištenju u gradu. Citroën C3 pruža mnogo prostora u putničkoj kabini i na tome Citroën temelji svoje tvrdnje o mogućnosti preuzimanja uloge prvog automobila u obitelji. Donji dio ploče s instrumentima povučen je prema gore i ima pretinac za rukavice koji nije dubok, ali je prostran.

454
Na taj način oslobođen je prostor za noge putnicima sprijeda i data mogućnost suvozaču da pomakne sjedalo prema naprijed za osam centimetara više u odnosu na vozača. Tanki nasloni prednjih sjedala oslobađaju dodatna tri centimetra prostora za koljena putnika otraga. Obujam prtljažnika je 300 dm3, 10 manje nego kod staroga C3.

Citroën C3 je u grupaciji novih automobila kojima unatoč većim dimenzijama, boljoj prostranosti i bogatoj opremljenosti nije povećana masa. Možemo reći da je C3 uspio sačuvati vitku liniju.To je rezultat dugotrajnog rada na smanjenju mase vozila tijekom kojeg su dizajneri istraživali sve moguće načine na koje će automobil učiniti što lakšim. O tome se vodilo računa već od samog početka projekta. Samo je novi stražnji ovjes je omogućio smanjenje mase čak za 13 kg. Sa smanjenjem mase i optimiziranjem aerodinamike (Cx 0,30), novi C3 jamči dobru upravljivost, ali i reduciranu potrošnju uz manju količinu CO2 u ispušnim plinovima.

454
Novi C3 se komercijalizira s motorima koji ispuštaju bitno manje količine CO2. Već od samog lansiranja dostupna je izvedba sa samo 99 g/km CO2 koliko ispušta motor HDi 90 FAP. Cjelokupna ponuda motora novoga C3 opremljena je ekološkim i ekonomičnim motorima. U ponudi će biti tri HDi motora (70 KS, 90 KS i 110 KS FAP), te četiri benzinska koja zadovoljvaju Euro V normu. To su motori 1.1, 1.4i, VTi 95 i VTi 120. Svi su povezani s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, osim HDi 110 FAP koji se isporučuje s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i motora VTi 120 na kojem je moguće birati ručni mjenjač s pet ili automatski s četiri stupnja prijenosa.

U kombiniranoj vožnji emisije CO2 kod dizelskih motora su ispod 118 g/km, dok se za benzince vrijednosti kreću između 134 g/km i 160 g/km CO2. Kontrolirana potrošnja unaprijedit će se 2011. godine dolaskom novih pogonskih sklopova koji uključuju sustav Stop & Start druge generacije. Zajedno s upravljanim ručnim mjenjačima s pet i šest stupnjeva prijenosa nudit će se dieselske izvedbe s 95 i 90 g/km CO2. Nova generacija 3-cilindričnih motora osigurat će emisije manje od 100 g/km CO2.Uvijek dajući prednost sigurnosti svojih putnika, novi C3 ima ventilirane diskove sprijeda i ABS povezan s elektroničkim raspoređivačem kočenja (REF), te sustav za pomoć pri naglom kočenju (AFU). Za sve modele dostupan je i ESP.

454
Do komercijalizacije C3 s probnim modelima je prijeđeno preko dva milijuna kilometara testnih vožnji. Novi C3 ima još jednu prednost, a to je proizvodnja u industrijskim postrojenjima Grupacije PSA u Aulnayju i u Poissyju, koje su u svakom pogledu u skladu sa zahtjevima marke u području kvalitete. Ove dvije tvornice posjeduju certifikat ISO 9001 i koriste industrijske alate najnovije tehnologije. Imaju također i veliko iskustvo u proizvodnji limuzina s B segmenta.

Tvornica u Aulnayju u cijelosti je posvećena proizvodnji novog C3. Novi C3 na tržište dolazi u studenom, a na naše tek početkom proljeća. Cijena još nije poznata, ali svakako bi trebala biti konkurenta što znači malo preko 10.000 eura za početni model.
GALERIJA: Citroën C3

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing