BMW serija 5 Gran Turismo

26. lipnja 2009.
Premijere - BMW serija 5 Gran Turismo
piše: Dubravko Kuleš  foto: Bayerische Motoren-Werke AG 

GT 21. stoljeća

BMW je na užitak u vožnji opet pogledao s novog aspekta. U Ženevi predstavljen Concept 5 Gran Turismo je gotov i od jeseni će biti ponuđen u komercijalnoj izvedbi. Serija 5 se proširila s potpuno novim modelom, prepoznatljivog korporativnog izgleda
Od BMW-a smo navikli na inovacije i utemeljenja novih segmenata. Kao model za sljedeću godinu zgotovljen je Gran Turismo kao novi član obitelji serije 5, ali i automobil potpuno drugačijeg segmenta. Sjetimo se modela X5 s kojim je pokrenut SAV (Sports Activity Vehicle), potom X3 i konačno X6 iz siječnja 2008. BMW serije 5 Gran Turismo je prvi automobil na svijetu koji sjedinjuje glavne osobine prestižne limuzine, modernog SAV-a i klasičnog Gran Turismo automobila. Sve zajedno su izmješali u Münchenu i ponudili u svojoj interpretaciji s novim stilom. BMW je u poplavi raznih segmenata i podsegmenata našao prostora za inovaciju i ponudio nešto novo utemeljujući još jednu automobilsku potklasu. S modelom Gran Turismo bacio je rukavicu konkurentima i bit će zanimljivo vidjeti tko će prvi odgovoriti. Mercedes? Audi? Možda netko iz Japana? BMW serije 5 Gran Turismo spada u gornju srednju klasu i namijenjen je grupi kupaca modernog životnog stila koji će ga koristiti u svom profesionalnom životu, a napuštanjem ureda i za aktivnosti slobodnog vremena.

133
Dizajnom je Serija 5 Gran Turismo vrlo prepoznatljiva i na tragu BMW-ove filozofije oblikovanja automobila, bez obzira na segment kojem model pripada. Proporcije Gran Turisma su karakteristične za BMW. Silueta je elegantno izdužena, linija krova je kao kod coupéa i u stražnjem dijelu nalik na X6. Harmoničnu cjelinu zaokružuju četvora vrata bez okvira prozora. Prednji kraj ima sve osobine moćnog BMW-a i donosi inovaciju s dnevnim svjetlima u obliku kruga s LED tehnologijom. Stražnji kraj je također širok i snažan s "L" profilom svjetala koja također koriste LED.

133
Duljina razmaka među osovinama veća od tri metra daje odlične temelje za prostranu unutrašnjost i udobnu vožnju. Uostalom, međuosovinski razmak je u milimetar identičan onome serije 7. Od svih modela serije 5 Gran Turismo je s 4998 mm najdulji. Dulji je i od modela X6, a za normalnom izvedbom serije 7 zaostaje samo 74 mm. Od BMW-a X5 Gran Turismo je niži 207 mm, no unatoč visini od 1,56 m i niskoj liniji krova ponuda prostora za glavu nije manja nego kod X5. Među modelima serije 5, Gran Turismo ima drugi najveći prtljažni prostor, odmah iza X5.

Zahvaljujući inovacijama u prtljažniku i individualnom pomicanju stražnjih sjedala za 100 mm dostupan je obujam koji varira od minimalnih 440 do maksimalnih 1700 litara. Karavanska izvedba serije 5 nudi obujam prtljažnoga prostora od 500 do 1650, X5 između 620 i 1750, a X6 između 570 i 1450 litara. U krajnjem stražnjem položaju sjedala, ponuda prostora za noge GT-a je kao u seriji 7 uz najmanji obujam prtljažnog prostora. Fleksibilnost interijera omogućava povećanje obujma prtljažnika s 440 na 590 litara uz ponudu prostora za noge kao u limuzinskom BMW-u serije 5.

133
Jedna od posebnosti koja povećava funkcionalnost i udobnost su dvodjelna vrata prtljažnika. Donji dio vrata je manjih dimenzija, konfiguracije kao kod limuzina i koristi se za unos manjih predmeta ili putnih torbi. Otvaranjem ovog dijela prtljažnika ne narušava se udobnost putnika bukom ili promjenom temperature unutar putničkog prostora. Postoji li potreba za utovarom većih predmeta otvaraju se vrata u punoj veličini. Osim prostranosti, udobnosti i funkcionalnosti BMW serije 5 Gran Turismo donosi i širok spektar serijske te dodatne opreme. Audio i 4-zonski automatski klima uređaj, kožom obložena sjedala, panoramski krov i metalik boja dolaze serijski. Kao opcija se nudi BMW ConnectedDrive, BMW Night Vision s detekcijom pješaka, Cruise Conrol s funkcijom Stop&Go, stražnja i bočna kamera...

133
Za seriju 5 Gran Turismo BMW će ponuditi tri motora. Dva su benzinska za modele 535i i 550i te jedan turbodiesel za 530d. Redni 6-cilindrični motor je nov i prvi puta sjedinjuje turbopunjač, HPI (High Precision Injection) izravno ubrizgavanje i varijabilni Valvetronic. Ovakva jedinstvena kombinacija TwinPower Turbo motora daje ekstremno spontan i izravan odaziv na gas. Manji benzinski motor je 6-cilindrični najveće snage od 306 KS s 400 Nm između vrlo niskih 1200 i 5000 o/min. Vrh ponude je V8 benzinski s kombinacijom TwinPower Turbo i HPI tehnologije. Obujam motora je 4,4 litre, najveća snaga 407 KS, a moment 600 Nm između 1750 i 4500 okretaja. Ovo je najiskoristiviji motor unutar klase i jedni s turbopunjačem i katalitičkim konverterom smještenim između dva reda cilindara. Za kupce naklonjene dieselskim motorima BMW je sa svojih polica odabrao moderni redni 6-cilindrični obujma od 3 litre. Korištena je najnovija generacija Common Rail ubrizgavanja s piezzo-brizgaljkama koje rade pri najvećem pritisku od 1800 bara.

133
Bez obzira na motorizaciju svaki BMW serije 5 Gran Turismo dolazi s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem koji je do nedavno bio ekskluziva za 12-cilindrični BMW 760i. To je još jedna veza sa serijom 7. Novi mjenjač kombinira vrhunsku udobnost promjena stupnjeva prijenosa, sportski karakter i efikasnost. Osim toga omogućava šest posto nižu potrošnju i reduciranje emisije štetnih plinova na manju razinu nego li je to pružao BMW-ov automatski mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa. Sve izvedbe su serijski opremljene sustavom BMW EfficientDynamics koji između ostalog nudi regeneraciju energije dobivene tijekom kočenja. Dio zasluga za zadovoljstvo vožnje pripada modernoj tehnologiji primijenjenoj na ovjesu. Zračni ovjes na stražnjoj osovini je serijski za sve izvedbe.

Serijska oprema je i Drive Dynamic Control, prvi puta predstavljen u BMW-u serije 7. Sustav vozaču pruža precizno podešavanje podvozja prema trenutnim potrebama, raspoloženju i načinu vožnje. Može se birati između četiri moda rada (Normal, Comfort, Sport i Sport+) koji imaju utjecaja na izravnost upravljača, odziv na gas i karakteristike mjenjača. Uz sve nove podsegmente na tržištu, možda je ispravno pitanje kome je, zapravo, namijenjen BMW serije 5 Gran Turismo? U BMW-u imaju odgovor. To su kupci kojima se sviđa ideja SUV/SAV vozila, ali ne vole takav stil. Druga grupa kupaca želi luksuz serije 7, ali u coupé formi. Treći samo žele biti drukčiji i otvoreni su za sve nove koncepcije. Početak prodaje je najavljen za listopad.
GALERIJA: BMW serija 5 Gran Turismo

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing