Audi Q3 2.0 TDI Comfort

4. lipnja 2012.
Test - Audi Q3 2.0 TDI Comfort
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Početni stupanj luksuza

Trenutno najmanji SUV u audijevoj ponudi automobil je koji, na svoj način, predstavlja ulaznicu u svijet luksuznih kompaktnih crossovera. Dakako, u audijevom stilu tu je ulaznicu potrebno solidno platiti, no zauzvrat se dobivaju sve kvalitete kojima se nadamo kada čujemo prefiks Premium
3335
Da su kompaktni SUV modeli postali jedni od najznačajnijih sudionika današnje tržišne bitke, vjerojatno više niti ne treba napominjati. Dakako, zbog svoje izravne povezanosti s (najčešće) modelima iz C segmenta, SUV modeli ove kategorije nazivaju se i Crossoverima što je slučaj i s testiranim Q3.

Najnoviji i trenutno najmanji SUV model iz audijeve ponude, predstavljen je prošle godine i svoju mehaniku pretežno temelji na platformi A5 volkswagenove Grupe poznatoj prema Golfu, pete generacije. Na našem je tržištu ovaj Crossover u ponudi uz dva, prema snazi različita, 2-litrena TFSI motora (170 i 211 KS), dva TDI pogona obujma od 2 litre (140 i 177 KS) te uz dva paketa opreme.

Ovom prilikom testirali smo jedinu izvedbu u programu domaćeg zastupnika koja nema pogon na sva četiri kotača, u bogatijem paketu opreme te s atraktivnim, no ne odveć jeftinim dodatkom paketa S line. Cijena Audija Q3 na hrvatskom tržištu počinje od 266.395 Kn za model 2.0 TFSI quattro, dok testirani automobil stoji 338.180 Kn. Model 2.0 TDI (140 KS) Comfort stoji 78.412 Kn manje od testiranog primjerka.

3335
U teoriji...

Govorimo li o izgledu modela Q3, lako je zaključiti kako se radi o još jednom tipičnom primjerku audijeve estetike. Vjerojatno ćete se složiti da, jednako kao što sve limuzine iz Ingolstadta izgledaju slično, sva njihova tri SUV modela dijele gotovo identičan estetski potpis. Bilo to dobro ili ne, činjenicom jest da je Audi odabrao privlačnu i dovoljno elegantnu formulu koju sada, vjerojatno i s pravom, obilno iskorištava.

U interijeru zatječemo još manje razlika u odnosu na druge audijeve modele. Poznato okruženje nekima će se dopasti, a nekima će možda biti i pomalo "hladno". No, naše je mišljenje da je estetika audijevih interijera doista uspješna, elegantna i odlikuje se vrlo dobrom ergonomijom. Uz to, dojam kvalitete je neprikosnoven, instrumenati su vrlo čitljivi, a tu je i već legendarna grafika visoke rezolucije na priloženim zaslonima.

3335
S obzirom da je riječ o automobilu koji svoju osnovu pronalazi u C segmentu, ponuda prostora očekivano je skromna, posebno na stražnjoj klupi. No, Audi niti ne tvrdi da je Q3 obiteljski automobil, već ga pozicionira na tržište okrenuto mlađim kupcima ili kao drugi, gradski automobil u obitelji. Ipak, unatoč osrednjoj ponudi prostora za putnike, prtljažnik ovog Crossovera zaprima velikih 460 / 1365 dm3.

Audi Q3 2.0 TDI je pored paketa opreme Comfort na test došao s podosta dodataka. Među njima se posebno ističe paket S line kojem trebamo zahvaliti vrhunski sportski obruč upravljača, udobna sportska sjedala i 18-colne lijevane naplatke s gumama dimenzija 235/50. Testirani je automobil bio opremljen i Bluetooth sučeljem, 2-zonskim automatskim klima uređajem, senzorom za automatsko aktiviranje svjetala i brisača, xenon svjetlima, Off-road Style paketom i još ponekom sitnicom.

U očekivanom audijevom stilu, ovaj popis dodataka bez kojeg bi testirani Q3 (bez sumnje) bio dosta manje atraktivan, vrijedi više od 10.000 Eura. Premium? U svakom smislu te riječi!

3335
U praksi...

Crossoveri su namijenjeni onima koji žele automobil SUV karaktera, u formatu (i cijeni) vozila iz C segmenta. To bi, možda, bilo najjednostavnije objašnjenje postojanja ovog podsegmenta. Cinici će reći da je Audi predstavio Q3 za one koji si nemogu priuštiti Q5, no... Luksuzne pojave iz svakog kuta gledanja, Q3 nudi poseban osjećaj kada sjednete za njegov upravljač. Vožnja koja potom slijedi, bilo da se odlučite kružiti gradom ili krenete izvan njega, pokazuje kako je riječ o vozilu kod kojeg je udobnost visoko na listi prioriteta.

3335
Očekivano, udobnost u kombinaciji s povišenom karoserijom "platit" ćemo nešto većim naginjanjem vozila pri bržoj vožnji zavojima, a dieselski motor relativno velikog okretnog momenta, ponekad će natjerati prednje (pogonske) kotače u proklizavanje. No, Audi se potrudio serijski ponuditi kompletan paket elektroničkih sigurnosnih sustava koji bez problema rješavaju sve potencijalno kritične situacije.

Uz najveću brzinu od malo preko 200 km/h te ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 s, Audi Q3 2.0 TDI Comfort zadovoljava potrebe svih kojima su sportske aspiracije negdje daleko. No, to ne znači da ovaj Crossover nije sposoban i da se u gradu, ili izvan njega ne snalazi sasvim dobro. Tijekom testa smo izmjerili potrošnju u gradskoj vožnji od 8,8 l/100 km te 7,1 na otvorenoj cesti što su, složit ćete se, dobri rezultati za 1445 kg teško vozilo.

Kada je riječ o Audiju, sumnji nema da je svaki njihov automobil dobro osmišljen i da će lako pronaći svoju publiku. Nama izgleda da, premda je riječ o svojevrsnom "prijelaznom" segmentu Crossovera, pogon na sva četiri kotača svakako treba staviti na popis detalja pri kupnji ovog premium automobila. Sve ostalo, u Audiju su odradili za vas.
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema +- Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač ++
Performanse +- Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Audi Q3 2.0 TDI Comfort

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing