Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distinctive

26. ožujka 2014.
Test - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distinctive
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Izgled koji osvaja

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Giulietta 2.0 JTD Distinctive
OBUJAM
2,0 l
SNAGA
150 KS
BRZINA
205 km/h
NA CESTU
182.887 Kn (23.878 Eur)
tehnički podaci »

Euro NCAP

ukupno
5 zvjezdica
sigurnost putnika
97 %
sigurnost djece
85 %
sigurnost pješaka
63 %
sigurnosni sustavi
86 %
crash test »
Atraktivna i solidno opremljena Giulietta s vrha ponude, kakvu smo ovom prilikom testirali, pripada obitelji osvježene edicije predstavljene za 2014. godinu. Pokretana je 150 KS snažnim dieselskim motorom koji jamči vrijednu kombinaciju sportske dinamike i štedljivosti
5446
Alfa Romeo je jedno od imena koja u očima svojih poklonika imaju poseban status. Dakako, pored svog sportskog srca ovi automobili su takav "položaj" izgradili i svojim izgledom te duhom svojstvenim upravo modelima nastalim pod znakom križa i zmije. Model Giulietta je za aktualnu modelnu godinu prošao kroz blagi facelift koji mu je donio nekoliko estetskih i tehničkih novosti te, bez sumnje, ostaje i dalje na svom visokom i opravdano zasluženom mjestu kao jedan od najprivlačnijih automobila ove kategorije.

U ponudi domaćeg zastupnika za Alfa Romeo, tvrtke Autocommerce Hrvatska, nalazi se deset verzija osvježene Giuliette. One su podijeljene kroz tri paketa opreme (Impression, Progression i Distinctive), a pokreću ih tri benzinska motora (1.4 TB sa 105 KS i 1.4 TB sa 120 KS te 1.4 TB Multiair sa 170 KS) i dva dieselska JTD pogona (1.6 sa 105 KS i 2.0 sa 150 KS). Uz najviši paket opreme, Distinctive te najsnažniju izvedbu 1,4-litrenog benzinskog turbo-motora dostupan je i TCT mjenjač s dvije spojke, dok su ostale izvedbe Giuliette opremljene ručnim mjenjačima.

5446
Cijene kreću od 151.454 Kn koliko je potrebno izdvojiti za Giuliettu 1.6 JTD Impression, a završavaju na 183.214 Kn koliko stoji izvedba 1.4 TB Multiair TCT Distinctive. Također, bitno je napomenuti da Giulietta od sada dolazi sa serijskim 5-godišnjim (120.000 km) jamstvom na mehaničke komponente.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Teško je, ili gotovo nemoguće, započeti priču o izgledu nekog Alfa Romea, a pri tome (barem jednom) ne upotrijebiti izraz "zavodljiv". Nema sumnje, to je možda najbolji opis i za ovu Alfu koja je zasigurno najatraktivniji automobil svog segmenta, posebno u crvenoj boji koja predstavlja svojevrsni zaštitni znak marke, no za koju ćete morati posegnuti u džep za dodatnim Kunama, točnije za njih 1.824. Blagi facelift koji je Giulietta doživjela od modelne godine 2014. obuhvaća tek nekoliko detalja na prednjoj maski i svjetlima te u interijeru pa će "staru" od nove izvedbe moći prepoznati tek doista izvježbano oko.

5446
No, još jednom, moramo zaključiti da nam se (iako lijep i skladan) prednji dio ovog automobila manje dopada od stražnjeg koji je riješen doista besprijekorno (slično je i s modelom MiTo). Moderna karoserija privlačnih oblina kakvom se Giulietta može pohvaliti privući će poglede i svojim kromiranim detaljima te naglašenom (no, ne i pomodno prevelikom) maskom hladnjaka. Bilo bi sjajno da domaći zakonodavac dozvoli i postavljanje manjih registarskih pločica, no...

U interijeru nam je, od značajnijih novosti, osvježena edicija Alfa Romea Giuliette donijela i nova prednja sjedala s naglašenijom bočnom potporom i većom površinom sjedalnog dijela. Zanimljivo je da nam, u ergonomskom smislu, vozačka pozicija (n)ovog automobila nije "sjela" odmah, no nakon nekoliko sati provedenih u Giulietti brzo smo se uvjerili kako nova sjedala itekako dobro odrađuju svoju ulogu te da je, očekivano od jedne Alfe, sve lako dostupno i postavljeno na pravome mjestu. Ipak, treba primijetiti da je obruč upravljača kudikamo prevelik za jedan automobil ovakvog sportskog šarma (uz doplatu od 1.140 Kn dobiva se sportski upravljač nešto drukčijeg profila i obučen u Alcantaru, no ne i manjeg promjera) te da je kugla na vrhu ručice mjenjača pretjerano velika, kao da se nešto time htjelo reći...

5446
No, poneke kritike brzo nestaju kada ispred sebe ugledate onaj prekrasni logo Alfa Romea i krenete u prve kilometre s Giuliettom. Prostranost i udobnost su na visokoj razini sprijeda, a niti otraga se odrasli ne bi trebali buniti, barem ne na kraćim relacijama na kojima ih očekivano nemiran stražnji dio automobila neće previše opteretiti. Napomenuti treba i da je, zbog dosta visokog stražnjeg dijela karoserije, ovaj automobil donekle nepregledan, no nekako nam izgleda da je to sudbina većine današnjih modela iz C segmenta. Ako ništa drugo, za potrebe parkiranja u paketu Distinctive su serijski stražnji senzori.

U priči o interijeru spomenimo još i prtljažnik koji nudi obujam od 350 dm3, što je sasvim dovoljno za obiteljske potrebe. Ukoliko baš trebate prevesti neki veći predmet uključen je i asimetrično podijeljeni naslon stražnjih sjedala, a recimo i to da se ispod podnice prtljažnika smjestio rezervni kotač za privremenu upotrebu s ponešto najnužnijeg alata. Mi, doduše, preferiramo komplet za popravak guma i nešto veći obujam prtljažnika.

5446
Komentar opreme

Kako to nerijetko biva, uz automobil opremljen najvišim paketom teško je poželjeti mnogo više. Doduše, Alfa Romeo ne nudi neke posebno avangardne (ili futurističke?) detalje opreme, no sve nužno (i više od toga) za potpuni komfor i sigurnost je tu.

Ako ipak poželite koji detalj više, potsijećamo da Alfa Romeo svoju dodatnu opremu ne nudi uz posebno povoljnu cijenu, naprotiv. OK, složit će te se, ovo je u neku ruku automobil koji bi lako mogao pripasti i premium kategoriji, no 10.260 Kn za kožom presvučena sjedala možda je ipak malo previše. Jednako vrijedi i za, također 10.260 Kn vrijedni, električno pomični stakleni krovni prozor, a samo će vas alarmni uređaj stajati neskromnih 1.710 Kn.

No, na našem popisu želja možda bi se moglo naći još ponešto. Tako je za prednja Bi-xenon svjetla potrebno izdvojiti 5.700 Kn, za prednje park. senzore 2.850 Kn, zimi uvijek privlačno grijanje prednjih sjedala stajat će vas 1.482 Kn, a za (pretjerani) luksuz u vidu električno podesivih prednjih sjedala (s memorijom) potrebno je izdvojiti čak 9.120 Kn. No, dobro, od svega dostupnog mi biramo samo "obiteljski praktičan" detalj - dodatni ključ s daljinskim, vrijedan skromnih 228 Kn :-)

5446
Motor i prijenos

Upravo je u osvježenoj ediciji Giuliette premijeru imao novi (točnije, njegova nova izvedenica) 2-litreni JTD turbodiesel (ranije se u Giuliettu ugrađivala izvedba sa 170 KS). Riječ je o optimiziranom pogonskom stroju opremljenom MultiJet sustavom II generacije i turbopunjačem malih dimenzija koji osigurava veću isporuku okretnog momenta pri nižim brzinama rada motora. U konačnici, ovaj pogonski stroj razvija 150 KS pri 3750 o/min te najveći okretni moment od 380 Nm pri 1750 o/min.

I ovaj je Alfa Romeo, kao i cijela gama te marke, opremljen DNA sustavom za odabir načina rada pogonskog sklopa. DNA (Dynamic / Normal / All Weather) selektor, smješten ispred mjenjača, omogućava isporuku momenta i snage te podešavanje drugih parametara ovisno želite li se voziti dinamično, štedljivo ili pak oprezno, npr. po snijegu. U stvari, riječ je o još jednom (nazovimo ga tako) "prigušivaču" snage motora. Naime, u načinu rada Normal, na raspolaganju je najvećih 320 Nm, pri 1500 o/min, dok je najvećih 350 Nm dostupno uz odabir načina rada Dynamic.

5446
No, za one koji ne vole razne gadgete koji mijenjaju način rada automobila, a prvenstveno njegovog pogonskog sklopa tu je i jedan sjajan detalj facelift edicije Giuliette. Naime, automobil sada "pamti" posljednji odabrani položaj DNA selektora i aktivira ga pri ponovnom pokretanju motora. Dakle, nema više defaultnih postavki na koje se sustav vraća svaki puta kada ponovno krećete u vožnju. Isto vrijedi i za sustav Start & Stop, što će (uvjereni smo) razveseliti mnoge. Zapravo, ovo je prvi automobil (barem koliko mi znamo) koji nudi da Start & Stop isključite "jednom za uvijek". No, moramo napomenuti kako su ovi sustavi u stanju prištedjeti i do 1 l/100 km, stoga...

Iako se testirana Giulietta 2.0 JTD Distinctive s masom od 1320 kg ne može smatrati posebno laganim automobilom, zahvaljujući solidnim zalihama okretnog momenta njezinog elastičnog motora i vrlo pametno proračunatim prijenosnim omjerima mjenjača, vožnja ovim automobilom može biti opuštajuće ugodna ili dinamična, kako god poželite. Napomenimo i da je hod ručice mjenjača dosta precizan, premda pruža malo i previše otpora.

Konačno, prilika je i da se pozabavimo potrošnjom. Iako Alfa Romeo u svom programu za Giuliettu ima i manji, 1,6-litreni JTD (105 KS), ovaj 2-litreni je bez sumnje pogonski stroj koji preporučamo onima koji se odluče za dieselski motor, a ne brinu se previše oko litre-dvije potrošnje goriva. U gradskoj smo vožnji zabilježili 7,7 l/100 km, a na otvorenoj cesti 5,8, uz autonomiju putovanja od vrlo solidnih 1034 km. Na spremniku goriva u Alfi nisu štedjeli i on zaprima 60 l. Na kraju, recimo da smo ostvarili najveću brzinu od 205 km/h (AR: 210 km/h) te da smo izmjerili ubrzanje od 0 do 100 km/h za okruglih 9,0 s (8,8).

5446
Za upravljačem

Alfa Romeo je zasigurno automobil koji će vas osvojiti na prvi pogled i za koji će mnogi reći kako se odluka o njegovoj kupnji "donosi srcem". Upravo u takvom okruženju privlačnosti i sportskog duha malo je teže zamisliti da vam pod prednjim poklopcem bruji dieselski motor. No, vremena su takva i potrošnja goriva igra ulogu značajniju no ikada. Također, nije neka posebna tajna da su današnji automobili itekako (pre)teški pa nam se stoga JTD nudi kao vrlo pametan izbor.

Dok stojite na mjestu, a što posebno vrijedi za one izvan automobila, zvuk ovog Common Raila svakako nije niti posebno tih, a niti sportski privlačan. No, očito zahvaljujući pametno konstruiranom ispušnom sustavu, već iznad 1500 o/min taj se zvuk pretvara u ugodno brujanje koje nam pokazuje kako pod desnom papučicom možemo pronaći sasvim dovoljno aduta za sportsku vožnju.

5446
Ergonomski dobro posloženo, vozačevo nam okruženje dopušta da utonemo u priču o vožnji bez suvišnih distrakcija pa putovanje u kojem ćemo pod svaku cijenu izbjegavati autocestu lako postaje jedina opcija. Dakako, kao i većina drugih automobila današnjice i Giulietta se više-manje priklonila trendovima u kojima nema posebno mnogo mjesta za nekakav naglašeni feedback podvozja jer su udobnost i tišina očito postali značajniji aduti.

No, to ne znači da upravljanje ovim automobilom nije sasvim dovoljno precizno (BTW, u Alfa Romeu navode kako električni servoojačivač upravljača Giuliette štedi 3% goriva u odnosu na klasični servo što je, bez sumnje, dosta), već da je osjećaj kakav smo posljednji puta imali u modelima 147 i GT ipak polako postao stvar prošlosti. U vožnji se masa ovog automobila ipak osijeća i premda se motor, ali i kočnice, s njome bez problema nose, ostaje nam nekakav subjektivni dojam da je automobil "na upravljaču" pomalo težak. Također, donekle neobične za stražnju Multilink osovinu su dosta nervozne reakcije pri naletu na poprečne neravnine tijekom vožnje zavojima. Ipak, da se stari ljubitelji Alfe ne bi zabrinuli, uvjeravamo vas da je i u ovom automobilu ostalo nešto onog sportskog duha koji ime Giulietta čini tako zavodljivim, a sportsku vožnju itekako zabavnom.

I na kraju...

Kriterija pri izboru nekog automobila ima mnogo, no izgled je uvjerljivo jedan od najznačajnijih. Alfa Romeo Giulietta bi, tako gledano, imala lak zadatak u borbi s neskromnim brojem konkurenata iz C segmenta. No, testirana izvedba 2.0 JTD Distinctive nudi i kudikamo više od pukog dizajna. Tu je, na prvome mjestu, uvjerljiv i štedljiv dieselski motor, ali i vrlo solidan paket opreme. Uzevši u obzir sve navedeno, lako je zaključiti da je Alfa Romeo Giulietta poput testirane itekako atraktivan izbor u kombinaciji gradskog i obiteljskog automobila.

> Testirali smo i dvije izvedbe Alfa Romeo Giuliette prije facelifta, obje sa 170 KS:
2.0 M-Jet TCT Distinctive
1.4 TB MultiAir Distinctive
GALERIJA: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distinctive
Dvolitreni JTD je opremljen MultiJet sustavom II generacije i turbopunjačem malih dimenzija koji osigurava veću isporuku okretnog momenta pri nižim brzinama. Ovaj pogonski stroj razvija 150 KS pri 3750 o/min te 380 Nm pri 1750 o/min
Iako interijer odiše besprijekornim sportskim šarmom svojstvenim za Alfu, treba primijetiti da je obruč upravljača kudikamo prevelik za jedan ovakav automobil te da je kugla na vrhu ručice mjenjača također pretjerano velika
U gradskoj smo vožnji zabilježili 7,7 l/100 km, a na otvorenoj cesti 5,8, uz autonomiju putovanja od vrlo solidnih 1034 km. Na spremniku goriva u Alfi nisu štedjeli i on zaprima 60 l
Sa središnje su konzole nestali pomalo nespretni prekidači iz početne izvedbe Giuliette, a nov je i infotainment. Ipak, sustav Uconnect nudi premali ekran s previše zastarjelom grafikom pa možda i premalim brojem podesivih parametara
Prijenosni omjeri ovog ručnog 6-stupanjskog mjenjača su vrlo dobro odmjereni. Hod ručice je dosta precizan, premda pruža malo i previše otpora
Facelift edicija Giuliette donijela je sustav koji pamti posljednje postavke čak i nakon ponovnog pokretanja motora. To vrijedi kako za DNA selektor kojim se odabiru tri načina rada pogonskog sklopa tako i za sustav Start & Stop (koji je, BTW, doista spor ako namjeravate brzo krenuti na semaforu)
U Giulietti niti u najvišema paketu nema nekih posebno avangardnih detalja, no sve potrebno je tu. Podešavanje parametara vozila vrši se kroz jednostavne izbornike uz pomoć ova tri prekidača
Sva četiri prozora opremljena su elektropodizačima. Kvaliteta zvuka audio-sustava je dobra, no ne bi smo joj dali ocjenu veću od
Distinctive je najbogatiji paket opreme i u njemu doista ima dovoljno detalja čak i za razmažene. Ipak, ako se odlučite za neke dodatke, uzmite u obzir da su za ovu klasu automobila poprilično skupi
Osvježena edicija Alfa Romea Giuliette donijela i nova prednja sjedala s naglašenijom bočnom potporom i većom površinom sjedalnog dijela
Otraga se odrasli ne bi trebali buniti, barem ne na kraćim relacijama na kojima ih očekivano nemiran stražnji dio automobila neće previše opteretiti
Prtljažnik nudi obujam od 350 dm3, što je sasvim dovoljno za obiteljske potrebe. Ukoliko baš trebate prevesti neki veći predmet uključen je i asimetrično podijeljeni naslon stražnjih sjedala
Ispod podnice prtljažnika smjestio se rezervni kotač za privremenu upotrebu s ponešto najnužnijeg alata. Mi, doduše, preferiramo komplet za popravak guma i nešto veći obujam prtljažnika
Lijevani naplaci Elegant s gumama dimenzija 225/45 R 17 serijski su dio paketa opreme Distinctive. Zimski Pirelli Sottozero dobro odgovara dieselskoj Giulietti
Kao i većina drugih automobila današnjice i Giulietta se više-manje priklonila trendovima u kojima nema posebno mnogo mjesta za nekakav naglašeni feedback podvozja jer su udobnost i tišina očito postali značajniji aduti

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing