113. međunarodni salon automobila u Parizu, 2014.

6. listopada 2014.
Saloni - 113. međunarodni salon automobila u Parizu, 2014.
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, © Newspress Ltd. Sva prava pridržana  

Ekologija više nije u prvom planu

S težištem okrenutim spram luksuznijih i sportskih automobila, ovogodišnji je pariški Mondial donio pregršt novosti gotovo u svakom segmentu. Zanima li vas štedljivi mališan ili kakav supersportski model, ovaj salon ima što pokazati
Predstavljanje Corse E: CEO Opela Dr. Karl-Thomas Neumann i Claudia Schiffer (foto: Adam Opel AG)Predstavljanje Corse E: CEO Opela Dr. Karl-Thomas Neumann i Claudia Schiffer (foto: Adam Opel AG)
Nakon dugog niza godina prošaranih temama niske potrošnje, hibrida, alternativnih nadomjestaka za klasična goriva, električnih "automobila budućnosti", emisija CO2 i svih ostalih priča koje možemo svrstati pod zajednički nazivnik Ekologije, ovogodišnji je međunarodni salon u Parizu pokazao široku ponudu, sasvim običnih i normalnih automobila.

Možda, naglasci na ekologiji i ne vrište više toliko iz svakog kutka nekog velikog salona automobila, jer gotovo svaki veći proizvođač u svojoj ponudi ima nekakav hibrid, superštedljivi 3-cilindrični motor ili pak kakvo drugo ekološki nadasve prihvatljivo rješenje. Izgleda kako je cijela ta buka oko zagađivanja okoliša dosadila svima, a nove generacije automobila su ionako prema defaultu napredovale do razine ekološki vrlo prihvatljivih vozila.

I dobro je da je tako, da se davanja obračunavaju prema ekološkim razredima, da imamo (iako skromne) subvencije za hibridna i ina vozila jer se time skida barem dio nametnute "krivnje" s leđa vozača/vlasnika automobila koji, BTW, u ukupnoj emisiji štetnih plinova i dalje sudjeluju u iznimno malom postotku. Pitamo se zato, kad li će ekološki jako osviještene europske države početi postavljati "katalizatore" na dimnjake stambenih zgrada, kuća, hotela...? No, izgleda da je cijela ova priča ionaku tu kako bi se našlo dovoljno "goriva" za političke kampanje svakojakih eko-stranaka.

Abarth & C. SpAAbarth & C. SpA
Highlight salona? A, koji od svih prikazanih?

Oko svakog velikog međunarodnog salona automobila brzo počnu rasprave o tome koji automobil predstavlja najznačajniju premijeru, svojevrsni highlight salona. No, činjenicom jest da je između 280 marki i 58 svjetskih premijera teško izdvojiti jedan automobil koji bi smo s pravom mogli postaviti na takav pijedestal. Daleko preciznija i, nesumnjivo, stručnija bila bi podjela prema automobilskim segmentima. A, ovogodišnji je pariški Mondial doista donio ponešto novo u praktički svakom od njih.

Krenemo li od malih automobila, nesumnjivi hit predstavlja otkrivanje nove, pete generacije opelove Corse. No, nekim će se ljubiteljima gradskih mališana dopasti i novi Hyundai i20, dok je u istom razredu dimenzija, no ipak s crossoverskim "štihom" zasjao atraktivni Fiat 500X. Ne zaboravimo niti novu Škodu Fabiu, Smart ForTwo i ForFour te nešto ranije ovog ljeta predstavljenu Mazdu2. O estetici Minija s petorim vratima, ovom prilikom, nećemo pričati... Dakako, predstavljene su i nove izvedbe već postojećih mališana, poput "ljutog" opelovog Adama S ili gotovo neprimjetno osvježenih kijinih modela Rio i Venga.



U kategoriji koju nerijetko nazivamo prema jednom njemačkom kompaktu, točnije u C segmentu, novosti je bilo kudikamo manje, jer, glavni su konkurenti prisutni na tržištima već neko vrijeme (a govorkanja o novom Méganeu ipak se nisu obistinila). Ipak, bilo je zanimljivo vidjeti nissanov Pulsar koji bi negdje tijekom sljedeće godine mogao stići i na naše tržište, ali i peugeotov 308 GT.

Kategorija obiteljskih limuzina, novinarski označen kao D segment, donijela je nešto više novosti. Otkriveni u bližoj ili koji mjesec daljoj prošlosti, premijerom na pariškom salonu pohvalit će se volkswagenov Passat, zajedno s plug-in hibridnom izvedbom GTE, prekrasni Jaguar XE te "novi" Ford Mondeo, globalni model koji sa zakašnjenjem od nekih dvije godine napokon stiže na europsko tlo.



Kategorija jednovolumena ove je godine u Parizu bila vrlo skromna novitetima, no, ljubitelji prostranih obiteljskih automobila moći će se radovati novom forodovm modelu S-Max te jednom od najatraktivnijih i najljepših pariških noviteta - novom Renaultu Espace.

Ferrari 458 Speciale ApertaFerrari 458 Speciale Aperta
U razredu luksuznih i sportskih automobila, nekako nam izgleda, bilo je ponajviše novosti. Iako veliki saloni sve rjeđe predstavljaju mjesto gdje se doista po prvi puta predstavljaju novi automobili, za mnoge je modele ovo bio prvi međunarodni salon. Među njih svakako spadaju Ferrari 458 Speciale Aperta, maseratijev Ghibli S Q4, Mercedes-Benz AMG GT, Bentley Mulsanne Speed...

Konačno, ne zaboravimo niti segment SUV vozila koji nam je donio novi Volvo XC90, već ranije prikazani BMW X6, facelift porscheovog Cayennea, Ford Edge, Kiu Sorento te suzukijevu Vitaru koja pripada nešto kompaktnijoj kategoriji ove vrste automobila.

Za kraj, recimo i to kako je ovogodišnji pariški salon ugostio premijere dvaju atraktivnih roadstera - Audija TT i Mazde MX-5 koja se, nakon 25 godina postojanja ovog legendarnog imena, predstavlja u svojoj četvrtoj generaciji. 

Trendovi luksuza: DS postaje samostalna automobilska marka

Od kada je 2010. s modelom DS3 lansirana citroënova linija premium automobila, prodano je 500.000 vozila s tim prefiksom (65% DS3, 20% DS4, 15% DS5), a što je možda još značajnije za francusku marku, 62% kupaca modela oznake DS ranije nisu bili vlasnici Citroëna. Nova tržišta otvaraju i nove mogućnosti za proizvođače automobila. Upravo je stoga Citroën odlučio svoju premium liniju automobila DS izdvojiti kao zasebnu marku.



U nastupajućem razdoblju Citroën planira proširiti gamu modela marke DS s tri na čak šest, koji će biti jednaki za europsko i kinesko tržište na koje otpada 16% prodaje DS automobila u 2014. (na kineskom se tržištu trenutno prodaju modeli DS5, DS LS i DS6). A, predstavljajući budućnost marke DS, Citroën je na 113. međunarodnom salonu automobila u Parizu izložio koncept Divine DS. Riječ je o futurističkom luksuznom modelu koji se svojom estetikom više ne naslanja na standardne citroënove modele već donosi potpuno nov izgled izvana i iznutra.

Citroën DS 21 (1965.)Citroën DS 21 (1965.)
Ono što je posebno zanimljivo jest kako je Divine DS (koji na sebi uopće ne nosi naziv Citroën, već samo DS), pokretan 1,6-litrenim Euro 6 benzinskim THP motorom s izravnim ubrizgavanjem i snagom od 270 KS. To nam govori kako se radi o konceptu koji bi relativno brzo mogao ući u serijsku proizvodnju jer je njegov pogonski sklop realan, uobičajen i niti prema čemu avangardan poput nekih hibrida ili tko zna kakvih "pogonskih shema budućnosti". U svojoj unutrašnjosti Divine DS donosi 10,4-inčni HD interface i holografski prikaz, a izvana tehnologije poput laserskih svjetala. Dimenzije ovog sportskog koncepta iznose 421 x 198 x 135 mm.

I tako, zaključiti možemo da luksuz, unatoč krizi o kojoj se i dalje (povremeno) priča, nije mrtav. Štoviše. Posebno je tome tako zahvaljujući sve snažnijem prodoru mnogih automobilskih marki na kinesko tržište koje je ogromno i, između ostalog, posebno "gladno" za skupim automobilima. Uostalom, na kineskom tržištu broj milijunaša raste prema stopi od oko 80% godišnje. Tu je svaki komentar suvišan, a luksuz itekako dobrodošao.

Peter Lindbergh: Saskia de Brauw i Daft Punk za M Le Monde, studeni 2013.Peter Lindbergh: Saskia de Brauw i Daft Punk za M Le Monde, studeni 2013.
Automobili i moda

Kako je na velikim salonima automobila uobičajeno i ovogodišnji je Pariz obogaćen jednim posebnim događanjem. Riječ je o izložbi Automobili i moda koja prati značajne trenutke u kojima su se ove dvije industrije ispreplitale, od svršetka Industrijske revolucije do danas.

U okviru izložbe predstavljeno je pedeset legendarnih automobila, od Forda T, preka ikona 1920-ih do posljeratnih modela kao što su Mercedes-Benz 300 SL, Citroën DS19... Na razdoblje Pop-Art kulture potsijećaju nas Alfa Romeo Montreal ili Toyota 2000 GT, a iz vremena 1980-tih i 90-tih svakoga će razveseliti pogled na Peugeot 205 GTi.

Pierre Hardy: dizajn cipela za fotosession Peugeot HX1Pierre Hardy: dizajn cipela za fotosession Peugeot HX1
Uz to, u okviru izložbe Automobili i moda predstavljeno je i nekoliko modela što su ih potpisala neka slavna imena. Tu se ubrajaju Mini Paul Smith (1998.), Suzuki Swift Little Marcel (2012.), Smart For Two Jeremy Scott (2013.) i Seat Mii by Mango (2014.).

Duh povezanosti mode i automobilske industrije potpisujue i slike velikih formata napravljene od strane nekih od najpoznatijih modnih fotografa kao što su Helmut Newton i Peter Lindbergh. Konačno, kao posebno značajne marke u svijetu autoindustrije, u okviru ove izložbe predstavljaju se Alcantara, Hermes i drugi.

Ukoliko krećete na put...

Međunarodni salon automobila Parizu 2014. za javnost je otvoren od 4. do 19. listopada između 10:00 i 20:00 sati, a četvrtkom i petkom do 22:00h. Cijena ulaznice iznosi 14 Eur za odrasle, 6 Eur za osobe između 10 i 25, dok je ulaz besplatan za djecu mlađu od 10 godina. Za grupne posjete (najmanje 15 osoba) cijena ulaznice iznosi 12 Eur. Salon se nalazi na adresi Paris Expo, Porte de Versailles, 75015 Paris.

Mazda MX-5Mazda MX-5
Prema službenom vodiču za predstavnike medija, na salonu je izloženo 58 svjetskih te 11 europskih premijera novih serijskih i konceptnih automobila te prerada, kao i 12 svjetskih i jedna europska premijera proizvoda prateće industrije.

Međunarodni salon automobila u glavnom gradu države čijih je čak 9% zaposlenih na izravan ili neizravan način vezano uz automobilski sektor, zauzima više od 95.000 m3 izložbenog prostora u devet paviljona Paris Expo-a. Na ovogodišnjem izdanju pariškog Mondiala svoje proizvode predstavlja 260 marki iz 20 svjetskih zemalja.

[update] Mondial 2014. je objavio službene statistike posjećenosti 113. salona u Parizu - više od 1,2 milijuna posjetitelja. Detaljnije pročitajte ovdje.

Službene stranice 113. međunarodnog salona automobila u Parizu možete pronaći na adresi: mondial-automobile.com

I za kraj, izdvojit ćemo još dva statistička podatka navedena u vodiču pariškog salona, a koja su vezana uz sveprisutnu ekologiju. Tako stoji da prosječna potrošnja goriva u državama Europske Unije tijekom prvih 6 mjeseci 2014. godine iznosi 5,06 l/100 km, dok prosječna emisija CO2 iznosi 124,85 g/km (Hrvatska nije obuhvaćena ovim podacima). Ohrabrujuće, zar ne?



---

Zahvaljujemo tvrtki Opel Southeast Europe koja nam je omogućila da put do Pariza prijeđemo za upravljačem Opel Zafire Tourer 2.0 CDTI Cosmo.
GALERIJA: 113. međunarodni salon automobila u Parizu, 2014.
Abarth 695 Biposto
Aixam City
Aixam Crossover
Aixam GTO (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 4C Spider
Aston Martin Vanquish Carbon Edition (svjetska premijera)
Aston Martin Rapide S Facelift
Aston Martin V12 Vantage S Roadster (svjetska premijera)
Aston Martin Vantage N430
Audi Sportback (koncept)
Audi Sportback (koncept)
Audi SQ5
Audi TTS (svjetska premijera)
Audi TTS (svjetska premijera)
Audi TTS (svjetska premijera)
Bentley Mulsanne Speed (svjetska premijera)
Bentley Mulsanne Speed (svjetska premijera)
Bentley GT V8S Convertible
BMW serija 2 Kabriolet (svjetska premijera)
BMW serija 2 Kabriolet (svjetska premijera)
BMW i8
Bugatti Veyron Ettore Bugatti Legend Edition
Citroën C4 Cactus Airflow 2L (koncept)
Citroën C4 Cactus Airflow 2L (koncept)
Citroën C1 Urban Ride (koncept)
Citroën C1 Urban Ride (koncept)
Citroën C1
Citroën C4 Cactus Aventure (koncept)
Dacia Dokker Stepway (svjetska premijera)
Dacia Dokker Stepway (svjetska premijera)
DS Divine (koncept)
DS Divine (koncept)
DS Divine (koncept)
DS Divine (koncept)
Ferrari 458 Speciale Aperta (svjetska premijera)
Ferrari 458 Speciale Aperta (svjetska premijera)
Ferrari 458 Speciale
Ferrari California T
Ferrari F12 Berlinetta
Ferrari F12 Berlinetta
Fiat 500X (svjetska premijera)
Fiat 500X (svjetska premijera)
Fiat 500X (svjetska premijera)
Fiat 500
Fiat 500
Ford Mondeo
Ford Mondeo
Ford S-Max (svjetska premijera)
Ford S-Max (svjetska premijera)
Ford Grand C-Max Facelift
Ford Mustang
Ford Mustang
Honda Civic Type R (koncept)
Honda Civic Type R (koncept)
Honda CR-V Prototype (koncept)
Honda Jazz Prototype (koncept)
Honda Jazz Prototype (koncept)
Hyundai i20  (svjetska premijera)
Hyundai i20  (svjetska premijera)
Hyundai i20  (svjetska premijera)
Hyundai Intrado (koncept)
Hyundai Intrado (koncept)
Infiniti Q50
Infiniti Q70 Facelift
Infiniti QX 70 S Design  (svjetska premijera)
Infiniti Q80 Inspiration (koncept)
Infiniti Q80 Inspiration (koncept)
Jaguar XE (svjetska premijera)
Jaguar XE (svjetska premijera)
Jaguar XE (svjetska premijera)
Jaguar F-Type R Coupe
Jaguar F-Type Project 7 (koncept)
Jaguar F-Type Project 7 (koncept)
Jeep Renegade
Jeep Renegade
Jeep Renegade
Jeep Wrangler Rubicon Stealth (koncept)
Jeep Wrangler
Kia Sorento (svjetska premijera)
Kia Sorento (svjetska premijera)
Kia Soul Facelift
Kia Rio Facelift
Lamborghini Asterion (koncept)
Lamborghini Asterion (koncept)
Lamborghini Asterion (koncept)
Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan
Lancia Ypsilon
Lexus NX 200t
Lexus NX 200t
Lexus RC F
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Quattroporte GTS14
Maserati GranCabrio MC
Maserati Quattroporte
Maserati Alfieri (koncept)
Maserati Alfieri (koncept)
Mazda MX-5 (svjetska premijera)
Mazda MX-5 (svjetska premijera)
Mazda MX-5 (svjetska premijera)
Mercedes-Benz AMG GT (svjetska premijera)
Mercedes-Benz AMG GT (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Coupe
Mercedes-Benz S klasa Coupe
Mercedes-Benz C 63 AMG (svjetska premijera)
Mini 5 Door (svjetska premijera)
Mini 5 Door (svjetska premijera)
Mini Superleggera Vision (koncept)
Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S (koncept)
Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S (koncept)
Nissan Pulsar (svjetska premijera)
Nissan Pulsar (svjetska premijera)
Nissan Pulsar Nismo (koncept)
Nissan Pulsar Nismo (koncept)
Nissan 370Z Nismo
Nissan GT-R Nismo
Nissan IDx Nismo (koncept)
Nissan IDx Freeflow (koncept)
Nissan IDx Freeflow (koncept)
Opel Corsa E (svjetska premijera)
Opel Corsa E (svjetska premijera)
Opel Corsa E (svjetska premijera)
Opel Adam S (svjetska premijera)
Opel Adam S (svjetska premijera)
Opel Adam Rocks
Peugeot 308 GT (svjetska premijera)
Peugeot 308 GT (svjetska premijera)
Peugeot 508 RXH Facelift
Peugeot 108
Peugeot 108
Peugeot 208 Hybrid Air (koncept)
Peugeot 308R (koncept)
Peugeot Quartz (koncept)
Peugeot Exalt (koncept)
Peugeot Exalt (koncept)
PGO Cevennes C
Porsche Macan Turbo
Porsche Macan Turbo
Porsche Boxster
Porsche 911 Targa 4
Porsche 911 Carrera
Porsche Cayenne S e-Hybrid Facelift
Renault Espace (svjetska premijera)
Renault Espace (svjetska premijera)
Renault Espace (svjetska premijera)
Renault Espace (svjetska premijera)
Renault Eolab (koncept)
Renault Eolab (koncept)
Renault Eolab (koncept)
Renault Twingo
Rolls Royce Phantom Drophead Coupe Waterspeed Collection
Seat Leon X-Perience (svjetska premijera)
Seat Leon X-Perience (svjetska premijera)
Seat Leon X-Perience (svjetska premijera)
Seat Leon Cupra
Seat Mii by Mango
Smart ForFour (svjetska premijera)
Smart ForFour (svjetska premijera)
Smart ForTwo (svjetska premijera)
Smart ForTwo (svjetska premijera)
SsangYong Korando
SsangYong XIV-Air (koncept)
SsangYong XIV-Adventure (koncept)
Subaru WRX STi
Suzuki Vitara (svjetska premijera)
Suzuki Vitara (svjetska premijera)
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Swift Sport
Škoda Fabia Combi (svjetska premijera)
Škoda Fabia (svjetska premijera)
Škoda Fabia (svjetska premijera)
Škoda Fabia (svjetska premijera)
Tesla Model S
Toyota Aygo
Toyota C-HR (koncept)
Toyota C-HR (koncept)
Toyota C-HR (koncept)
Toyota i-Road (koncept)
Toyota i-Road (koncept)
Venturi America (koncept)
Venturi America (koncept)
Volkswagen Passat (svjetska premijera)
Volkswagen Passat (svjetska premijera)
Volkswagen Passat R-Line (svjetska premijera)
Volkswagen Passat Variant (svjetska premijera)
Volkswagen Passat GTE Variant (svjetska premijera)
Volkswagen Polo GTi Facelift
Volkswagen Golf Alltrack (svjetska premijera)
Volkswagen XL1 Sport (koncept)
Volkswagen XL1 Sport (koncept)
Volkswagen XL1 Sport (koncept)
Volkswagen XL1 Sport (koncept)
Volvo XC90 (svjetska premijera)
Volvo XC90 (svjetska premijera)
Volvo XC90 (svjetska premijera)

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing