112. međunarodni salon automobila u Parizu, 2012.

3. listopada 2012.
Saloni - 112. međunarodni salon automobila u Parizu, 2012.
tekst: AUTONET  foto: © Newspress Ltd. Sva prava pridržana 

Mainstream uzvraća udarac

Nakon što je na velikim salonima kriza postala stvar prošlosti, hibridi uobičajena pojava, a superautomobili roba jednako tražena kao i u šezdesetima, ovogodišnji se Pariz okrenuo prosječnom kupcu. Kategorija masovnih automobila ponovno slavi u gradu na Seini
3671
Malo će se posjetitelja ovogodišnjeg, 112. po redu pariškog salona Mondial de l'Automobile uspjeti othrvati dojmu kako su među brojnim novitetima "vrhnje" ove priredbe pobrali sasvim prosječni automobili.

Naime, bilo da se radi o novim generacijama postojećih ili posve novoizmišljenim modelima, prave zvijezde salona ovoga puta nit su kakvi hibridi, a niti zvijeri brže od 300 km/h.

Vjerojatno već znate na što ciljamo, jer i pokraj modela kao što su Jaguar F-Type, peugeotov hibridni koncept Onyx koji izgleda kao da je upravo sletio s neke druge planete, McLaren P1 koji tek što nije poprimio serijski oblik ili nova modelna godina Lamborghinija Gallardo, posljetitelji su došli vidjeti Volkswagen Golf, Škodu Rapid i Kiu cee'd s trojim vratima.

Upravo ti, posve "obični", automobili ovoga su puta preoteli show.

Dakle, rekli ste Mainstream?

A, sada, nagradno pitanje. Koji će od pariških noviteta u sljedećih par godina biti prodan u najvećem broju primjeraka? Ha, ha... Sviđalo se to nekome ili ne, odgovor svi znamo: meine Damen und Herren - Das Auto!



Proizvođač iz grada vukova tvrdi kako je to "automobil s nekoliko tehničkih inovacija, novim dizajnom i nekoliko ideja koje jamče udobnije, efikasnije i sigurnije iskustvo u vožnji". Uz sve rasprave, složit ćete se s jednim - ovo doista nije novi dizajn. No, tko smo mi da sudimo. Volkswagen je pokazao ili dokazao da zna što radi i to mu, barem na tržištu Starog kontinenta, ide fantastično. U C segmentu pogotovo.

3671
No, "obični" automobili imaju itekako više za reći od predstavljanja nove, sedme (tko bi ih sve pobrojao...) generacije Golfa. Naime, još jedan njemački automobil došao je na Porte de Versailles (pariška četvrt u kojoj se održava salon) oboriti konkurenciju s nogu te zarobiti maštu posjetitelja i (barem ponekog) novinara. Dakako, riječ je o novom malom opelovom modelu, pomalo pretenciozno nazvanom prema osnivaču tvrtke, Adamu.

Čini nam se, možda pogrešno, no kao da proizvođač iz Rüsselsheima sada "gura nos" u neki luksuzniji segment, jer Adam ne izgleda kao još jedan obični, jeftini mali auto. No, Opel kreće oprezno i u početku ponude ovog 3698 mm dugog modela nudi tek tri, prema snazi različita, motora i četiri paketa opreme.

No, ima tu još na temu Mainstreama, a priču ponovno vode Nijemci, barem ako je riječ o razvojnim središtima ili dizajnerima. Dakako, mislimo na 3v izvedbe novih generacija Hyundaija i30 i Kie cee'd. I konačno, nemojmo zaboraviti Škodu Rapid, koja predstavlja dopunu palete modela u kompaktnom segmentu, između Fabije i Octavije.

Ne zaboravimo, limuzine su u ovom segmentu itekako popularne, makar ne na svim tržištima. U nešto veće limuzine, skuplje od automobila iz C segmenta, no i dalje pripadnike mainstreama spada još jedan, doista vrući novitet - nova generacija Mazde6.



Hmmm. Zaboravili smo novi Clio! Da, pored Golfa i Adama, to je možda i treći po redu hit ovogodišnjeg Mondiala.

No, i ostali imaju svojih konja za trku

I dok, s jedne strane, C segment predstavlja našu realnost, malo tko na velikim međunarodnim salonima neće uživati u "barem malo dinamičnijim" automobilima. Trebamo li uopće napomenuti kako je jedna od najvećih zvijezda Pariza, izvan masovne klase, bio jaguarov F-Type? Vjerojatno ne. Napokon, nakon podosta "povlačenja za nos" i teasera, neposredno prije otvaranja salona za predstavnike medija, britanska je marka u pariškom Musée Rodinu otkrila možda i najljepši novi model ovog salona.

3671
Malo se tko neće složiti da su linije engleskih sportskih automobila oduvijek bile zamamne, pa čak i danas kada se klasične forme otkrivaju tek u naznakama, spretno ukomponiranim u suvremen izgled. No, spustimo li se nešto bliže zemlji, a da uzavrelu krv ipak ne moramo hladiti, tu je mali, simpatični i ako je za vjerovati Peugeotu, doista brzi 208 GTi.

Naime, francuski se proizvođač malo poigrao i ponudio dvije nove verzije svog aktualnog mališana: ON će se zasigurno zagledati u GTi s 1,6-litrenim THP motorom snažnim 200-tinjak KS, dok će ONA bez sumnje poželjeti 208 XY, izvedbu s bezbroj mogućnosti personalizacije, dostupnu u svakojakim mogućim i nemogućim bojama i oplemenjenu onom malom, no neizvježnom dozom kiča.

Vratimo li se na trenutak opet u Njemačku, pored Sportbacka, Audi je predstavio i S3 verziju svog novog A3, prvog automobila volkswagenove Grupe napravljenog na novoj modularnoj platformi oznake MQB. Novi S3 nudi okruglih 300 KS. Dovoljno?



No, dobro. Ekologija nije mrtva, štoviše...

Iako ekološki svjesni, pardon, "ekološki posebno svjesni", automobili više ne predstavljaju neku posebnu novost pa čak nisu ni veće zvijezde današnjih salona, to svakako ne znači da ovaj segment autoindustrije nije itekako snažan.

3671
U toj ekspanziji, prezentacija noviteta je, kao i uvijek, bila podijeljena na serijske modele prerađene u neku od pogonski alternativnih varijanti te koncepte iliti prototipove. Za one prvonavedene proizvođači nerijetko govore kako su "blizu serijskoj proizvodnji", no s nedavnim gašenjem proizvodnje dva električna automobila, ta nam budućnost baš i ne izgleda posebno svijetlom.

Obzirni prema eko-automobilima, kakvi uvijek jesmo, kratko ćemo nabrojati bitnije novitete, dakako, nevezanim redom. Dakle, kao prvo, Mercedes-Benz je predstavio B klasu Electric Drive pokretanu 100 kW (136 KS) snažnim električnim motorom.

Mnogo atraktivniji, bez uvrede, prototip svakako je peugeotov Onyx, hibridni superautomobil napravljen od ugljičnih vlakana. Većina njegove karoserije lakirana je crno mat, a bočne su stranice izvedene od jednog dijela poliranog bakra. Peugeot tvrdi da će se ovaj nezaštićeni metal mijenjati s vremenom, a mi se pitamo hoće li Onyx biti jednako atraktivan kada bakar postane zeleno-oksidirano-trulo mat... Ipak, oniks jest višebojni poludragi kamen, zar ne? Kako god bilo, francuski koncept je pokretan 600 KS snažnim dieselskim V8 i 80 KS snažnim električnim pogonom. Lijepo...

3671
Da u ekološkom svijetu nebi nedostajalo Mainstreama, pobrinula se Toyota s novom generacijom Aurisa koji će se od početka svog nastupa na tržištu nuditi i kao hibrid. Proizvođač tvrdi sljedeće: Toyota je bila prva tvrtka koja je ponudila mogućnost odabira tri vrste pogona u C segmentu, a sustav Hybrid Synergy Drive u novom Aurisu uključuje poboljšanja efikasnosti i dinamike ovog pogona. Inače, novi će Auris na našem tržištu biti dostupan u prvom kvartalu 2013.

Ima li na izložbenim prostorima ovogodišnjeg međunarodnog salona u Parizu još hibridnih i električnih automobila? Svakako! No, naši ionako poduži tekstovi doista nebi podnijeli nabrajanje niti polovine svih.

Na kraju, spomenimo tek otkrivanje automobila kojeg u Wokingu nazivaju P1. Novi McLarenov superautomobil zasjenio je sve ostale cestovne bolide i točka. U produkcijskoj će mu izvedbi ime zasigurno počinjati s MP4, no to ćemo ionako saznati uskoro. Za ovaj automobil, ali i mnogo novih, uzbudljivih noviteta pričekajmo Ženevu. Jer, priča se nastavlja, premda je na tržištima poput našeg odavno stala.



--

Ukoliko krećete na put...

Međunarodni salon automobila Parizu 2012. za javnost je otvoren od 29. rujna do 14. listopada. Cijena ulaznice iznosi 13 Eur. Radno vrijeme salona je od 10:00 do 20:00h, a četvrtkom do 22h. Salon se nalazi na adresi Paris expo Porte de Versailles, 75015 Paris.

Pariški salon automobila 2012. zauzima 96.000 m3 izložbenog prostora u devet paviljona Paris Expo-a. Predstavljeno je više od 100 noviteta u raznim kategorijama, a organizatori su izdali oko 13.000 novinarskih akreditacija.

Službene stranice 112. međunarodnog salona automobila u Parizu možete pronaći na adresi: mondial-automobile.com
GALERIJA: 112. međunarodni salon automobila u Parizu, 2012.
Alfa Romeo Giulietta
Audi A3 Sportback (svjetska premijera)
Autolib Bluecar
Bentley Continental GT3 (koncept)
Bentley Continental GT3 (koncept)
BMW 335i (Accessoires BMW M Performance)
BMW 335i (Accessoires BMW M Performance)
BMW Active Tourer (koncept)
BMW Active Tourer (koncept)
Bugatti Veyron Vitesse Le Ciel California
Cadillac ATS (europska premijera)
Chevrolet Trax (svjetska premijera)
Chevrolet Trax (svjetska premijera)
Chevrolet Tru 140 S (koncept)
Cheverolet Code 130 R (koncept)
Citroën DS3 Cabrio (svjetska premijera)
Citroën DS Numero 9 (koncept)
Citroën C4L (europska premijera)
Dacia Sandero Stepway (facelift)
Ferrari F12 Berlinetta
Ferrari F12 Berlinetta
Ferrari California 30
Ferrari FF
Fiat 500 L
Fiat 500 L
Fisker Karma
Ford Mondeo (europska premijera)
Ford Mondeo (europska premijera)
Ford Mondeo SW (europska premijera)
Ford Kuga (europska premijera)
Ford Kuga (europska premijera)
Ford Fiesta ST
Ford EcoSport (europska premijera)
Ford EcoSport (europska premijera)
Ford B-Max
Honda CR-V (europska premijera)
Honda CR-V (europska premijera)
Honda CR-Z (facelift)
Honda EV-STER (koncept)
Hyundai i30 3v (svjetska premijera)
Hyundai i30 3v (svjetska premijera)
Hyundai i.oniq (koncept)
Hyundai ix35 Fuel Cell
Infiniti LE  (koncept)
Infiniti Emerg-E (koncept)
Infiniti Emerg-E (koncept)
Infiniti FX Edition Sebastian Vettel
Jaguar F-Type (svjetska premijera)
Jaguar F-Type (svjetska premijera)
Jaguar F-Type (svjetska premijera)
Jaguar F-Type (svjetska premijera)
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
KIA pro_cee'd (svjetska premijera)
KIA pro_cee'd (svjetska premijera)
KIA pro_cee'd (svjetska premijera)
Lamborghini Gallardo (modelna godina 2013.)
Lamborghini Gallardo (modelna godina 2013.)
Lexus LF-CC (koncept)
Lexus LF-CC (koncept)
Lexus LS 600h (facelift)
Maserati GranCabrio MC
Maserati GranCabrio Sport
Mazda6 (europska premijera)
Mazda6 (europska premijera)
Mazda6 karavan (europska premijera)
Mazda6 karavan (europska premijera)
Mazda MX-5
McLaren MP4-12C
McLaren P1 (pretprodukcijski koncept)
McLaren P1 (pretprodukcijski koncept)
McLaren P1 (pretprodukcijski koncept)
Mercedes-Benz B klasa Electric Drive (koncept)
Mercedes-Benz B klasa Electric Drive (koncept)
Mercedes-Benz A klasa
Mercedes-Benz Style Coupe (koncept)
Mercedes-Benz Style Coupe (koncept)
MINI Cooper S All4
MINI Clubvan
MINI John Cooper Works GP
MINI John Cooper Works GP
Mitsubishi Mirage
Mitsubishi Outlander PHEV (svjetska premijera)
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Nissan Juke Nismo
Nissan TeRRA
Nissan PIVO 3
Opel Adam (svjetska premijera)
Opel (Vauxhall) Adam (svjetska premijera)
Opel (Vauxhall) Adam (svjetska premijera)
Opel (Vauxhall) Adam (svjetska premijera)
Opel (Vauxhall) Adam (svjetska premijera)
Peugeot 2008 Concept
Peugeot 2008 Concept
Peugeot 208 GTi (svjetska premijera)
Peugeot 208 GTi (svjetska premijera)
Peugeot 301
Peugeot 208 XY (svjetska premijera)
Peugeot RCZ R (pretprodukcijski koncept)
Peugeot RCZ R (pretprodukcijski koncept)
Peugeot Onyx  (koncept)
PGO Hemera
Porsche Panamera Sport Turismo (koncept)
Porsche Panamera Sport Turismo (koncept)
Porsche Panamera Sport Turismo (koncept)
Range Rover Vogue
Range Rover Vogue
Renault Clio (svjetska premijera)
Renault Clio (svjetska premijera)
Renault Clio Renault Sport (pretprodukcijski koncept)
Renault Clio Renault Sport (pretprodukcijski koncept)
Renault Clio Renault Sport (pretprodukcijski koncept)
Seat Leon
Seat Leon
Smart ForStars (koncept)
Smart ForStars  (koncept)
Smart ForStars  (koncept)
SsangYong e-XIV  (koncept)
SsangYong e-XIV  (koncept)
Subaru BRZ
Subaru BRZ
Subaru XV
Škoda Rapid (europska premijera)
Škoda Rapid (europska premijera)
Škoda Rapid (europska premijera)
Škoda Rapid (europska premijera)
Toyota Auris Hybrid Touring Sports (svjetska premijera)
Toyota Auris Hybrid Touring Sports (svjetska premijera)
Volkswagen Golf BlueMotion (svjetska premijera)
Volkswagen Golf GTi (pretprodukcijski koncept)
Volkswagen Golf GTi (pretprodukcijski koncept)
Volkswagen Golf GTi (pretprodukcijski koncept)
Volvo V40 Cross Country (svjetska premijera)
Volvo V40 Cross Country (svjetska premijera)
Volvo V40 R Design
Volvo V40 R Design
Plakat 112. međunarodnog salona automobila u Parizu, 2012.

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing