Ubuduće točniji podaci o potrošnji - na snagu stupaju pravila za WLTP i RDE

Ubuduće točniji podaci o potrošnji - na snagu stupaju pravila za WLTP i RDE

Od danas se na području EU-a više ne primjenjuje zastarjeli New European Driving Cycle (NEDC) test za izračun potrošnje goriva kod novih automobila, a zamjenjuje ga puno realističniji Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, odnosno WLTP putem kojeg bi kupcima trebali postati poznati točniji podaci o potrošnji i emisijama njihovih limenih ljubimaca.

Također, od danas će se primjenjivati i test Real Driving Emissions, odnosno RDE, koji će doprinijeti istom cilju te će njegovom upotrebom EU postati prvi dio svijeta u kojem će jedan ovakav test postati obvezan. Konkretnije, RDE predviđa vožnju automobila u stvarnom prometu u različitim uvjetima, a uz upotrebu prijenosnih instrumenata čijim bi se nalazima nadopunili rezultati WLTP. Drugim riječima, laboratorijski nalazi (WLTP) bi se potvrđivali onima iz stvarnog prometa (RDE).

Dakle, od danas svi u potpunosti novi modeli koji prvi put stižu na tržište bi trebali imati potrošnju i emisije izražene kroz rezultate ova dva testa. Počevši od 1. rujna 2018. WLTP će postati jedini valjani test, odnosno metoda izračuna potrošnje za nove automobile na tržištu EU-a, a od 1. rujna 2019. će za ta vozila na snagu stupiti i pravila za RDE test.

Za očekivati je da će se proizvođači iz marketinških razloga i prije nego što im to postane obvezno prebaciti na nove testove, odnosno tržištu ponuditi ove točnije podatke o potrošnji i emisijama. PSA Peugeot Citroën i Opel su s tim već ranije krenuli, a ostali bi ih mogli uskoro slijediti.