Toyota Yaris - osvježena izvedba dostupna i kod nas

Toyota Yaris - osvježena izvedba dostupna i kod nas

Popularni toyotin gradski automobil je trenutno u svojoj trećoj generaciji, a sada je na hrvatsko tržište stiglo i njegovog drugo osvježenje, odnosno facelift. Podsjetimo, Yaris je najproavaniji toyotin model u Europi općenito (25%), a posebnost je činjenica da skoro polovicu njegove prodaje čine hibridne verzije (42%). Kod nas je situacija malo drugačija, odnosno udio Yarisa je čak 34%, a u tome hibridnih modela skoro 20%.

Temeljito osvježena izvedba donosi preko 900 novih dijelova u čiji je razvoj uloženo skoro 100 milijuna Eura, a novosti se odnose na dizajn, motorizaciju te unaprjeđenje sigurnosti.

Krenimo redom i recimo da je prednji kraj s dorađenim dizajnom svjetala i mase ponešto dinamičniji, nova stražnja svjetla čine automobil vizualno širim, a tu su i novi branici, nove bočne letvice, nova plavo crna kombinacija u Bi-tone izvedbi i sl. Također, određene dorade su učinjene i u interijeru, a najviše se ističe nova instrumentna ploča s 4,2-inčnim TFT zaslonom te dorađeni infotainment.

Što se hibridnog pogonskog sklopa tiče u Toyoti napominju kako će isti u Yarisu omogućiti korištenjem isključivo električnog dijela pogona u oko 55% vremena i 37% prijeđenog puta što će se pozitivno odraziti na potrošnju vozila. Inače, hibridni Yaris je trenutno jedini hibridni model u B segmentu, a tvornički podaci kažu da mu je prosječna potrošnja svega 3,3 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida oko 75 g/km.

Kako bi hibridna verzija bila još poželjnija kupcima u Toyoti su odlučili unaprijediti zvučnu izolaciju putničke kabine, ugraditi novi lonac ispuha, ovjes motora i sl, a dorađeni su i ovjes te upravljač što će doprinijeti povećanju dinamičnosti i agilnosti automobila.

Nadalje, novost u ponudi čini novi 1,5-litreni benzinski motor koji će razvijati snagu od 111 KS te najveći okretni moment od 136 Nm, oboje 10% veći od 1,33-litrenog prethodnika. Nadalje, riječ je o pogonskom stroju koji će se moći pohvaliti i tišim radom, 10% većom ekonomičnošću, ali i boljom odzivnošću pri nižem broju okretaja, primjerice u gradskoj vožnji.

Recimo i da će kod Yarisa opcijski biti dostupan paket Toyota Safety Sense kojeg čini nekoliko sigurnosnih sustava i sustava pomoči vozaču, a tu su i novi stražnji pojasevi, redizajnirane zračne zavjese te novi nasloni za glave koji će svi zajedno povećati sigurnost putnika.

Yaris je dostupan s pet paketa oprema Luna, Sol, Trend Plus, Bi-tone i Chic te u verzijama s trima i petorim vratima. Ponudu motora pak čine 1.0 VVT-i (69 KS) i 1.5 VVT-iE (111 KS) te dizelski 1,4 D-4D (90 KS). Cijene se kreću od 83.200 do 137.900 Kn. Cijena hibridne verzije (100 KS) s trenutnom akcijom se ovisno o paketu opreme kreću između 109.900 i 127.900 Kn.

Na kraju dodajmo kako je potvrđeno da će kupcima krajem ove godine postati dostupan i Yaris GRMN čiji će motor razvijati snagu od 200 KS, a dizajn će biti na tragu WRC modela.