Tesla Model 3 - započele isporuke najpoželjnijeg električnog automobila

Tesla Model 3 - započele isporuke najpoželjnijeg električnog automobila

Tesla je u svojoj tvornici u Freemontu na posebnoj priredbi isporučila trideset prvih primjeraka Modela 3. Tom su prigodom objavljeni detaljniji tehnički podaci te cijene ovog vozila za kojeg je do sada prikupljeno oko pola milijuna narudžbi. Podsjetimo, riječ je o električno pokretanom automobilu za kojeg mnogi vjeruju kako će biti tzv. game changer, odnosno automobil koji će za električne automobile biti ono što je, primjerice, fordov Model T bio za automobile općenito.

Konkretnije, iz Tesle su napokon otkrili da će Model 3, barem ispočetka, biti dostupan u dvije izvedbe, odnosno standardnoj i onoj s većom autonomijom (Long Range). Prva će u SAD-u stajati 35.000, a druga 44.000 Dolara (prije poticaja).

Standardnom će se modelu autonomija kretati oko 350 km (EPA), do 96,5 km/h (60 m/h) će ubrzavati za 5,6 sekundi, dok će mu najveća brzina iznositi 210 m/h. S druge strane Long Range verzija će imati autonomiju od oko 500 km, do 96,5 km/h će ubrzavati za 5,1 sekundu i najveća će mu brzina iznositi 225 km/h.

Nadalje, standardni će model na teslinom Superpunjaču biti moguće za 30 minuta napuniti dovoljno za autonomiju od 200 km, dok će Long Range u istom vremenu punjenja biti sposoban ponuditi oko 270 km autonomije. Sat vremena punjenja putem kućne utičnice će omogućiti autonomiju od oko 50 km u standardnom modelu, odnosno oko 60 km u Long Range verziji.

Dimenzije ovog automobila iznose 4694 x 1849 x 1443 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak 2875 mm, dok je trag kotača širok 1580 mm sprijeda i otraga. U unutrašnjost se može smjestiti petoro putnika, a prtljažnik će ponuditi zapreminu od 425 l.

Model 3 će standardno biti opremljen 18-colnim kotačima, a 19-colni naplaci će biti dio dodatne opreme. Masa ovog automobila iznosi 1.609 kg kod standardne, odnosno 1.730 kg kod Long Range verzije. Raspodjela mase po osovinama je 47 naprema 53, odnosno 48-52 kod potonjeg.

Paleta boja uključuje Solid crnu koja je standardna, dok je za Midnight Silver, Deep Blue, Silver, Pearl White Multi-Coat i Red Multi-Coat potrebno izdvojiti dodatnih 1.000 Dolara.

Model 3 je standardno opremljen 15-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir koji čini središnji dio infotainementa, ali zamjenjuje i konvencionalnu instrumentu ploču. U Tesli kažu kako im je cilj na testovima sigurnosti ostvariti najveće moguće ocjene u svakoj testiranoj kategoriji, a sigurnosti bi trebali pripomoći standardna vanjska LED rasvjeta, osam zračnih jastuka, ABS, EBD, ESP, TCS, sustav nadzora tlaka u gumama i sl.

Također, svaki proizvedeni model će biti opremljen hardwareom potrebnim za autonomnu vožnju, uključujući osam kamera, prednji radar i 12 ultrazvučnih senzora koji su također u službi sustava izbjegavanja sudara i sustava automatskog kočenja u nuždi.

Sustav Autopilot će biti dio opcijske opreme i stajat će 5.000 Dolara, a omogućivat će Modelu 3 da samostalno upravlja sobom tijekom vožnje u traci, da se samostalno prestrojava, da samostalno obavlja skretanja s i uključivanja na otvorenu cestu ili autoput, kao i da se samostalno parkira. S vremenom će mogućnosti autonomne vožnje rasti, a kupac će ih moći doplatiti. U Tesli tvrde da će do pune autonomije sve nadogradnje stajati najviše 3.000 Dolara, a njena dostupnost će dakako ovisiti i o dopuštenju regulatornih tijela.

Za one koji će htjeti nešto luksuznije opremiti svoj Model 3, Tesla će ponuditi Premium Upgrades Package koji će stajati 5.000 Dolara, a uključivat će električno pomična sjedala, upravljač i retrovizore s funkcijama pamćenja vozačevih preferencija, također, retrovizori će biti grijani i električno sklopivi sa samo zatamnjujućim staklima, a tu su i grijana sjedala, ukrasni elementi od drveta, dva dodatna USB priključka otraga, napredniji audio sustav s dodatnim zvučnicima, panoramski krov, LED svjetla za maglu i sl.

Dodajmo i da Tesla kupcima daje jamstvo na Model 3 u trajanju od 4 godine, odnosno 80.000 km, dok će jamstvo za baterije trajati 8 godina, odnosno 160.000 km (193.000 km u Long Range izvedbi).

Prvi proizvedeni produkcijski primjerci su namijenjeni zaposlenicima Tesle, koji će ih vožnjom u osnovi dodatno testirati i prijaviti potencijalne nedostatke kako bi ih se ispravilo do početka masovne proizvodnje koja bi trebala krenuti najkasnije tijekom sljedeće godine, odnosno do kraja ove. Također, tijekom iduće godine bi kupcima trebala postati dostupna i performance izvedba s pogonom na sva četiri kotača.

U Tesli od Modela 3, koji bi trebao postati osnova bliže budućnosti ovog proizvođača, očekuju velike stvari, a samo će vrijeme pokazati jesu li očekivanja bila opravdana.

  • Ivica Sruk

    Vanjski dizajn je za svaku pohvalu,ali u interijeru je vidljivo da je auto rađen na brzinu!
    Ako im je cilj bio minimalizam s ovakvom ravnom plohom od furnira (koji ni najmanje ne paše uz futuristički vanjski dizajn) i s televizorom na sredini koji paše ko da je s neba opal,onda su minimalizmu dali novo značenje.
    Nadalje,auto nije prošel sva ona ispitivanja koja bi inače moral,pa sam dosta sumnjičav u njegovu kakvoću...
    Ali izgleda kak ljudi imaju love na bacanje..;)

    • Milica Jac

      A čuj ovaj interijer je najava autonomne vožnje gdje tebe kao vozača ne interesira previše i instrumentna ploča, a što se meni osobno ne sviđa previše. Također treba uzet u obzir da je riječ o američkom autu za "široke mase", a takvima unutrašnjost ko s placa.
      I njih očito brine kvaliteta zato prve primjerke daju zaposlenicima koji će sad na godišnji i udri po Americi pa javljaj đe ba zapelo. Pretpostavljam da se ta kola neće gasiti narednih mjesec dana minimum.
      Neka im je sa srećom, ali dok ga se ne puni 5 minuta a prazni u real-life vožnji od 500-1000 km i ne košta maksimalno 25.000 Eura (bez državnog poticaja) nema ništa od narodnog električnog automobila.