Stratos će ipak biti ponovno rođen, ovoga puta uz torinski MAT

Stratos će ipak biti ponovno rođen, ovoga puta uz torinski MAT

Nakon bure koja se pred osam godina podigla vezano uz projekt njemačkog biznismena Michaela Stoscheka, izgleda da će ideja reinkarnirane Lancie Stratos ipak zaživjeti. No, ovoga bi puta proizvođač trebao biti talijanski.

Naime, kako se sve glasnije "šuška", premda službene objave na stranicama tvrtke Manifattura Automobili Torino (MAT) još uvijek nema, upravo bi ova torinska manufaktura mogla krenuti s proizvodnjom nove edicije legendarnog automobila. Prisjetimo se, Stoschekova je avantura pred osam godina neslavno završila nakon što je Ferrari zabranio da reinkarnirani Stratos bude temeljen na aluminijskoj šasiji njihovog F430 te da ga pokreće jednaki motor.

S druge pak strane, MAT je tvrtka u kojoj se proizvode unikatni automobili za američkog milijardera Jamesa Glickenhausa te koja, tako, doista ima mnogo iskustva sa sportskim automobilima. Doduše, novi bi Stratos trebao biti prilagođen serijskoj proizvodnji.

Nadalje, iz MAT-a su objavili kako su otkupili prava na dizajn novog Stratosa od Stoscheka. Potsjetimo se, izvornu je Lanciu Stratos dizajnirao studio Bertone, dok je Stoschek izgled reinkarnirane verzije prepustio Pininfarini. Jesu li vam stvari sve manje jasne? Nama, da...

Očekivano, iz Lancie (odnosno grupacije FCA) se nisu očitovali vezano uz ovaj projekt, no sasvim je izvjesno da automobil neće nositi značku Lancie, a upitno je i hoće li se uopće zvati Stratos. Također, nije nam poznato ništa o njegovom mehaničkom ustroju, premda neki mediji navode kako bi "donor" mogla biti Alfa 4C. Sumnjamo, posebno nakon veta koji je svojedobno postavio Ferrari...

Automobil bi trebao biti, otprilike, jednako dug kao i izvorni Stratos (3710 mm), no bit će osjetno širi od svog izvornika koji je dosezao 1750 mm. Također, poznato je kako će mu se masa kretati malo ispod 1300 kg što je, u usporedbi s 980 kg prosječnog Stratosa Stradale iz 1970-ih mnogo, no za očekivati je i da će snaga motora biti znatno veća.

Ponovno rođena legenda? Zašto ne! No, šteta je da na prednjem dijelu ovog automobila ipak nećemo vidjeti značku Lancie, posebno nakon što je Fiat s nevjerojatnim uspjehom oživio model 500 i pokazao da su reinkarnacije legendi itekako moguće...

- - -

P.S. neobično je da osam godina nakon pokretanja odavno propale ideje stranica Stoschekovog projekta još uvijek postoji

1