Premijera novog BMW-a serije 5 održana u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu

Premijera novog BMW-a serije 5 održana u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu

U Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu svoju hrvatsku premijeru doživio je jedan od najočekivanijih luksuznih modela ove godine, novi BMW serije 5. Tvrtka Tomić & Co, generalni zastupnik za BMW vozila za RH, ekskluzivno je odabranim gostima, partnerima i novinarima predstavila sedmu generaciju nove "petice".

U suvremenom prostoru MSU-a okupio se preko 600 ljubitelja marke BMW koji su s nestrpljenjem očekivali otkrivanje navažnijeg modela u 2017. Prošle godine BMW je proslavio svoju 100. godišnjicu te se pripremio za idućih 100 godina u kojima će, uz dosadašnje znanje i uspjeh, nastaviti donositi inovativne automobile i postavljati mjerilo u svakoj klasi automobila.

Od 11. veljače službeno je počela prodaja novog BMW-a serije 5. Za ulazni dizelski model 520d cijena iznosi 432.558 kn (s uključenim PDV-om i posebnim porezom), dok za početni benzinski model 530i cijena iznosi 501.130 kn.

BMW serija 5: osvježena vanjština skriva u potpunosti novi automobil

Izgled može varati, a to nam zorno pokazuje i nova generacija BMW-ove poslovne limuzine srednje veličine, odnosno novi G30 serije 5. Naime, njen vanjski izgled bi mogli opisati kao generički za limuzinu 21. stoljeća, pažljivu evoluciju prethodnika i sl, no u osnovi je riječ o u potpunosti novom automobilu koji je spreman napasti sam vrh svog segmenta, kako i priliči modelu iz BMW-ove ponude.

Sedma generacija serije 5 je ostala vjerna trenutnom obiteljskom dizajnu, bez eksperimentiranja ili hrabrijih izleta. Uvelike podsjeća na novu seriju 7, samo s nešto agresivnijim detaljima. Nadalje, novi je model za 31 mm dulji, 7 mm širi te 15 mm viši od prethodnika, dok mu je međuosovinski razmak narastao za 5 mm te sada iznosi 2976 mm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je veća, posebno na stražnjoj klupi, a narasla je i zapremina prtljažnika (+10 l) te sada ista iznosi 530 dm3.

Ispod poznate "kože" u potpunosti je novi automobil. Serija 5 se temelji na novoj BMW-ovoj platformi CLAR (Cluster Architecture), koju je u osnovi preuzela (uz određene izmjene) od serije 7, a koja je omogućila snižavanje mase vozila za stotinjak kilograma. Ovjes je dorađen s novom geometrijom i većim udjelom aluminija, a kupcima će biti ponuđene čak četiri izvedbe, ovisno o odabranom motoru i paketu opreme.

Sukladno očekivanjima novi će se model moći pohvaliti s nešto većom snagom i nešto manjom potrošnjom. Prilikom lansiranja ovaj je novitet dostupan sa četiri turbo motora, dva benzinska i dva dizelska. Konkretnije, 530i pokreće 2.0 4-cilindrični motor snage od 251 KS, a 540i redni 6-cilindrični snage od 340 KS. S dizelske strane tu su motori obujma od 2,0 i 3,0 litre koji pokreću modele 520d snage od 190 KS te 530d snage 265 KS.

Nešto kasnije će ponuda biti proširena s dvije dodatne verzije. Prva je 530e iPerformance plug-in hibrid s 2,0-litrenim turbo benzinskim te električnim motorom kombinirane snage od 252 KS i najvećeg okretnog momenta od 420 Nm te mješovite potrošnje od svega 2,0 l/100 km. Druga će biti sportski nastrojeni M550i xDrive u kojeg će se ugrađivati 4,4-litreni V8 snage od 450 KS kojem će za ubrzanje do 100 km/h trebati tek 4 sekunde. To je rezultat bolji od trenutnog M5, no to će biti ispravljeno kada krajem sljedeće godine na tržište stigne novi M5 snage oko 600 KS te s pogonom na sva četiri kotača.

Inače, pogon će standardno biti na stražnje kotače, dok će xDrive biti opcija, a s njim će biti ponuđen i sustav Integral Active Steering, odnosno BMW-ov sustav upravljanja na sva četiri kotača. Što se mjenjača tiče svi će modeli standardno biti opremljeni 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, osim ulaznog 520d koji će imati 6-stupanjski ručni mjenjač.

Što se pak interijera tiče, slobodno možemo reći kako je također, većinom preuzet iz veće serije 7, a kao glavnu razliku možemo istaknuti da su središnja konzola i njezin 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir više orijentirani prema vozaču. Razina opremljenosti je na vrlo visokoj, premium razini, a od detalja istaknimo novi iDrive 6.0 infotainment kojim se može upravljati gestikulacijom i glasom u "prirodnom govoru", a ne samo putem suhoparnih naredbi, potom tu je i sustav autonomnog upravljanja koji omogućuje ne samo vožnju iza drugih vozila nego "stani-kreni" situacije kao i pretjecanje, sustav autonomnog parkiranja i sl. Recimo i da je odmah po lansiranju dostupan i M Sport paket koji će pored vizualnih dorada donijeti 19-colne kotače i niži M Sport ovjes.

- - -

Preuzmite cjenik BMW serije 5 (G30)