Porsche predstavio novi generaciju modela Cayenne

Porsche predstavio novi generaciju modela Cayenne

Porsche je kasno sinoć održao službenu premijeru nove, treće generacije modela Cayenne koja će se moći pohvaliti dotjeranom vanjštinom, prostranijim interijerom, nižom masom te novom tehnologijom koja će ga učiniti još privlačnijim pa je za očekivati kako će nastaviti uspješnim stopama svojih prethodnika.

Vanjski dizajn novog Cayennea je elegantniji od prethodnikovog, no i dalje je riječ o vrlo prepoznatljivom proizvodu koji odlično kombinira robusnost i porscheove klasične elemente. Koliko je to moguće s obzirom da je ipak riječ o SUV-u. Najveću novost čine nova viša maska i njegov poklopac te nova LED prednja i velika stražnja svjetla koja se protežu širom stražnjeg kraja prema uzoru na Panameru, a eleganciji pomaže i niža linija krova.

Međuosovinski razmak mu se nije mijenjao, no zato je neznatno narasla ukupna duljina što je zajedno s dorađenim interijerom rezultiralo većom ponudom prostora unutar putničke kabine, dok je zapremina prtljažnika narasla za 15% na 770 l. Unatoč rastu dimenzija masa vozila je prosjeku niža za oko 65 kg. Sve karoserijske površine su izrađene od aluminija, a isto vrijedi i za gotovo sve elemente šasije i podnice pa je ukupna masa nešto manje od dvije tone.

Kokpit je osvježen s novom instrumentnom pločom, novim 12,3-inčnim središnjim zaslonom i infotainment sustavom preuzetim iz Panamere, a središnja konzola je pojednostavljena sa smanjenim brojem novih prekidača.

Novi Cayenne na tržište stiže u baznoj Cayenne te Cayenne S izvedbi. Prvog pokreće turbo 3.0 V6 snage 340 KS (+40 KS u odnosu na raniji ulazni model) i najvećeg okretnog momenta od 450 Nm, a drugog bi-turbo 2,9 V6 snage 440 KS (+20 KS u odnosu na prijašnju S verziju) i 550 Nm okretnog momenta. Oba su uparena sa standardnim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem te sustavom pogona na sva četiri kotača. Prvi će do 100 km/h ubrzavati za 5,9, a drugi za 4,9 sekundi.

Vremenom će ponuda izvedbi biti proširena hibridnom verzijom, izvedbama Turbo, GTS i sl. Nadalje, sustav upravljanja na stražnje kotače će biti dio opcijske opreme, a kupcima će na raspolaganju stajati kotači veličine između 19 i 21-cola. Dakako, u ponudi je Porsche Active Suspension Management koji je standardna oprema u S verziji i koji će omogućiti bržu i točniju prilagodbu, a tu je novi PDCC (Porsche Dynamic Chassis Controls) koji će imati osjetno brže reakcije zahvaljujući novom 48-voltnom električnom sustavu.

Novost čine i opcijski sustav Porsche Surface Coated Brake koji je dostupan s 20 i 21-colnim kotačima, a riječ je o kočnicama čiji su čelični diskovi premazani posebnim premazom od volframovog karbida koji će omogućiti osjetno kvalitetnije performanse te smanjiti njihovo trošenje. Dakako, u ponudi su i dalje karbonsko-keramičke kočnice, kao i cijeli niz naprednih sustava pomoći vozaču.

Prodaja ovog automobila će na europskim tržištima krenuti već prije kraja ove godine, a prvi nastup za širu javnost će biti na predstojećem frankfurtskom auto salonu. U Njemačkoj je knjiga narudžbi već otvorena, a cijene kreću od 74.828 Eura.