Porsche cilja na Hat Trick u klasi LMP1

Porsche cilja na Hat Trick u klasi LMP1

Porsche 919 Hybrid u sezoni 2017. brani naslov u FIA svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti s vrhuncem 24-satne utrke, u Le Mansu i to sa startnim brojevima 1 i 2. Nastup dvaju vozila i imenovanje nove ekipe vozača potvrdili su organizatori FIA i ACO na online konferenciji za medije.

Hibridni trkaći automobil pod startnim brojem 1 dijele Neel Jani (33, Švicarska), Andre Lotterer (35, Njemačka) i Nick Tandy (32, Velika Britanija). Jani je aktualni svjetski prvak i pobjednik Le Mansa u 2016. godini. Lotterer je s Audijem 2012. postao svjetski prvak i nosi sa sobom tri ukupne pobjede u Le Mansu. Tandy je 2015. bio dio pobjedničke ekipe Porschea u Le Mansu.

Za upravljačem drugog vozila pod startnim brojem 2 izmjenjuju se Timo Bernhard (36, Njemačka), svjetski prvak 2015. i Novozelanđani Earl Bamber (26) i Brendon Hartley (27). Bamber je zajedno s Tandyjem 2015. odnio pobjedu u Le Mansu, dok je Hartley iste godine zajedno s Bernhardom postao svjetski prvak u utrci izdržljivosti.

Porsche je znatno doradio svoj 662 kW (900 KS) snažni prototip 919 Hybrid klase LMP1 s ciljem da treći puta zaredom osvoji 24-satnu utrku u Le Mansu i FIA svjetsko prvenstvo utrka izdržljivosti. "Želimo Hat Trick", tako voditelj za LMP1 Fritz Enzinger navodi ultimativni cilj za 260 zaposlenika u porscheovom razvojnom centru u Weissachu.

Za Porsche su 2015. i 2016. bile trijumfalne u svakom pogledu: momčad Porschea odnijela je 17. i 18. ukupnu pobjedu u Le Mansu te je osvojio naslov svjetskog prvaka, kako za proizvođača tako i za vozače.

Porsche 919 Hybrid i njegov inovativni pogonski koncept

Hibridni pogon kod Porschea 919 spaja downsizing turbo tehnologiju s učinkovitim izravnim ubrizgavanjem goriva za 2-litreni V4 motor i koristi litij-ionsku bateriju kao medij za pohranu električne energije iz dvaju različitih sustava povrata energije (energija kočnica s prednje osovine i energija ispušnih plinova).

Porsche 919 Hybrid jedini je prototip koji ne regenerira energiju samo prilikom kočenja, već i prilikom ubrzanja. Naposlijetku doseže kombiniranu snagu sustava veću od 900 KS te je Porscheu već pružio značajan poticaj za razvoj sportskih cestovnih vozila. Najpoznatiji primjer svakako je 800-voltna tehnika za konceptni model Mission E na električni pogon. Između ostalog, omogućuje iznimno kratko vrijeme punjenja baterija. U serijsku proizvodnju modela sportskih vozila s četvorim vratima kreće se još prije kraja desetljeća.