Novi Ford Focus sa sustavom prepoznavanja udarnih rupa

Novi Ford Focus sa sustavom prepoznavanja udarnih rupa

Vozači se na mnogim europskim prometnicama susreću s udarnim rupama, čiji je problem ove godine još izraženiji zbog hladne zime i arktičkih ledenih strujanja koja su uzrokovala veće oštećenje cestovnih površina.

Primjera radi, udarne su rupe u Engleskoj i Walesu prošle godine popravljane u prosjeku svake 21 sekunde. Rimske vlasti su obećale popraviti 50.000 rupa na cesti u samo jednom mjesecu, a u Kölnu je ove godine nakon ekstremno hladne zime prijavljeno više od 6.000 rupa na cesti. Udarne rupe nisu samo krive za neudobnu vožnju već mogu uzrokovati i oštećenje pneumatika, naplataka i ovjesa vozila.

Ford je stoga odlučio pomoći u smanjenju utjecaja oštećenih cesta za vozače novog Focusa predstavljanjem inovativne tehnologije otkrivanja udarnih rupa. Sustav detektira kada kotač naiđe na rupu i podešava ovjes tako da kotač ne upadne duboko u rupu. Budući da pneumatik i kotač ne upadaju tako duboko, ne udaraju snažno o podlogu. Stražnji ovjes reagira čak i brže od prednjeg, budući da dobiva signal s prednjeg ovjesa koji nailazi na rupu. Sve se to događa u djeliću sekunde.

"Naši inženjeri uvijek tragaju za najgrubljim cestama kako bi u najrealnijim uvjetima testirali ovjes do krajnjih granica, ali primjećujemo da ima sve više oštećenih kolnika koji pronalaze nas", rekao je Guy Mathot, supervizor za dinamiku Forda Focusa. "Udarne rupe su problem koji neće brzo nestati, ali s našom naprednom tehnologijom na novom Focusu, možemo smanjiti njihov utjecaj na vozilo".

Novi sustav otkrivanja udarnih rupa na Fordu Focusu dio je opcijske tehnologije kontinuirane kontrole prigušenja udaraca, koji svake dvije milisekunde prati ponašanje ovjesa, karoserije, upravljača i kočnica te prilagođava postavke vozila za najbolju kvalitetu vožnje.

Ford je razvio ovaj sustav ovjesa koristeći umjetno stvorene ceste na ispitnom poligonu u Belgiji, koje se sastoje od precizno izrađenih replika nekih od najgorih i najopasnijih udarnih rupa s cesta iz cijelog svijeta. Inženjeri dodatno usavršavaju sustave stotinama sati testiranja na raznim europskim javnim cestama, prate opterećenja i naprezanja uz opremu koja je slična onoj koju za istraživanje potresa koriste seizmolozi.

1