Novi Audi A8 će biti sposoban za autonomno upravljanje treće razine

Novi Audi A8 će biti sposoban za autonomno upravljanje treće razine

Audi će uskoro, točnije 11. srpnja u Barceloni predstaviti novu generaciju svoje luksuzne limuzine i predvodnika svoje cjelokupne ponude, odnosno model A8, a prema posljednjim saznanjima ovaj će automobil svojim kupcima između ostalog ponuditi i tzv. treću razinu autonomnog upravljanja.

Trenutni A8 je na tržištu prisutan već oko sedam godina pa je sasvim jasno da će nova generacija, posebno kada je riječ o tehnologiji i on-bord sustavima predstavljati veliki korak naprijed. Područje na kojem će taj iskorak možda biti i najvidljiviji je činjenica da će A8 biti opremljen upravo sustavom autonomnog upravljanja.

Prepreku novom A8 da kupcima pokaže sve što zna odmah kada stigne na tržište će predstavljati zakonska regulativa koja za sada u većini zemalja u osnovi ne dopušta korištenje ovakvih sustava. Drugim riječima, novi A8 vjerojatno neće odmah po svom lansiranju kupcima biti dostupan s najnaprednijim mogućim sustavom autonomnog upravljanja. Neke države, poput Njemačke, razmatraju da u skoroj budućnosti dozvole treću i četvrtu razinu autonomnog upravljanja.

Naime, A8 bi trebao biti opremljen i sustavom Traffic Jam Pilot koji će biti funkcionalan "u određenim uvjetima" pri brzinama do 55 km/h te će "vozačima ponuditi opciju da vozilu u potpunosti prepuste upravljanje, gas i kočnice." Drugim riječima, pri manjim brzinama bi mogli govoriti i da će A8 imati mogućnost četvrte razine autonomnog upravljanja.

Ukratko, treća razina označava tzv. uvjetnu automatizaciju, odnosno da automobil može sam obavljati skretanja, ubrzavati i usporavati te nadzirati svoju okolinu i reagirati na promjene u njoj, mijenjati voznu traku i sl. Za tako nešto su mu naravno potrebni kamere, senzori i on-bord kompjuter koji zajedničkim radom ostvaruju ove "dinamičke vozne radnje" koje spadaju pod tzv. operativne i taktičke zadatke.

Ono što trećoj razini nedostaje su tzv. strateške radnje koje uključuju odlučivanje o ruti i sl. Nadalje, u trećoj razini od vozača se očekuje da preuzme kontrolu nad vozilom ukoliko situacija to zahtijeva, dok će kod četvrte razine, odnosno u stadiju visoke automatizacije vozilo obaviti potrebne radnje i u slučaju kad vozač ne reagira na zahtjev da to učini. Posljednja peta razina znači punu automatizaciju kod koje vozilu nisu potrebni ni vozač ni upravljač.

Premijera novog A8 je svakim danom sve bliže pa se nadamo da ćemo uskoro saznati više.