Njemački proizvođači žele spasiti dizelske motore

Njemački proizvođači žele spasiti dizelske motore

Na hitnom sastanku vodećih ljudi njemačkih proizvođača automobila i predstavnika njemačkih vlasti u Berlinu se raspravljalo o budućnosti dizelskih pogonskih strojeva. Cilje šefova Mercedesa, BMW-a, Volkswagena i Opela je uvjeriti političke čelnike kako je moguće dodatno unaprijediti dizelsku tehnologiju i smanjiti štetne emisije na način da se zadovolje sve stroži emisijski standardi.

Šef Udruženja njemačkih proizvođača automobila (VDA) Matthias Wissmann je izjavio kako će proizvođači dat svoj obol poboljšanju kvalitete zraka u gradovima te učiniti dizelske motore spremnima za budućnost. Wissmann kaže i kako je unaprjeđenje dizelske tehnologije važno za zaštitu okoline, ali i za prosperitet Njemačke te da se tome pitanju treba temeljito posvetiti.

VDA je u svom službenom priopćenju najavila kako će spomenuti proizvođači ponuditi nove dorade softwarea za svoje Euro 5 i Euro 6 motore što bi trebalo rezultirati smanjenjem emisija NOx-a u prosjeku za najmanje 25%. Očekuje se da će njemačke vlasti prihvatiti ovaj prijedlog koji će obuhvatiti oko dva milijuna vozila u toj zemlji.

Također, moguće su i neke hardwarerske promjene, poticaji vlasnicima Euro 4 vozilima za kupnju novih automobila i sl, a proizvođači nude veća ulaganja u električne punionice te u lokalne fondove čiji je cilj dodatno smanjiti emisije vrlo štetnog NOx-a. Sve u svemu troškovi bi moli narasti na oko 5 milijardi Eura, a većinu će platiti proizvođači.

Što se stranih proizvođača koji u Njemačkoj prodaju dizelske modele, a koje zastupa njihovo udruženje VDIK, još uvijek nisu postigli dogovor.

Automotive News javlja kako je cilj njemačkih proizvođača odgoditi eventualne zabrane ulaska dizelskih vozila u gradove što bi dodatno pogodilo njihovu prodaju koja već neko vrijeme u razvijenijim zemljama bilježi pad, posebno nakon Diesegatea. Primjerice u Njemačkoj je u odnosu na prošlu godinu pala za čak 12%. S obzirom da su upravo njemački proizvođači predvodnici kada je riječ o dizelskoj tehnologiji takav bi ih potez lokalnih vlasti snažno pogodio, a koliko njemačko gospodarstvo ovisi o auto industriji nema potrebe napominjati.

Nadalje, VDA želi da dizelski motori potraju dovoljno dugo dok ne naprave značajniji iskorak na području električnih pogona te popune svoju ponudu s električno pokretanim automobilima koji bi time u konačnici polako ali sigurno zamijenili dizele. Drugim riječima, njemački proizvođači sada navodno vide dizele kao tzv. stop-gap rješenje.