Nissan provodi testiranje autonomnih vozila u Europi

Nissan provodi testiranje autonomnih vozila u Europi

Kao dio svoje predanosti stvaranju budućnosti vožnje bez emisija i bez nesreća sa smrtnim posljedicama, Nissan je u istočnom Londonu medijima predstavio svoje testne prototipove autonomnih vozila sljedeće generacije.

To je prvi put da je Nissan predstavio svoju najnoviju tehnologiju autonomne vožnje na javnim prometnicama u Europi. Nissan je već proveo testiranje na javnim prometnicama u Japanu i Sjedinjenim državama kako bi iskušao jednostavnu tehnologiju za autonomnu vožnju u stvarnim situacijama.

Sudionicima na suvozačkom sjedalu i na stražnjim sjedalima bilo je omogućeno da iskuse tehnologiju koju, među ostalima, čine radar koji upotrebljava milimetarske valove, laserski skeneri, kamere, računalni čipovi velikih brzina te posebno HMI sučelje (sučelje čovjek-stroj, engl. Human Machine Interface). Sve to vozilu omogućuje autonomnu vožnju autocestama i gradskim cestama, uključujući kružne tokove, nakon unošenja odredišta u navigacijski sustav.

Takao Asami, viši potpredsjednik odjela Nissana za istraživanje i napredni inženjering: "Inovativnost i domišljatost temeljne su odlike marke Nissan i naših zaposlenika. Ovo ispitivanje nadolazeće nissanove tehnologije autonomne vožnje u zahtjevnim uvjetima londonskih prometnica pokazuje predanost planu dovođenja inteligentne mobilnosti našim kupcima".

Londonski test uslijedio je nakon nedavnih najava da će obnovljeni Qashqai i novi Leaf (oba stižu u bliskoj budućnosti) biti opremljeni tehnologijom autonomne vožnje ProPILOT koja omogućuje autonomnu vožnju u jednoj traci na brzim cestama. Prošle je godine Nissan u Japanu predstavio Serenu, svoj prvi model opremljen ovom tehnologijom. Tehnologija autonomne vožnje ProPILOT u novom Nissanu Serena u prosincu je osvojila nagradu za inovaciju na natjecanju za japanski automobil godine (za razdoblje 2016. - 2017.).

Planira se i uvođenje sustava na američko i kinesko tržište. Tehnologija za autonomnu vožnju u više prometnih traka omogućit će automatsko prestrojavanje vozila. Njezino uvođenje planirano je za 2018. Uvođenje sustava za autonomnu vožnju u gradskom okruženju i u križanjima planirano je za 2020.