Mercedes-Benz predstavio novi CLS

Mercedes-Benz predstavio novi CLS

Mercedes je na auto salonu u Los Angelesu predstavio treću generaciju modela CLS o čijoj smo vas premijeri već u nekoliko navrata izvještavali, a sada napokon možemo vidjeti kako će ovaj automobil u konačnici izgledati te smo doznali osnovne tehničke informacije.

Ukratko podsjetimo kako je Mercedes prvi CLS predstavio 2003. te je s njim u osnovi stvoren pod-segment tzv. kupeovske limuzine, odnosno coupea sa četvorim vratima. Drugim riječima, radilo se o automobilu koji je objedinio eleganciju i dinamičnost coupea s udobnošću i funkcionalnošću limuzine. Veliku popularnost prve generacije dokazuje i činjenica kako je filozofija njenog dizajna danas gotovo pa standard klase, a s novim modelom Mercedes se svakako utvrđuje kao predvodnik kada je riječ o sigurnosti, luksuzu i eleganciji.

Pored prepoznatljivog obiteljskog dizajna novi CLS donosi i nekoliko novosti s kojima ćemo se svakako susretati kod kasnijih noviteta iz Stuttgarta. Novi CLS će svojim kupcima ponuditi nešto mekši i uglađeniji dizajn fluidnijih linija od prethodnika, a vrhunski eksterijer će pratiti dakako i odličan dizajn te visoka razina kvalitete i opremljenosti interijera.

Već je standardna oprema vrlo bogata, a nude se i razne mogućnosti personalizacije vozila. Na zahtjev kupca dostupan je kokpit sa zaslonom „Widescreen”, s dva 12,3 inčna zaslona smještena ispod zajedničkog, jednodijelnog staklenog pokrova. Na potpuno digitalnom kokpitu vozač može prema vlastitim željama konfigurirati sadržaj informacija sukladno vlastitim potrebama i situacijama u vožnji. Osvjetljenje u unutrašnjosti može se pojedinačno prilagođavati u 64 boje, a prilikom promjene postavke temperature klima-uređaja nakratko se mijenja boja kako bi se pokazalo da je temperatura viša (crvena boja) ili niža (plava boja).

Spomenimo kako dodirna podloga na središnjoj konzoli daje taktilne i akustične povratne informacije prilikom rukovanja brojnim praktičnim funkcijama i postavkama. Kada je to potrebno, nasloni sjedala mogu se preklopiti u omjeru 40/20/40.

Novi je CLS opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć pri vožnji koji čine dio paketa opreme Drive Assistance Package. Riječ je o cijeloj seriji sustava koji zajenidčkim radom jamče vrhunsku razinu sigurnosti putnicima i drugim sudionicima u prometu. Novi standardni ovjes također pruža vrhunsku udobnost i sigurnost, a kupcima na raspolaganju još stoje Dynamic Body Control te zračni ovjes Air Body Control s poboljšanim i prilagodljivim sustavom amortizacije.

S tehničke strane novi CLS je kombinacija E i S klase, što je uostalom vidljivo i na dizajnu vanjštine i unutrašnjosti, a temelji se na platformi MRA. Kasnije će se ponudi pridružiti i 4-cilindrične izvedbe, no novi CLS će isprva biti dostupan s tri 6-cilindrična motora. Konkretnije, radit će se o izvedbama:
CLS 350 d 4MATIC (210 kW / 286 KS, 600 Nm; 5,6 l/100 km, CO2 148 g/km)
CLS 400 d 4MATIC (250 kW / 340 KS, 700 Nm; 5,6 l/100 km, CO2 148 g/km)
CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 KS + 22 KS, + 250 Nm; 7,5 l/100 km, CO2 178 g/km).

Potonju i najsnažniju verziju pokreće tzv. blagi hibrid, odnosno benzinac uparen sa sustavom EQ Boost (ugrađeni elektropokretač/generator) i 48-voltnim električnim sustavom. Radi se o pogonskom sklopu koji u kraćim razdobljima može pružiti dodatne 22 KS i 250 Nm najvećeg okretnog momenta, a omogućuje i tzv. sailing gašenjem motora za veću ekonomičnost, dok se akumulator napaja putem visokoučinkovitog sustava obnavljanja, odnosno prikupljanja energije.

Početak prodaje je zakazan za ožujak sljedeće godine.

1