Mercedes-Benz EQC je prvi serijski električni SUV

Mercedes-Benz EQC je prvi serijski električni SUV

Mercedes je danas u Stockholmu predstavio svoj prvi električni serijski crossover/SUV pod oznakom EQC. Radi se o produkcijskoj izvedbi studije Generation EQ koja je prvi put predstavljena 2016. na tadašnjem pariškom auto salonu, a s dolaskom ovog automobila na tržište sredinom sljedeće godine Mercedes-Benz će započeti svoju novu, električnu eru.

EQC je prvi član nove linije EQ pod kojom će Mercedes ubuduće tržištu nuditi električno pokretane automobile. Kako i sam EQC zorno pokazuje, ovi će se modeli odlikovati jedinstvenim značajkama poglavito vanjskog, ali i unutrašnjeg dizajna. Recimo i da je EQC dimenzija od 4761/1884 (2096)/1624 mm, dok mu međuosovinskog razmaka iznosi 2873 mm. Obujam prtljažnika (ovisno o opremi) kreće se oko 500 dm3.

Mercedes-Benz EQC pokreću dva asinkrona električna motora od kojih je jedan zadužen za prednju, a drugi za stražnju osovinu pa je time riječ o modelu s pogonom na sva četiri kotača. Njihova kombinirana snaga iznosi 300 kW, odnosno 408 KS, a najveći okretni moment 765 Nm. To je dovoljno da ovaj automobil mase od 2425 kg ubrza do 100 km/h za 5,1 sekundu, dok mu je najveća brzina elektronički ograničena na 180 km/h.

Tu je i litij-ionska baterija kapaciteta 80 kWh i mase od 650 kg koja će modelu EQC omogućiti autonomiju od oko 450 km (NEDC, neslužbeni podatak). Nadalje, Mercedes navodi kako će se prosječna potrošnja električne energije kretati oko 22,2 kWh/100 km što bi rezultiralo manjom autonomijom (prema tim podacima doseg iznosi 360, a ne 450 km), no trenutno su dostupne samo navedene vrijednosti. Dakako, potrošnja električne energije i autonomija će uvelike ovisiti i o načinu vožnje.

EQC je serijski opremljen punjačem hlađenim vodom (OBC) snage od 7,4 kW, prikladnim za punjenje izmjeničnom strujom kod kuće ili na javnim postajama za punjenje. Punjenje putem Mercedes-Benz Wallbox-a do tri puta je brže od punjenja na kućnoj utičnici. Još je brže ako se koristi istosmjerna struja, a ta se funkcija serijski isporučuje, primjerice putem CCS-a (kombinirani sustav punjenja) u Europi i SAD-u.

Ovisno o napunjenosti (SoC), EQC se na odgovarajućoj punionici može puniti maksimalnom snagom do 110 kW. Baterija se za oko 40 minuta može napuniti od 10 do 80 posto, no u Mercedes-Benzu navode kako je i to još jedan neslužbeni podatak.

Model EQC nudi vozaču pet programa vožnje, od kojih svaki ima drugačije karakteristike: Comfort, Eco, Max Range i Sport, a tu je i jedan individualno prilagodljiv program. Vozač može utjecati na razinu rekuperacije električne energije pomoću prilagodljivog sustava regenerativnog kočenja koji se može podešavati putem poluga na upravljaču. Sustav ECO Assist vozaču pruža svu potrebnu podršku prilikom tzv. predvidive vožnje i to na način da potiče vozača na ekonomičniju vožnju.

U Mercedesu pored dizajna, kao prednosti ovog automobil ističu bogatu i naprednu opremu, a tu prvenstveno mislimo na infotainment sustav MBUX, optimizirani navigacijski sustav, aktiviranje klimatizacije prije ulaska u vozilo te razne sustave pomoći vozaču. Također, kupce će privući i visoka razinu sigurnosti te komfora, koja je upotpunjen izuzetno snažnom konstrukcijom te niskom razinom buke i vibracija unutar putničke kabine.

Proizvodnja Mercedes-Benza EQC započet će 2019. godine u tvornici u Bremenu.

1