Mercedes-AMG Project One - poklonite se novom kralju od 1000 KS

Mercedes-AMG Project One - poklonite se novom kralju od 1000 KS

Nakon poduže najavne kampanje Mercedes-AMG je napokon predstavio novog predvodnika svoje ponude, novi hiperautomobil temeljen na tehnologiji izravno preuzetoj iz Formule 1. Drugim riječima, radi se o prvom automobilu na svijetu s F1 pogonom, a koji je legalan za cestovnu upotrebu

Dakle, Project One je studijski model, odnosno pretprodukcijska izvedba koja je velikim dijelom gotov proizvod. Prve isporuke se očekuju tijekom 2019, a proizvodnja bi trebala krenuti ranije te godine. Predviđena je ograničena serija od svega 250 jedinica i, naravno, svi su primjerci već rasprodani unatoč cijeni od oko 2,3 milijuna Eura.

Project One pokreće cestovnoj upotrebi prilagođeni hibridni pogonski sklop iz F1 modela W08 čiju osnovu čine 1,6-litreni V6 turbo te četiri električna motora.

Dva prednja električna motora se mogu zavrtjeti do zavidnih 50.000 o/min (trenutno se na tržištu nalaze električni motori s do 20.000 o/min), treći je električni motor integriran u turbopunjač, a četvrti je izravno priključen na spomenuti 1.6. Svaki od prednjih motora razvija snagu od 120 kW, odnosno 163 KS, istu snagu razvija i električni motor na benzincu, dok je onaj u turbopunjaču snage 90 kW, odnosno 122 KS.

U Mercedesu tvrde kako ovakvim rješenjem turbo rupa nije samo eliminirana, već je vrijeme odzivnosti pogonskog sklopa manje od onog kod atmosferskih V8 motora. Sve ovo je moguće ne samo zbog upotrebe električnih motora, nego i zbog električnog turbopunjača s dvije turbine (jedna za ispušne plinove i druga kompresorska) koje su međusobno povezane putem spomenutog električnog motora snage 90 kW.

Što to sve znači za performanse? Pa u Mercedesu kažu kako će ovaj model biti sposoban nadmašiti 350 km/h, a do 200 km/h će ubrzati za manje od šest sekundi!

Benzinac je uparen sa stražnjim kotačima putem novog 8-stupanjskog automatiziranog mjenjača koji je posebno razvijen za ovaj model. Radi se o hidraulički upravljanom sustavu koji nudi ručni i automatski način rada, a kad vozač odabere ručni onda mjenjačem upravlja putem ručica na upravljaču.

Osnovu vozila čini snažni monocoque izrađen od ugljičnih vlakana, a spomenimo i kako je Project One zahvaljujući svojim litij-ionskim baterijama sposoban odraditi 25 električnih kilometara. U jednostavno, moderno i sportski uređenoj unutrašnjosti se ističu sportski upravljač s ravnim gornjim i donjim dijelom te kontrolama za razne on-bord sustavima, sportska sjedala, dva 10-inčna zaslona, kamera za vožnju unatrag (posebno korisna s obzirom da nema stražnjeg prozora), klima uređaj i sl.

1