Lamborghini Urus - novi Rambo Lambo

Lamborghini Urus - novi Rambo Lambo

Nakon poduže i već pomalo iscrpljujuće najavne kampanje Lamborghini je napokon predstavio svoj prvi moderni SUV, odnosno model Urus koji je najavljen istoimenim konceptom prije pet godina.

U Lamborghiniju tvrde kako je ovaj automobil supercar na cesti te SUV van nje, a što se dizajna tiče Urus se ugledao na spomenutu studiju te je svojim agresivnim izgledom vjeran pripadnik modelne obitelji razjarenog bika i dostojan nasljednik modela LM002. Drugim riječima, Urus može slobodno ponijeti njegov nadimak Rambo Lambo.

Tome je još više tako kada u priču uključimo njegove performanse. Naime, pokreće ga 4,0-litreni bi-turbo V8 snage 484 kW, odnosno 658 KS te najvećeg okretnog momenta od 850 Nm. Ovaj je motor uparen s 8-stupanjskim ZF-ovim automatskim mjenjačem te sustavom pogona na sva četiri kotača, a tu je i sustav upravljanja na stražnje kotače.

Sve u svemu Urus će do 100 km/h ubrzati za 3,6 sekundi, do 200 za 12,8 sekundi te dosegnuti najveću brzinu od 305 km/h. Standardna raspodjela momenta na kotače je 40 naprema 60 u korist stražnje osovine, no na prednje kotače se može uputiti do 70%, odnosno na stražnje do 87% okretnog momenta.

Nadalje, Urus se temelji na MLB Evo platformi koju dijeli s modelima Bentayga, Q7 i Cayenne, a masa mu iznosi 2154 kg. Recimo i kao su mu dimenzije 5112 x 2016 x 1638 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak 3003 mm. Opremljen je 21-colnim kotačima (opcija 22 i 23 cola) unutar kojih se sprijeda nalaze "najveće kočnice na svijetu", a riječ je o karbonsko keramičkim diskovima promjera 440 mm s 10-klipnim kočničkim kliještima. Recimo i da je ovaj SUV standardno opremljen s pirellijevim P Zero Corsa gumama.

Unutrašnjošću, kao i vanjštinom dominiraju oštre linije i kutovi, pojedini elementi su prenijeti iz ostatka ponude, a primjetne su i određene novosti. Posebno se ističu digitalna instrumentna ploča, dva središnja zaslona, sportski upravljač, ANIMA izbornik sa šest načina rada pogonskog sklopa Strada, Sport, Corsa, Sabbia (pijesak), Terra (zemlja) i Neve (snijeg) plus osobni mod Ego i sl, a općenito riječ je o bogato opremljenom automobilu s naprednom infotainment i sigurnosnom opremom. Dodajmo i da mu zapremina prtljažnika iznosi 616, odnosno 1596 dm3 s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala.

Urus će se proizvoditi u lamborghinijevim pogonima u Sv. Agati Bolonjskoj. Prve isporuke će krenuti tijekom iduće godine, a cijena na Europskim tržištima će kretati od oko 170.000 Eura. Tijekom 2019. ponuda će biti proširena plug-in hibridnom verzijom, a u Lamborghiniju se nadaju godišnjoj prodaji od 3500 primjeraka, odnosno udvostručenju svoje ukupne prodaje.

1