Kreće li Toyota C-HR R-Tuned u napad na Nürburgring?

Kreće li Toyota C-HR R-Tuned u napad na Nürburgring?

Kako smo već jučer zaključili, salon modificiranih automobila SEMA nepresušan je izvor svakojakih dorada i neobičnih ideja majstora tuninga. A, jedan upravo takav izložak ovogodišnjeg Las Vegasa je i trkaća izvedba Toyote CH-R koju je prema narudžbi japanske marke pripremio kalifornijski specijalist Dan Gardner Spec.

Uz pogon na prednje kotače, CH-R R-Tuned je opremljen novim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, a pokreće ga toyotin 2,4-litreni motor 2AZ-FE s kovanim klipovima potpomognut turbopunjačem Garrett (1,59 bar) pripremljenim prema projektu DG-a. Najveća snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 608 KS, a prenosi ju toyotin ručni mjenjač E-Series s 5 stupnjeva prijenosa (koji je zamijenio serijski CVT).

Dakako, tu su i nezaobilazne brembove kočnice, 18-colni naplaci te pneumatici Toyo Proxes RR široki 275 mm. Podesivi prednji splitter i stražnje krilo generiraju 136 kg aerodinamičkog potiska. Automobil je sposoban ostvariti 1,2 g pri kočenju te 1,7 u najbržim zavojima, a do 60 milja/sat (97 km/h) može ubrzati za 2,9 s.

Toyotin cilj je bio demonstrirati sav potencijal modela CH-R, no Dan Gardner smatra kako bi R-Tuned trebao nastupiti na legendarnom "Zelenom paklu", stazi Nürburgring Nordschleife. Ondje CH-R R-Tuned ima izgleda postati najbržim automobilom s pogonom na prednjim kotačima, smatra Gardner.

U razvoj ovog koncepta, koji je započeo krajem prošle godine, tvrtka Dan Gardner Spec. je uložila oko 10.000 radnih sati.

I konačno, automobil se već dokazao na trkaćem asfaltu. Točnije, CH-R R-Tuned je projurio četiri kilometra dugom stazom Willow Springs u Kaliforniji za 1 min 25,22 sek. čime je ostvario najbrže vrijeme, ispred Porschea 911 GT3, McLarena 650 S Spyder ili Aventadora SV!

- - -

Pogledajte test: Toyota C-HR 1.8 HSD C-ULT