Kako Volkswagen virtualno razvija automobil budućnosti?

Kako Volkswagen virtualno razvija automobil budućnosti?

Volkswagenov Virtual Engineering Lab u Wolfsburgu je jedan od najnaprednijih razvojnih odjela automobila na svijetu, a razlog ovoj tvrdnji je u primjeni tehnologije tzv. proširene stvarnosti (engl. Augmented Reality) u svakodnevnom radu na razvoju novih automobila.

Primjerice, volkswagenovi stručnjaci koji pred sobom imaju model bilo kojeg vozila Grupacije od plastelina u mjerilu 1:4 uz upotrebu HoloLens naočala s konceptom pomiješane stvarnosti (engl. Mixed Reality) mogu putem gesta i govornih naredbi u nekoliko sekundi mijenjati razne dijelove vozila te odmah vidjeti kako bi konačni proizvod izgledao.

Softver koji je za to potreban razvijen je u laboratoriju Virtual Engineering Lab, a mobilno računalo koje je proizveo Microsoft projicira virtualne sadržaje na fizički objekt. Dovoljno je da dizajner pokaže prstom ili da glasovnu naredbu, a HoloLens naočale odmah će projicirati neku drugu boju laka na vozilo, montirati druge kotače, promijeniti branike i sl.

Virtual Engineering Lab, kojeg u Wolfsburgu vodi Frank Ostermann, je jedan od ukupno šest laboratorija IT odjela Grupe Volkswagen. U ovim laboratorijima zaposleni su IT stručnjaci i stručnjaci za softver koji u suradnji sa znanstveno-istraživačkim institutima i tehnološkim partnerima rade na digitalnoj budućnosti. Ovdje u uskoj suradnji nastaju nova rješenja u području velikih podataka (engl. Big Data), Industrije 4.0, Interneta stvari, povezivosti, mobilnih usluga i virtualne stvarnosti (engl. Virtual Reality).

“Proširenu stvarnost i virtualnu stvarnost već duže vrijeme koristimo u Volkswagenu, ali prvenstveno u svrhu trodimenzionalnog pogleda” kaže Ostermann. Dodaje i kako: “Mi iz laboratorija Virtual Engineering Lab radimo velik iskorak jer naprednu tehnologiju pretvaramo u radni instrument. Na taj način volkswagenovi inženjeri mogu raditi na virtualnom vozilu, prema želji mijenjati njegovu opremu te čak virtualno iznova konstruirati komponente i odmah vidjeti rezultate svoga rada”.

Nadalje, otkriva i da se provodi uska suradnja s kolegama iz odjela tehničkog razvoja, a Osterman naglašava i: “Svoje znanje implementiramo u tehnički razvoj proizvoda te nudimo rješenja prema mjeri za sve marke koncerna u području virtualnog i sistemskog inženjeringa”.

HoloLens ne projicira samo svaku promjenu dizajna ili opreme na fizičkom modelu. Pomoću ove tehnologije različiti projektni timovi mogu u isto vrijeme međusobno surađivati neovisno o svojim lokacijama – primjerice timovi iz Wolfsburga, Chattanooge i Šangaja. Naime, svi sudionici mogu u svakom trenutku vidjeti aktualni dizajn modela u obliku projekcije te više nisu potrebne vremenski zahtjevne dorade kao što je slučaj s modelom od plastelina. “Timovi mogu pratiti minimalne izmjene na modelu, međusobno ih uspoređivati i donositi odluke. Tako će puno prije stići do cilja”, objašnjava Ostermann.

Dakle, proširena i virtualna stvarnost pomažu u uštedi vremena i troškova razvoja. Radni koraci mogu postati brži i učinkovitiji. Rezultati ovoga tima mogli bi korjenito promijeniti rad dizajnera i inženjera.

Softver za HoloLens trenutačno je još u fazi ispitivanja, a u budućnosti bi trebao omogućiti pozivanje kompletnog portfelja modela marke Volkswagen. “Do prije nekoliko godina to je bila znanstvena fantastika” kaže Ostermann te dodaje: “Danas znamo: automobile budućnosti razvijat ćemo samo ovako i nikako drukčije”.