Jaguar predstavio karavanski XF Sportbrake

Jaguar predstavio karavanski XF Sportbrake

Britanski Jaguar se predstavljanjem karavanske izvedbe nove generacije modela XF vratio u segment karavanskih modela tzv. poslovne klase. Naime, riječ je o automobilu kojem će konkurenciju činiti karavanske verzije mercedesove E klase, BMW serije 5 Touring, Audi A6 Avant, Volvo V90 i sl.

Jedan od glavnih aduta će mu svakako biti dinamičan i elegantan dizajn preuzet dakako u velikom dijelu s limuzinskog modela. Najveću novost čine stražja LED svjetla koja podsjećaju na ona s F-Typea, a XF Sportbrake će kupce privući i visokom kvalitetom interijera, velikom ponudom prostora, bogatom opremom koja će uključivati i infotainment sustav s 10-inčnim središnjim zaslonom, audio sustav Meridian i sl.

Također, tu je i cijela serija sustava aktivne pomoći vozaču poput autonomnog kočenja u nuždi, zadržavanja vozne trake, sustav nadzora vozača, automatski prilagodljivog tempomata, 360 stupnjeva kameru, polu autonomno parkiranje, sustav nadzora bočnog prometa otraga i sl.

Novi će model biti 6 mm kraći od prethodnog, no zato će mu međuosovinski razmak biti 51 mm dulji. Zapremina prtljažnika će mu iznositi 565, odnosno 1700 dm3, a vrijedi reći i da je nosivost krova 100 kg.

U Jaguaru tvrde kako će novi XF Sportbrake ponuditi gotovo savršenu raspodjelu mase na osovinama od 50 naprema 50, standardni zračni ovjes koji će pomoći pri prijevoz težih predmeta, a dostupan će biti i pogon na sva četiri kotača i sustav IDD (Intelligent Driveline Dynamics) koji eliminira podupravljanje i unaprjeđuje izvedbu upravljačkog sustava, a time i ukupna vozna svojstva vozila.

Također, ovaj će model biti dostupan i sa sustavima All Surface Progress Control i Adaptive Surface Response, koji će zajedno sa spomenutim IDD-om unaprijediti prianjanje kotača u situacijama smanjene trakcije i omogućiti prolaske kroz zavoje jednake onima u limuzinskoj verziji.

Ponuda motora će biti prenijeta iz limuzine, odnosno kupcima će na izboru stajati 2,0-litreni turbodizel u izvedbama snage 163, 180 i 240 KS te 3,0-litreni dizeski V6 snage 300 KS. Benzinsku će ponudu činiti 2,0-litreni pogonski stroj snage 250 KS. Benzinski 3.0 V6 snage 380 KS će biti dostupan vjerojatno samo u SAD-u, a za sada nema potvrda kako će se u ponudi naći nasljednik modela XFR-S Sportbrake snage 550 KS.

Proizvodnja XF Sportbrakea će započeti uskoro u jaguarovim pogonima u Castle Bromwich u Velikoj Britaniji. Prve isporuke na većini europskih tržišta se mogu očekivati prije kraja godine.