Hyundai predstavio svoj novi crossover Kona

Hyundai predstavio svoj novi crossover Kona

Kona je mali crossover B segmenta, no za svog proizvođača neizmjerno važan model. Naime, ovo vozilo je pripadnik vrlo popularnog SUV/crossover dijela tržišta od kojih proizvođači očekuju značajne prodajne brojke i zaradu, ali Kona se temelji i na novoj hyundaijevoj platformi B segmenta, a njen slobodniji dizajn bi se donekle trebao prenijeti i na druge novitete pod značkom ove korejske marke.

Nešto slobodniji funky dizajn će vjerojatno izazvati podijeljena mišljenja šire javnosti, no mladenački i odvažno je ono što Hyundai nudi s Konom koju prvenstveno karakteriziraju podijeljena LED prednja svjetla, nešto agresivniji nos, crna zaštitna plastika na branicima, pragovima, lukovima blatobrana, dvobojna karoserija i sl.

Što se motorizacije tiče ponudu za europske kupce će otvoriti 1.0T-GDI 3-cilindrični turbo snage 120 KS i najvećeg okretnog momenta od 172 Nm koji je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a slijedit će ga 1.6T-GDI turbo 4-cilindrični pogonski stroj snage 177 KS i najvećeg okretnog momenta od 265 Nm dostupan sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke. Ova će izvedba do 100 km/h ubrzavati za 7,7 sekundi, a najveća brzina će joj iznositi 210 km/h.

Tu je dakako i 1,6-litreni turbodizelski motor, a kupcima će uz standardni pogon na prednje kotače biti dostupan i pogon na sva četiri kotača. Izborom potonjeg mijenja se i stražnji ovjes, odnosno standardni ovjes zamjenjuje sofisticiraniji Multilink.

Kona je dimenzija 4165 x 1800 x 1550 mm s međuosovinskim razmakom od 2600 mm, a kupce bi unutar putničke kabine (za sada samo jedna dostupna fotografija slabije kvalitete) trebala dočekati ergonomično i moderno uređeno okruženje te bogata infotainment i sigurnosna oprema, posebno kada je riječ o sustavima pomoći vozaču, no o detaljima europske izvedbe je za sada još uvijek prerano govoriti.

U svakom slučaju dostupni će biti sustavi poput sustava pomoći pri izbjegavanju prednjeg udara, nadzora mrtvog kuta, sustava upozorenja za bočni stražnji promet, sustav nadzora nad pozornošću vozača, sustav održavanja vozila u voznoj traci i sl. Hyundai tvrdi kako će se Kona moći pohvaliti vodećom ponudom prostora u svom segmentu s više prostora za glavu od bilo kojeg konkurenta, a poželjnosti će pripomoći i središnji zaslon veličine do 8 inča, head-up zaslon, bežično punjenje mobitela i sl.

Prve isporuke Kone se očekuju već do kraja ovog mjeseca na domaćem korejskom tržištu, a u Europu će stići za koji mjesec. Do tada bi trebali znati više detalja, uključujući i cijenu.