Grupa PSA traži povrat dijela novca kojim su od GM-a kupili Opel?

Grupa PSA traži povrat dijela novca kojim su od GM-a kupili Opel?

Podsjetimo, njemački je Opel relativno nedavno prešao iz američkih u francuske ruke, odnosno Grupa PSA ga je kupila od General Motorsa, no čini se kako su Francuzi kupili "mačka u vreći". Naime, prema navodima Reutersa, koji se poziva na insajderske izvore, Grupa PSA traži povrat novca u iznosu između 600 do 800 milijuna Eura, odnosno otprilike polovicu onoga što je platila (1,3 milijarde Eura), a za to su spremni ići i pred sud.

Razlog je ugljični dioksid, odnosno krivo informiranje Grupe PSA od strane GM-a glede prepreka koje stoje pred Opelom u smislu zadovoljavanja budućih emisijskih standarda i njegova izloženost potencijalnim kaznama ukoliko to ne učini.

Tijekom prošlog mjeseca PSA je objavila svoje nove planove s Opelom i u njima istaknula kako želi da opelovi modeli prijeđu na PSA-ovu ekonomičniju i "zeleniju" tehnologiju ranije nego što je to prvotno bilo planirano, a u cilju smanjivanja opelovih emisija CO2. Naime, prema trenutno važećem pravilniku, EU će tijekom 2020.-2021. uvesti nove emisijske standarde čije će kršenje za sobom povlačiti velike kazne.

Konkretnije, EU je pred proizvođače postavila vrlo ambiciozan cilj: smanjiti prosječnu emisiju flote s današnjih 130 na 95 g/km. Oni koji premaše tu granicu bit će prisiljeni platiti 95 Eura po automobilu po prijeđenom gramu CO2. Jasno je kako je riječ o velikom novcu kojeg nitko baš ne želi plaćati pa je to i jedan od velikih razloga koji su potaknuli još snažnije ulaganje u manje motore i nove tehnologije, uključujući plug-in hibride te električne pogonske sklopove.

U Grupi PSA navodno vjeruju kako im je GM predstavio krive podatke o opelovoj situaciji kada je riječ o emisijama CO2 i mogućnostima njihove tehnologije prije same kupnje i tijekom due diligence analize. Šef Grupe PSA Carlos Tavares je nedavno izjavio kako su toga postali svjesni tek nekoliko tjedana nakon što je kupnja finalizirana, a nakon toga je napravljena nova strategija za Opel o kojoj više možete pročitati ovdje.

Opelova realna situacija je navodno bila takva da bi premašio spomenutu granicu za oko 10 g/km CO2 što bi ga dovelo do kazni od oko milijardu Eura, a to bi svakako ugrozilo opstojnost Opela, a možda i njegovog vlasnika. Upravo stoga novi plan predviđa brži prelazak na PSA-ovu tehnologiju.