Ferrari FXX K Evo - bijesni konjić

Ferrari FXX K Evo - bijesni konjić

Ferrari je predstavio osvježen izvedbu modela FXX, a riječ je o verziji FXX K Evo. Nova izvedba je ustvari paket nadogradnji te samostalni novi model. Drugim riječima, svi dosadašnji "standardni" FXX K, njih 40, će biti moguće nadograditi na Evo izvedbu, a sam će FXX K Evo biti proizveden u vrlo ograničenoj seriji. Za sada nije poznato u koliko primjeraka.

U Ferrariju ovaj model namijenjen isključivo upotrebi na trkaćoj stazi opisuju kao "laboratorijski automobil", a glavne novosti verzije Evo su manja masa i unaprijeđena aerodinamička svojstva. Značajan dio vanjskih površina (uključujući podvozje) i elemenata aero kita je dorađen pa je primjerice downforce povećan za 23% u odnosu na standardni FXX K, što znači kako je čak 75% veći u odnosu na cestovni LaFerrari na kojem se u temelji. Pri 200 km/h ovaj će novitet razvijati čak 640 kg aerodinamičkog potiska, a pri najvećoj razini ta brojka raste na 830 kg.

Također, određene izmjene su učinjene s ovjesom, u unutrašnjosti je svoje mjesto našao novi upravljač s ručicama za izmjenu stupnjeva prijenosa, unaprijeđena telemetrija, novi zasloni na kojima se prikazuju razni podaci i sl. U isto vrijeme masa vozila je smanjena, no iz Ferrarija trenutno nisu otkrili za koliko. Podsjetimo, standardni FXX K teži 1165 kg.

Recimo i kako ovaj automobil pokreće V12 snage 860 KS pri 9200 o/min te najvećeg okretnog momenta od 750 Nm pri 6500 o/min. S benzincem je uparen električni motor snage 140 kW, odnosno 190 KS, a kombinirana snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 1050 KS, dok mu je najveći okretni moment veći od 900 Nm. Tu su i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke, karbonsko keramičke Brembo kočnice, prednji kotači veličine 19 i stražnji veličine 20 cola, pirellijeve P Zero gume i sl.

Sretnici koji će ga kupiti će ga moći koristiti tijekom XX programa koji će trajati između ožujka sjedeće godine li listopada 2019. Za sada program obuhvaća devet staza širom svijeta.

1