Električni i hibridni modeli čine više od polovice prodaje novih automobil u Norveškoj

Električni i hibridni modeli čine više od polovice prodaje novih automobil u Norveškoj

Tijekom prošle godine u Norveškoj su 52% od ukupne prodaje novih automobila činili hibridni i električni modeli, što predstavlja značajan rast od 12% u odnosu na 2016.

Jedan od glavnih razloga za odlične prodajne rezultate ovako pokretanih automobila, pored velike kupovne moći, je svakako i činjenica da Norveška svojim građanima nudi razne poticaje za kupnju električnih automobila. Konkretnije, tu su porezne olakšice, besplatno parkiranje, besplatno punjenje baterija, besplatno korištenje prometnica na kojima se inače naplaćuje cestarina i sl.

Što se samo električnih modela tiče, njihov udio u prodaji iznosi 39% (29% u 2016.), a koliko je Norveška ispred dugih zemalja u prodaji električnih vozila dovoljno govori i podataka kako je druga Nizozemska s udjelom od 6,4%.

Na kraju dodajmo kako su si Norvežani zadali neobvezni cilj da do 2025. sva nova prodana vozila budu ona bez štetnih emisija. Hoće li u tome uspjeti ostaje nam vidjeti, no valja reći i kako se u bogatoj Norveškoj osjeća financijski pritisak s obzirom da će zbog električnih automobila gubitak poreznih davanja iznositi oko 300 milijuna Eura.

1