Citroën C3 Aircross - francuski mališan u crossover izdanju

Citroën C3 Aircross - francuski mališan u crossover izdanju

Citroën je upravo premijerno predstavio svoj novi mali crossover koji u osnovi predstavlja odgovor ove marke na modele poput nissanovog Jukea, Renaulta Captur i sl. Također, C3 Aircross je nasljednik modela C3 Picasso, odnosno u Citroënu su odlučili MPV zamijeniti crossoverom koji je trenutno daleko popularniji karoserijski oblik.

Što se samog dizajna tiče očito je da C3 Aircross cilja na mlađe kupce te one željene prepoznatljivog i razigranog izgleda. Također, ovaj će Aircross svojim budućim vlasnicima ponuditi pregršt mogućnosti personalizacije vanjskog dizajna i uređenja interijera koji će dopustiti vlasnicima prilagodbu automobila vlastitom ukusu.

Nadalje, ovakav pristup je modelu C3 Aircross omogućio stvaranje vlastite i osebujne osobnosti u odnosu na Opel Crossland X, ali i budući Peugeot 2008 s kojima u osnovi dijeli svoje tehničke osnove. Recimo i da mu ukupna dužina iznosi 4,15 m, a proizvođač se hvali u segmentu vodećom ponudom prostora i razinom modularnosti putničke kabine.

Primjera radi stražnja klupa je klizna, u dva odvojena dijela 60 naprema 40, zapremina prtljažnika iznosi između 410 i 520 l do 1290 l, a lako i u potpunosti preklopljivo sjedalo suvozača omogućuje prijevoz tereta duljine do 2,4 m. Od ostalih detalja interijera vrijedi istaknuti 7-stupanjski središnji zaslon osjetljiv na dodir kao središte infotainment sustava, sustav bežičnog punjenja za kompatibilne telefone, cijeli niz praktičnih pretinaca i mjesta za ostavu manjih predmeta i sl.

Sve verzije ovog automobila će imati pogon na prednje kotače, no ponudu će činiti i sustav Grip Control koji će omogućiti povećanje prianjanja kotača u različitim vremenskim uvjetima i na različitim podlogama, a tu je i sustav pomoći pri vožnji nizbrdo.

Od ostalih tehničkih detalja dakako najzanimljivija je motorizacija pa dodajmo da će kupci moći izabrati između 3-cilindričnih PureTech benzinskih i 4-cilindričnih BlueHDI dizelskih motora. Tzv. ulaznu verziju će pokretati 1,2-litreni benzinac snage 82 KS, a slijedit će ga dvije turbo verzija snage 110 i 130 KS. 1,6-litreni BlueHDI će biti dostupan u izvedbama snage 100 i 120 KS.

Svakako treba spomenuti i sustave pomoći vozaču poput head-up zaslona, stražnje kamere Top Vision, sustava Park Assist, automatskog kočenja Active City Brake, sustava upozorenja na nenamjerni prelazak u drugu voznu traku, nadzora tzv. mrtvog kuta i sl.

C3 Aircross će se proizvoditi u španjolskoj Zaragozi, a na europska tržišta stiže do kraja ove godine. Cijene će postati poznate uskoro.