Citroën i C3 WRC kreću u novi pohod na FIA svjetsko prvenstvo u reliju

Citroën i C3 WRC kreću u novi pohod na FIA svjetsko prvenstvo u reliju

Otkad su se pojavili na svjetskoj pozornici, WRC automobili redovito prolaze promjene pravilnika kako bi se nadzirale performanse i troškovi. Najznačajnije promjene uvedene su prije sezone 2011, kada su uvedeni kompaktni automobili s 1,6-litrenim turbo motorima s izravnim ubrizgavanjem. A, s novom sezonom stiže i nova generacija najbržih i najspektakularnijih automobila ikad viđenih u svjetskom prvenstvu u reliju.

Citroën C3 WRC u svakom je pogledu pomaknuo granice WRC automobila. Primjerice, omjer mase i snage smanjen je na 3,1 kg/KS u usporedbi s 3,8 kg/KS njegova prethodnika. Budući da potrošnja nije rezultat isključivo brojki, dramatične tehnološke promjene vidljive su i u širim blatobrana, brojnim aerodinamičkim dodacima i pogonu na sva 4 kotača.

Jedan cilj: reli Monte Carlo 2017.

U travnju 2015. Citroën je počeo proučavati nova pravila i krenuo raditi na konstrukciji novog C3. Rad na tom projektu dobio je na brzini i kvaliteti nakon što je uprava Grupe PSA odobrila program. Kad je 19. studenoga 2015. objavljena odluka o budućnosti sportskog programa marke Citroën, C3 WRC je postojao samo u virtualnom svijetu CAD alata.

Ubrzo je u obližnjim radionicama započeo i rad na prvom prototipu. Kris Meeke je 11. travnja 2016. prvi put provozao automobil na stazi Versailles-Satory. Ubrzo nakon toga, razvojni se tim otputio na jug Francuske, u blizini dvorca Lastours, gdje je održano prvo testiranje na šljunčanim cestama. Automobil je oblijepljen kamuflažnim uzorkom kako bi se sakrile linije novog modela koji tada još nije bio predstavljen javnosti.

Testiranja su nastavljena na različitim površinama. Svakog je mjeseca momčad Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team provela 4 do 5 dana na testiranjima u potrazi za pouzdanošću i performansama. Krajem lipnja isporučen je drugi automobil, konstruiran posebno za testiranja na asfaltu, čime je započela nova faza.

Ukupno je tijekom deset faza testiranja, Citroën C3 WRC prešao 9.500 kilometara. Posljednja i najvažnija faza prije natjecateljske premijere automobila, homologacija koju provodi FIA, završena je 13. prosinca 2016.

Najbolji motor koji je Citroën Racing ikada napravio

Citroën Racing razvija i proizvodi vlastite motore još od 2010, u skladu s FIA-inim pravilnikom o proizvodnji motora. Arhitektura motora temelji se na 1,6-litrenom 4-cilindričnom turbo motoru s izravnim ubrizgavanjem, što proizvođačima omogućuje uporabu u različitim natjecanjima. Tako je Citroën svoje iskustvo u WRC-u primijenio i na konstrukciju motora za model C-Elysée WTCC. Sada su znanje i iskustvo stečeni tijekom tri sezone natjecanja na stazama diljem svijeta pretočeni u konstrukciju motora koji pokreće C3 WRC.

Glavni pokretač napretka u performansama motora za sezonu 2017. je širi restriktor turbopunjača, čiji je promjer povećan s 33 mm na 36 mm. Snaga je porasla za otprilike 20% na 380 KS. Međutim, zbog ograničenja pritiska turbopunjača od 2,5 bara okretni je moment ostao gotovo jednak - 400 Nm.

Budući da se 36-mm restriktor već upotrebljava na motoru koji pokreće automobile u WTCC-u, stručnjaci odjela Citroën Racing brzo su se i sigurno snašli s povećanom snagom i unutarnjim opterećenjem. Ta je prednost iskorištena kako bi se najsitniji detalji proučili još bolje.

Najvažnije promjene u pravilniku Svjetskog prvenstva u reliju za 2017:

  • Proizvođač u utrci može sudjelovati s dva ili tri automobila. Dva bolje plasirana osvajaju bodove koji se pribrajaju za prvenstvo u poretku konstruktora
  • Promijenjen je redoslijed startanja na utrci prema poretku u prvenstvu. Prvi dan natjecatelji počinju prema poretku u svjetskom prvenstvu (u prvoj utrci, reliju Monte Carlo, poredak je prema konačnom plasmanu svjetskog prvenstva 2016.). Ostale dane automobili kreću u utrku u poretku obrnutom od trenutnog plasmana u utrci
  • Pet najbržih vozača u tzv. Power stage dijelu utrke osvaja 5, 4, 3, 2 odnosno 1 bod
  • Testiranja se sada smiju provoditi diljem Europe, do najviše 55 dana u godini