Citroën E-Berlingo Multispace – praktičnost s prednostima električnog pogona

Citroën E-Berlingo Multispace – praktičnost s prednostima električnog pogona

Citroën Berlingo od sada je dostupan i u putničkoj inačici E-Berlingo Multispace, a riječ je o verziji pokretanoj električnim pogonskim sklopom. Namijenjena je vozačima koji žele spojiti prilagodljivost Berlinga u svakodnevnoj uporabi, slobodnim aktivnostima i poslovnim obvezama s prednostima električnog pogona, uključujući ekološki osviještenu i udobnu vožnju, niske troškove, mogućnost ulaska u gradska središta neovisno o ograničenjima te porezne olakšice i prednosti pri parkiranju.

Ovaj automobil pokreće električni motor snage 49 kW, odnosno 67 KS te najvećeg okretnog momenta od 200 Nm. Zahvaljujući smještaju litij-ionskih baterija u podnicu ponuda prostora unutar putničke kabine i prtljažnika se nije smanjila u odnosu na konvencionalne izvedbe.

Inače, radi se o baterijama kapaciteta 22,5 kWh koje će ovom automobilu omogućiti autonomiju od oko 170 km (NEDC), što je dovoljno za zadovoljavanje svakodnevnih potreba većine europskih kupaca koji, prema navodima proizvođača, dnevno u prosjeku prelaze manje od 100 km.

Prazna se baterija može potpuno napuniti s pomoću obične kućne utičnice (od 8 A do 10 A, ovisno o zemlji) ili sigurne utičnice Green Up (14 A) za 8,5, 12 ili 15 sati, ovisno o jakosti struje. E – Berlingo dostupan je i s opcijskom funkcijom brzog punjenja, s pomoću kojeg bateriju do 50 % možete napuniti za samo 15 minuta, a do 80 % za pola sata. Običan priključak za punjenje nalazi se na desnom stražnjem dijelu automobila, a utičnica za brzo punjenje nalazi se na lijevom stražnjem dijelu automobila, gdje se u ostalim inačicama nalazi otvor spremnika goriva.

Proizvođač navodi kako se E-Berlingo Multispace može pohvaliti s nižim troškovima uporabe u usporedbi s konvencionalnim motorima. Baterija dolazi s jamstvom na osam godina ili 100.000 km, a električni pogon s jamstvom na pet godina odnosno 50.000 km, ovisno o tome koji se uvjet prije ispuni. Servisni je interval svake dvije godine ili 40.000 km nakon prve godine. Nisu potrebni ulje, klinasti remen ni rashladna tekućina. Budući da nema mjenjača ni spojke, smanjen je broj dijelova koje je potrebno kontrolirati, a zahvaljujući dvostrukom sustavu prikupljanja energije pri usporavanju i kočenju, kočnice se manje upotrebljavaju, čime se smanjuje istrošenost.

Citroën je također razvio posebnu aplikaciju za pametne telefone putem koje je oguće daljinski upravljati sustavima grijanja i hlađenja kabine, dok navigacijski sustav prikazuje i mjesta za punjenje baterija unutar autonomije vozila.