Bosch i Daimler demonstriraju parkiranje bez vozača u stvarnom prometu

Bosch i Daimler demonstriraju parkiranje bez vozača u stvarnom prometu

Pustite da se vaše vozilo samo parkira! Daimler i Bosch su se udružili kako bi razvili parkiranje bez vozača (Automated Valet Parking) u parkiralištu s više katova muzeja Mercedes-Benza u Stuttgartu. Automobili sada nastavljaju bez vozača do dodijeljenog parkirališnog mjesta kao odgovor na naredbu poslanu preko pametnog telefona, bez ikakve potrebe da vozač nadzire ovaj manevar.

Automatsko parkiranje bez vozača označava bitnu prekretnicu na putu prema autonomnoj vožnji. Ovo pilotsko rješenje u parkiralištu s više katova muzeja Mercedes-Benza predstavlja prvo infrastrukturom podržano rješenje za uslugu automatske vožnje i parkiranja u stvarnim uvjetima vožnje.

Od početka 2018, posjetitelji parkirališta s više katova ovog muzeja biti će u mogućnosti iskusiti ovu praktičnu uslugu iz prve ruke i uštedjeti vrijeme na parkiranju svojih automobila

"Približavamo se autonomnoj vožnji brže nego što bi neki očekivali. Rješenje parkiranja bez vozača u muzeju Mercedes-Benza na impresivan način demonstrira koliko je daleko došla ova tehnologija", rekao je Dr. Michael Hafner, šef odjela autonomne vožnje i aktivne sigurnosti razvoja automobila u Mercedes-Benzu.

"U budućnosti će parkiranje biti automatizirani proces. Primjenom inteligentne infrastrukture parkirališta s više katova i umrežavanja s vozilima, uspjeli smo izvesti parkiranje bez vozača ranije nego li je planirano", rekao je Gerhard Steiger, direktor odjela sustava za kontrolu šasije u kompaniji Bosch.

Do parkirnog mjesta i nazad, potpuno automatski

Svatko može rezervirati automobil uporabom aplikacije na pametnom telefonu. Za početak vožnje, vozilo se autonomno vozi u područje za preuzimanje. Procedura povratka je jednako praktična: klijent parkira vozilo u područje za ostavljanje vozila i vraća ga uz pomoć aplikacije. Nakon što ga registrira inteligentni sustav instaliran u parkiralištu s više katova, automobil se pokreće i navodi do dodijeljenog parkirališnog mjesta.

Parkiranje bez vozača omogućeno je s inteligentnom infrastrukturom parkirališta s više katova kompanije Bosch u kombinaciji s tehnologijom vozila Mercedes-Benza. Senzori ugrađeni u parkiralište nadziru koridor vožnje i njegovu okolinu i upravljaju vozilom.

Tehnologija unutar automobila provodi sigurne manevre kao odgovor na naredbe infrastrukture parkirališta i prema potrebi na vrijeme zaustavlja automobil. Senzori infrastrukture parkirališta na više katova i komunikacijska tehnologija proizvod su Boscha. Daimler osigurava privatno parkiralište muzeja automobila i pilot vozila, definirajući sučelje između infrastrukture i vozila zajedno s Boschom i prema tome prilagođava tehnologiju i softver senzora u vozilu.

Prva radna licenca parkiranja bez vozača za cijeli svijet

Nakon premijere 24. srpnja 2017. slijedi iscrpna faza provjera i uporabe. Od samog početka, ovaj je projekt pod nadzorom lokalnih vlasti - regionalnog vijeća Stuttgarta i federalnog ministarstva prometa te ocjenitelja iz agencije za tehnički nadzor TÜV Rheinland sa ciljem ocjene sigurnog rada vozila i tehnologije parkirališta.

Prije nego usluga parkiranja bez vozača krene u stvarnu uporabu početnom 2018, kao prva takva usluga u svijetu, bit će potrebno konačno odobrenje od ovlaštenih tijela.

Sve će tada biti spremno kako bi se svim posjetiteljima parkirališta na više katova muzeja Mercedes-Benza omogućilo automatizirano parkiranje bez vozača počevši od 2018. godine. Bosch i Mercedes-Benz imaju namjeru koristiti ovaj projekt kako bi skupili iskustvo u svezi korisničkog rukovanja automatiziranog parkiranja bez vozača. Druga postojeća parkirališta na više katova mogu se naknadno opremiti ovom infrastrukturnom tehnologijom. Za upravitelje garaža na više katova, parkiranje bez vozača znači učinkovitiju uporabu dostupnog parkirališnog prostora: u isti prostor stane do 20 posto više vozila.