BMW - stiže nova serija 3!

BMW - stiže nova serija 3!

BMW je započeo najavnu kampanju lansiranja nove, sedme generacije modela serije 3 čija će premijera biti održana tijekom ovogodišnjeg pariškog auto salona, dakle početkom listopada. Za početak objavljeni su ovdje priloženi teaseri, odnosno set fotografija i video zapis testiranja automobila na Nürburgringu, za pretpostaviti je kako će je ovo tek početak dok će se puna online premijera održati najkasnije u drugoj polovici idućeg mjeseca.

Podsjetimo, serija 3 je naslijedila raniju seriju 02 te je na tržištu prisutna još od 1975. Od tada pa do danas kupcima je ponuđeno šest generacija ovog automobila, a posljednja je na tržište stigla krajem 2011. Drugim riječima, taman je stiglo vrijeme za lansiranje nove generacija čiji se razvoj vodio pod kodnim imenom G20.

Prodaja ovog automobila će započeti početkom iduće godine. Prvo će na tržište stići standardna limuzina, a nedugo nakon nje i karavanski model Touring. Nastavak serije 3 Gran Turismo navodno ne treba očekivati s obzirom da potražnja za tim modelom, prema navodima raznih izvora, ne zadovoljava uvjete za nastavak te linije.

Koliko je za sada poznato kod vanjskog dizajna prije svega treba očekivati evoluciju dosadašnjih linija i značajki ove marke, odnosno usklađivanje s recentnijom BMW-ovom ponudom bez ikakvih velikih i značajnih novosti. To prije svega znači kako će nova generacija biti elegantnija, a dimenzije bi joj trebale neznatno narasti što će se očitovati i u većoj ponudi prostora unutar putničke kabine.

Nova će se serija 3 temeljiti na platformi CLAR koju će dijeliti sa svojom većom braćom, a kojoj će joj, uz spomenuti rast dimenzija i ponude prostora, omogućiti i nešto manju masu i to za oko 55 kg. Nadalje, za oko 10 mm je sniženo i težište vozila, a "značajno je povećana" krutost automobila, dok je raspored mase po osovinama zadržana na 50 naprema 50. Zahvaljujući novom ovjesu, širem tragu kotača, novom upravljaču i sličnim doradama unaprjeđeni su agilnost i općenito vozna svojstva ovog automobila te razina komfora i sigurnosti putnika.

Interijer bi se trebao ugledati na veću braću pa se mogu očekivati digitalna instrumentna ploča, veći središnji zaslon, bogatija i naprednija oprema s posebnim naglaskom na infotainmentu i sigurnosti, a tu dakako mislimo na razne sustave pomoći vozaču.

Koliko je za sada poznato ponuda serije 3 će i dalje ostati vrlo bogata, odnosno uključivat će nekoliko benzinskih i dizelskih izvedbi pokretanih 3, 4 i 6-cilindričnim motorima. Snaga benzinaca će se kretati između 150 do 380 KS koliko će razvijati M340i, dok će snaga dizelskih motora kretati između 136 KS do 340 KS koliko bi trebao razvijati M340d.

Iz BMWća je za sada poručeno samo kako će ovaj automobil biti dostupan s temeljito dotjeranim te najsnažnijim 4-cilindričnim motorom koji je ikada ugrađen u jedan BMW, a koji će u isto vrijeme biti oko 5% ekonomičniji od svog prethodnika. Također, bit će opremljen filterom čestica i zadovoljavat će Euro 6d-Temp normu.

Ovisno o odabranom motoru serija 3 će dolaziti s pogonom na stražnje ili na sva četiri kotača, a standardnu će opremu činiti 6-stupanjski ručni ili 8-stupansjki automatski mjenjači. Ovi potonji će se nekim izvedbama biti dostupni i kao opcijska oprema, a isto vrijedi i za xDrive pogon na sva četiri kotača.

Ponudi će se priključiti nekoliko ne samo hibridnih, već se očekuje i u potpunosti električno pokretana izvedba. Dakako, na sam vrh ponude će vremenom zasjesti M3 koji bi navodno trebao biti snažniji i lakši od sadašnje izvedbe M3 CS.

Uskoro više.

1