BMW predstavio novu seriju 8

BMW predstavio novu seriju 8

Nakon poduže najavne kampanje BMW je napokon tijekom prošlog vikenda predstavio nove generaciju serije 8 koja će na tržište stići bogato opremljena naprednom tehnologijom te s dva dostupna motora.

Sukladno očekivanjima produkcijska verzija je ublažena verzija najavne studije predstavljene tijekom prošle godine. U svakom slučaju riječ je o vizualno vrlo privlačnom automobilu klasičnih sportskih proporcija te izraženih BMW-ovih karakterističnih značajki. Posebno se ističu modernija BMW-ova maska, dugački poklopac motora, double-bubble krov, veliki završeci ispuha, standardna LED svjetla i sl.

Od dodatne opreme posebno treba spomenuti laserska prednja svjetla, razne dijelove karoserije izrađene od CFRP-a, odnosno plastike ojačane ugljičnim vlaknima čijom će ugradnjom biti snižena masa vozila i sl. U unutrašnjosti posebno treba istaknuti 10,3-inčnu digitalnu instrumentnu ploču, 12,3-inčni središnji zaslon infotainment sustava, a opcije personalizacije ionako bogato opremljene putničke kabine su uistinu velike.

Dimenzije ovog automobila iznose 4843 x 1902 x 1341 mm, a međuosovinski razmak 2822 mm. Kupcima će prilikom lansiranja biti dostupna dva motora, odnosno moći će birati između izvedbi M850i xDrive i 840d xDrive.

Prvu će pokretati 4,4-litreni bi-turbo V8 uparen s 8-stupanjskim automatskim Steptronic Sport mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača. Ovaj pogonski stroj razvija snagu od 390 kW, odnosno 530 KS te najveći okretni moment od 750 Nm dostupan pri 1850 o/min. Za ubrzanje do 100 km/h će biti potrebno 3,7 sekundi, a najveća će mu brzina biti elektronički ograničena na 250 km/h.

Ljubiteljima dizela će biti dostupan 840d xDrive kojeg će pokretati 3,0-litreni TwinPower Turbo redni 6-cilindrični motor uparen s 8-stupanjskim automatskim Steptronic Sport mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača. Snaga ovog motora će iznositi 235 kW, odnosno 320 KS te najvećeg okretnog momenta od 680 Nm dostupnog pri 1750 o/min. S ovim će pogonskim strojem nova serija 8 do 100 km/h ubrzavati za 4,9 sekundi, dok će mu najveća brzina biti elektronički limitirana na 250 km/h.

Standardnu ponudu čini prilagodljivi M ovjes s elektroničkom kontrolom, BMW-ov sustav Integral Active Steering i sl, a tu je i cijeli niz sigurnosnih sustava i sustava pomoći vozaču poput aktivnog tempomata sa Stop&Go funkcijom, sustav automatskog održavanja vozila u voznoj traci, pomoć pri parkiranju i sl.

Prodaja ovog automobila na europskim tržištima kreće u studenom, a kasnije će ponuda biti proširena M izvedbom te još nekim drugim verzijama poput kabrioleta i sl.

1