BMW predstavio novi M5

BMW predstavio novi M5

Čekanju je napokon došao kraj. BMW je napokon predstavio najsnažniju izvedbu trenutne serije 5, odnosno novi M5. Srce ovog automobila, sukladno očekivanjima, čini dorađena izvedba 4,4-litrenog bi-turbo V8 motora koji razvija snagu od 447 kW, odnosno 608 KS koja je dostupna između 5600 i 6700 o/min te najveći okretni moment od 750 Nm. Podsjetimo, prethodnik je razvijao snagu od 428 kW (582 KS) te najveći okretni moment od 677 Nm.

Drugim riječima, novi M5 je dakako najsnažnija i najbrža izvedba ovog automobila do sada, a svakako vrijedi reći i da će do 100 km/h ubrzavati za 3,4 sekunde, a do 200 km/h za 11,1 s te da će mu najveća brzina biti elektronički limitirana na 250 km/h, odnosno da će biti sposoban dosegnuti i 305 km/h s opcijskim M Driver paketom.

Nadalje, za ovakve performanse su svakako zaslužni i novi 8-stupanjski M Steptronic automatski mjenjač te M xDrive pogon na sva četiri kotača s Active M diferencijalom. Prvi će vozaču ponuditi tri načina rada Efficient, Sport i Sport Plus, a drugi će mu omogućiti izbor između 4WD, 4WD Sport i 2WD (pogon na stražnje kotače). Također, vozač će moći u potpunosti isključiti sustav nadzora stabilnosti vozila.

Od ostalih tehničkih detalja možemo istaknuti kako ovaj automobil teži 1855 kg, odnosno 90-ak kg je lakši od prethodnika (unatoč ugradnji pogona na sva četiri kotača) što se dobrim dijelom može zahvaliti činjenici ekstenzivnije upotrebe PRFC-a (polimera osnaženih ugljičnim vlaknima) u krovu te na raznim drugim karoserijskim površinama, kao i novim metodama izrade i sl.

Nadalje, novi M5 je opremljen standardnim 19-colnim naplacima, a tu su i opcijski 20-colni naplaci te michelinove Pilot Sport cup gume. Kupcima se nude i karbonsko-keramički diskovi koji će ukupnu masu automobila sniziti za dodatnih 23 kg.

Što se vanjskog dizajna tiče novi M5 je dobio nekoliko novosti, a najviše se ističu nova prednja i stražnja svjetla, novi prednji i stražnji aero kit gdje se ističu novi branici s većim otvorima za usis zraka, novi bočni retrovizori, sportski poklopac motora, stražnji spojler, difuzor i sl, a tu su i dva para završetaka ispušnih cijevi. Najveće novosti u unutrašnjosti su novi upravljač, sjedala, presvlake, razni ukrasi i sl, a od tehničkih detalja svakako vrijedi izdvojiti head-up zaslon te veliki središnji zaslon infotainment sustava.

Službena premijera ovog automobila će se održati na predstojećem frankfurtskom auto salonu, a već znamo da će cijena u Njemačkoj krenuti od 117.900 Eura. Verzija M5 First Edition (u galeriji u BMW Individual Frozen Dark crvenoj metalik boji, s 20-colnim naplacima, M multifunction sjedalima i sl.) će biti ograničena na 400 primjeraka te će stajati 19.500 Eura više od standardnog modela.

Prve isporuke bi trebale krenuti najkasnije početkom sljedeće godine, odnosno na proljeće.