Audi predstavio novi A8

Audi predstavio novi A8

Napokon! Audi je nakon godina razvoja i testiranja te poprilično iscrpljujuće najavne kampanje zadnjih nekoliko tjedana predstavio novu generaciju svoje luksuzne limuzine, odnosno predvodnika svoje cjelokupne ponude. Riječ je dakako o modelu A8 koji je upravo danas službenu premijeru imao u Barceloni na Audi Summitu.

Prije svega dotaknimo se nakratko izgleda ovog automobila i recimo da je izgled novog A8 očito uvelike inspiriran konceptnim modelima Prologue te da u audijevu obitelj donosi novi smjer, mada velikih i značajnih iznenađenja i nema. Nadalje, ovaj je novitet osjetno elegantniji od svog prethodnika što svakako doprinosi imidžu moderne, napredne i sofisticirane limuzine koja predstavlja najbolje od svog proizvođača. Glavni detalji koji će prvo privući poglede su svakako prednja i stražnja svjetla, maska motora i sl.

Kao što smo već ranije saznali ovaj će automobil biti opremljen 48-voltnim električnim sustavom koji će mu omogućiti korištenje raznih naprednih sustava poput aktivnog elektromehaničkog ovjesa, MHEV pogonskih sklopova i sl, a svakako vrijedi izdvojiti i sustav autonomnog upravljanja treće razine.

Za sada znamo da će novi A8 kupcima isprva biti dostupan s dva V6 turbo motora, odnosno s 3.0 TDI i 3.0 TFSI pogonskim strojevima snage 290 i 345 KS. Slijedit će ih 4.0 TDI V8 snage 440 KS, kao i benzinski 4.0 V8 snage 465 KS, dok će ponudu zaokružiti 6.0 W12 za sada nepoznate snage. Zahvaljujući novom 48-voltnom električnom sustavu svi će motori ustvari biti dio tzv. blagog hibrida, odnosno MHEV-a.

Točnije, ovaj sustav čini vodom hlađeni 48-voltni elektropokretač / elektrogenerator, smješten s prednje strane motora, koji nadopunjuje klasični elektropokretač koji će se koristiti za “hladne” startove. Tu su i otraga smještene litij-ionske baterije kapaciteta 10 Ah. Tijekom vožnje pri stalnoj brzini (tzv. coasting) između 55 i 160 km/h novi će A8 biti u mogućnosti do 40 sekundi ugasiti svoj motor kad vozač makne nogu s papučice gasa, kako bi se uštedilo gorivo.

Također ovaj sustav će vozačima nuditi i tzv. predictive convenient starting, a radi se o značajki koja u osnovi unaprjeđuje iskustvo upotrebe stop-start sustava. Primjerice, ukoliko automobil stoji u koloni na semaforu i motor je ugašen on će se upaliti čim sustav registrira da vozilo ispred kreće bez obzira ako vozač još uvijek drži kočnicu. Otpuštanjem kočnice vozilo automatski kreće pa bi se tako trebala ubrzati protočnost.

Sve u svemu u Audiju kažu da će upotreba nove 48-voltne tehnologije omogućiti smanjenje potrošnje goriva za do 0,7 l/100 km u uvjetima stvarne vožnje.

Ponudi će se kasnije priključiti i A8 L e-tron quattro kojeg će pokretati kombinacija 3,0-litrenog TFSI benzinca i električnog motora kombinirane snage od 455 KS, a zahvaljujući litij-ionskim baterijama ovaj će model imati električnu autonomiju od oko 50 km.

Ranije spomenuti ovjes je uparen s prednjom kamerom i senzorima koji detektiraju oštećenja na kolniku, poput rupa i sl. te automatski u tzv. real-timeu prilagođava rad ovjesa na svakom pojedinom kotaču za maksimalnu udobnost i sigurnost. Sustav je navodno toliko napredan i učinkovit da gotovo u potpunosti eliminira vibracije unutar putničke kabine. Svakako vrijedi spomenuti i da će se prednosti ovog sustava pokazati i prilikom brže vožnje zavojima, pri naglom kočenju i sl. pa čak i u slučaju neizbježnog sudara pri kojem će podići vozilo za 80 mm što će prebaciti većinu udara na najsžanije dijelove vozila.

Na otvorenoj cesti pri brzinama od 60 km/h vozilo će moću preuzeti upravljanje nad sobom na način da će vozač moći ukloniti ruke s upravljača, a novi A8 će doći i sa sustavom daljinskog parkiranja koje će biti moguće i bez vozača ili putnika u vozilu.

Cijene u Njemačkoj kreću o 90.600 Eura, odnosno od 94.100 za A8 L. Prve isporuke bi trebale krenuti nedugo nakon frankfurtskog auto salona.