7:57 - Volkswagen I.D. R je novi rekorder utrke Pikes Peak!

7:57 - Volkswagen I.D. R je novi rekorder utrke Pikes Peak!

Najzahtjevnija brdska utrka na svijetu dobila je svog novog kralja - volkswagenov električni prototip I.D. R i vozač Romain Dumas završili su ove nedjelje Pikes Peak Hill Climb s vremenom od 7:57.148 čime ne samo da su postali pobjednici, već i novi rekorderi. Dumas i VW-ov I.D. R završili su utrku 16 sekundi brže od dosadašnjeg rekorda (Sebastién Loeb, Peugeot 208 T16, 2013.) ali i gotovo nezamislivu minutu brže od prethodnog rekorda za električne automobile (Rhys Millen, e0 PP100, 2016.).

Ova asfaltirana staza duga 19,99 km sadrži 156 zavoja, start se nalazi na nadmorskoj visini od 2862, a cilj na 4302 metara što je nesumnjivo čini velikim izazovom za sve natjecatelje. Uz to, čak 35% rjeđi zrak (u prosjeku) znači i 35 posto manji downforce što predstavlja posebne zahtjeve na konstrukciju vozila. Nije stoga čudo da je volkswagenov I.D. R Pikes Peak opremljen velikim stražnjim krilom koje je u stanju generirati aerodinamički potisak veći od mase samog vozila. Inače, na cilju utrke prosječna temperatura tijekom lipnja iznosi 0° C.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Ovaj električni prototip iz kategorije Unlimited je doista poseban. Prema pravilima brdske utrke u Coloradu, njegove se baterije moraju moći napuniti za samo 20 minuta. Najveća snaga električnog pogonskog sustava iznosi 500 kW (680 KS), uz najveći okretni moment od 650 Nm što je dovoljno da I.D. R ubrza od 0 do 100 km/h za fantastičnih 2,25 s (usporedbe radi, F1 bolidu treba 2,6 s, a automobilu Formule E 2,9 sekundi). Najveća brzina iznosi oko 240 km/h. Automobil, s vozačem, teži manje od 1100 kg što, s obzirom na komplet baterija, predstavlja još jedan vrhunski rezultat te daje specifično opterećenje od samo 1,62 kg/KS.

Dimenzije VW-a I.D. R Pikes Peak, u koji se ulazi kroz otvor na krovu, iznose 5200 x 2350 x 1200 mm, uz međuosovinski razmak od 2850 mm i trag kotača od 1600 mm. Automobil je postavljne na michelinove 18-colne pneumatike. Pogon je izveden na sva četiri kotača sa sustavom automatske raspodjele momenta, a tijekom kočenja na utrci pogonski sustav regenerira oko 20% ukupno potrebne energije.

Jedna od "skrivenih" prednosti električnih automobila očituje se i u tome što su njihovi motori u stanju dati 100% snage na cijeloj stazi Pikes Peaka. S druge strane, termički motor koji bi punu snagu imao na razini mora, na startu Pikes Peak Hill Climb-a bi raspolagao s tek 71%, dok bi mu na ciljnoj razvnini preostalo tek 57%.

"Fantastično! Nadišli smo čak i svoja najoptimističnija očekivanja s ovim rezultatom, premda smo nakon posljednjih testiranja znali kako je moguće oboriti apsolutni rekord staze. Sve je proteklo savršeno, a novi rekord predstavlja šlag na torti ovog uspjeha. I.D. R Pikese Peak je najimpresivniji trkaći automobil koji sam vozio i, moram reći kako sam jako mnogo naučio iz ovog projekta", rekao je Romain Dumas. Inače, startni broj 94 odabran je stoga što su slova I.D. deveto te četvrto u abecedi.

I za kraj, jedan tehnički kuriozitet jer, jasno je, kod automobila poput ovoga svaki je gram bitan. Pravila utrke Pikes Peak Hill Climb zahtijevaju da vozači na svojim kombinezonima imaju logotip natjecanja velik otprilike 40 cm2. U Volkswagenu su taj logo željeli isprintati, no organizatori su zahtijevali da isti bude izrađen šivanjem. Samo konac upotrijebljen za izradu logotipa na Dumasovom kombinezonu teži gotovo koliko i sam kombinezon!

- - -

Drugo mjesto u ovogodišnjem izdanju utrke PIkes Peak Hill Climb osvojio je Simone Faggioli u automobilu Norma M20 SF PKP, također u klasi Unlimited, dok je treće pripalo Peteru Cunninghamu za upravljačem Acure TLX GT u klasi PPC-Pikes Peak Open. Sve rezultate utrke pogledajte ovdje.

1