Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 Hybrid
tekst: autonet.hr, Auto Moto Magazin foto: Toyota Motor Co.

Širenje hibridne ponude

Je li došlo vrijeme povratka na vrh, pitanje je s kojim započinje lansiranje novog modela RAV4 i uvođenje prvog toyotinog hibridnog kompaktnog SUV-a u ovom vrlo konkurentnom segmentu

Dvadesetogodišnje iskustvo i osam milijuna kupaca zadovoljnih hibridnom tehnologijom, zalog je koji bi mogao jamčiti povratak na sam vrh zahtjevnog SUV segmenta u kojem se s više ili manje uspjeha okušavaju gotovo svi proizvođači automobila. Međutim, nitko od njih s atributom hibridni! A tu je Toyota, ne moramo posebno naglašavati, uvjerljivi predvodnik.

Međutim, Toyota je nedvojbeno pionir i u stvaranju kompaktnog SUV tržišta od vremena lansiranja prvog takozvanog “rekreativnog aktivnog vozila” s pogonom na 4 kotača, modela RAV4 još daleke 1994. godine. Danas dostupan u više od 150 zemalja svijeta, RAV4 je kroz četiri generacije prodan u više od 6 milijuna primjeraka, a uključenjem hibridnog modela u ponudu, sasvim sigurno se očekuje daljnje jačanje tržišnih udjela.

Hibridni pogon: snažni benzinac i dva električna motora

Budući da se radi o najvećoj novosti, red je da krenemo s hibridnim modelom. Naime, novi RAV4 Hybrid kombinira 2,5-litreni četverocilindrični benzinski VVT-i motor a snažnim elektromotorima – zasebno na prednjoj i stražnjoj osovini. Time je hibridni RAV4 dostupan s E-Four pogonom na sva četiri kotača, bez potrebe za središnjim pogonskim vratilom. Navedeno rješenje nudi više prostora na stražnjoj klupi, povećanu trakciju na lošim terenima i sposobnost vuče prikolice mase do čak 1650 kilograma.

Hibridni pogon kombinirano isporučuje 145 kW (197 KS) pri 5700 o/min te posve uglađeno i bez trzaja ubrzava do 100 km/h za samo 8,3 sekunde, zaokružujući pri tome prosječnu potrošnju od samo 5,0 l/100 km, uz emisiju CO2 od 115 g/km. Benzinski motor obujma od 2494 ccm uz VVT-i tehnologiju kontinuiranog upravljanja ventilima samostalno isporučuje 112 kW (152 KS) pri 5200 o/min uz najveći okretni moment od 206 Nm između 4400 i 4800 o/min, dok sinkroni elektromotori s permanentnim magnetima razvijaju 105 kW (prednji) i 50 kW (stražnji) i najveći okretni moment od 270 / 139 Nm.

Diskretno uklopljena tehnika: baterija ispod stražnjih sjedala

Nadalje, hibridni pogon konstantno raspodjeljuje snagu benzinskog motora i elektromotora kako bi maksimizirao učinkovitost oba pogonska stroja i postigao optimalnu ravnotežu između performansi i učinkovitosti. Tijekom usporavanja i kočenja, elektromotor djeluje kao visokonaponski generator koji iskorištava energiju kočenja i pretvara ju u električnu energiju, koja se potom, preko invertera šalje na pohranu u bateriju. Time se znatno povećava učinkovitost hibridnog sustava i koristi inače rasipana energija kočenja-

Uz spomenutu kombinaciju 2,5-litrenog benzinskog motora s četiri cilindra i dva elektromotora, hibridni pogon sačinjavaju i generator, pretvarač istosmjernog u izmjenični napon, upravljačka elektronika i NiMH paket baterija od 204 ćelije koji se nalazi ispod stražnjih sjedala, čime je volumen prtljažnika ostao gotovo istovjetan konvencionalnom modelu.

Prepoznatljivi E-CVT mjenjač koji tradicionalno stiže s hibridnim modelima omogućuje nenadmašnu razinu udobnosti u vožnji bez najmanjih trzaja i promjena stupnjeva prijenosa u vožnji, no za dinamičniju vožnju dodana je opcija sekvencijalnog mijenjanja stupnjeva Shiftmatic koja simulira promjene stupnjeva prijenosa te postiže sportskiji način vožnje.

Ostale izvedbe osvježene Toyote RAV4
Novi hibridni pogon ujedno i predvodi ponudu Euro 6 motora osvježene Toyote RAV4. Tu su također i potpuno novi 2,0-litreni turbodizel za model s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem koji razvija 105 kW (143 KS) i 320 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 zadržava na razini od 123 g/km. Znatno dorađeni 2,0-litreni benzinski motor s pogonom na sva četiri kotača te izborom ručnog ili automatskog CVT mjenjača sada kombinira snagu od 111 kW (151 KS) i moment od 195 Nm, uz emisije CO2 od 149g/km.

Sigurnost najviše razine

Što se sigurnosnih stavki tiče, novi RAV4 je dostupan s opcijskim paketom aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense koji sprječava ili znatno umanjuje mogućnost sudara i ostalih oblika prometnih nesreća, od sustava automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, sustava upozorenja prilikom napuštanja prometne trake i sustava prepoznavanja prometnih znakova do sustava automatske promjene dugih i kratkih svjetala.

Dodatno na standardne sustave aktivne sigurnosti, novost uz RAV4 Hybrid je prikaz vozila u mrtvom kutu i sustav upozorenja na nailazak vozila straga, koji koristi osam senzora i stražnji radar kako bi pomogao vozaču u otkrivanju prepreka i mogućem nailasku vozila pri kretanju unatrag. Ovisno o paketu opreme, ovaj je sustav dostupan serijski ili uz nadoplatu.

Manje izmjene vanjštine i nešto veće u interijeru

Nekoliko riječi i o dizajnu. Naime, na osvježenoj ediciji nije napravljen neki veliki odmak od prethodnika, međutim, prednji kraj popularnog toyotinog terenca ističe jasan i snažan, dinamičniji izgled s maksimalno iskorištenom Under Priority i Keen Look dizajnerskom filozofijom, karakterističnom za sve nove modele Toyote. Pri pogledu iz profila, RAV4 je bogatiji za nova ojačanja pragova čime je dobiven fluidniji izgled i jasno sugerira na svoje terenske sposobnosti.

Tu se ističe i nova ponuda 17 ili 18-colnih aluminijskih naplataka. Na stražnjem dijelu, redizajniran sklop LED svjetala zaokružuje promjene vanjskog dizajna i daje dojam moćnog automobila. Osvježeni će RAV4, dolaskom na tržišta, biti dostupan s izborom od devet boja karoserije, među kojima su dvije (crvena i tamno plava) potpuno nove.

U unutrašnjosti, proizvođač navodi kako je poboljšana kvaliteta materijala i postignuta veća funkcionalnost, dok su glavni instrumenti iza upravljača u potpunosti redizajnirani, kao i središnja konzola te područje oko ručice mjenjača. Materijali na prednjoj armaturi, vratima i oko središnjeg naslona za ruku kvalitetniji su i ugodniji na dodir, a sve navedeno ćemo to imati prilike isprobati uskoro jer nam RAV4 Hybrid na test stiže već u srpnju.