Renault Espace V

Renault Espace V
tekst: Goran Topić foto: Renault Group

Predvodnik novog trenda

Espace je bio jedan od predvodnika modernih, velikih jednovolumena, no pad popularnosti njihovog karoserijskog oblika, a time i pad prodaje, zahtijevao je korjenite promjene u pristupu pri kreiranju, proizvodnji i prodaji, odnosno marketingu ovih automobila. Novi Espace još se jednom postavlja na mjesto predvodnika i pokazuje smjer za budućnost svog segmenta

Ako upitate nekog iz Renaulta koji je bio prvi veliki obiteljski jednovolumen na svijetu, vjerojatno će vam bez razmišljanja odgvoriti: Espace! No, ako ćemo MPV opisati kao osobno vozilo dimenzija koje su u pravilu veće od karavana i manje od kombija i koje je jednovolumenskog oblika te namijenjeno (u pravilu) prijevozu većeg broja putnika (u pravilu do 8), Espace gotovo sigurno nije prvi takav automobila na svijetu pa čak ako izuzmemo i chryslerov Voyager, koji se na tržištu također po prvi put pojavio 1984. Naime, i u ranijim je desetljećima bilo vozila koje bi smo mogli uvrstiti pod gore navedeni opis.

Unatoč svemu tome, Espace mnogi percipiraju kao predvodnika u svijetu velikih obiteljskih jednovolumenskih vozila, a to je mjesto zaradio, ako već ne prvorođenjem, onda svakako na onaj puno, puno važniji način - svojim odlikama.

Danas Espace čini novi korak. Naime, interes kupaca prema ovoj kategoriji vozila slabi i sve je veći broj onih koji se umjesto za MPV odlučuju za crossovere koji su naštetili prodaji i drugih vrsta vozila, poput primjerice klasičnih limuzina i sl. Upravo su stoga u Renaultu odlučili odgovoriti crossoverima na najsnažniji mogući način. Naime, u želji da mu osiguraju budućnost renaultovi su stručnjaci pretvorili Espace u crossover MPV-a i SUV-a, a čini se kako je to put kojim će krenuti i drugi dobro nam poznati veliki obiteljski jednovolumeni europskih proizvođača pa će tako Espace još jednom postati predvodnik svoje vrste.

Dobro osvijetljen interijer i oprema iz SF filma

Predvodnik renaultove ponude, tzv. flagship model je prošao kroz uistinu velike promjene te se od uobičajenog obiteljskog jednovolumena, pod utjecajem konceptnog modela Initiale Paris, koji je predstavljen 2013. u Frankfurtu, pretvorio, odnosno evoluirao u elegantni crossover modernog, svježeg i oku vrlo dopadljivog dizajna. Također, novi se Espace temelji na novoj renaultovoj modularnoj CMF platformi i prvi je model ovog proizvođača koji ju koristi, a prednosti za kupce se očituju u većoj kvaliteti vozila te, zbog značajnije upotrebe lakših materijala, u sniženju mase.

Jedna od glavnih odlika Espacea, kroz njegovu preko trideset godina dugu povijest, je svakako velika, svijetla i prostrana putnička kabina, a tako će biti i ubuduće. Naime, obje izvedbe, ona s pet i ona sa sedam sjedala (ista duljina karoserije), nude visoku razinu modularnosti i ponude prostora, čemu svakako treba pridodati, a to proizvođač posebno naglašava, pedantnu posvećenost detaljima te kvaliteti upotrijebljenih materijala i završne izrade.

Poput vanjštine, interijer ovog automobila svojim dizajnom također plijeni poglede, a središnji položaj na prednjoj armaturi zauzima tzv. lebdeća središnja konzola (kod izvedbi s EDC mjenjačem) kojom pak dominira vertikalno postavljeni 8,7-inčni zaslon osjetljiv na dodir (kao središte naprednog i za upotrebu vrlo jednostavnog infotainment sustava R-Link 2 koji debitira upravo u ovom automobilu) putem kojeg se upravlja mnogim on-board sustavima. Uz njega, tu su još i ručica mjenjača, više-funkcijski rotirajući prekidač te još nekoliko prekidača. Posebno vrijedi istaknuti Head-Up zaslon i TFT instrumentnu ploču čiji je prikaz moguće personalizirati u skladu s osobnim željama i afinitetima vozača.

Prednja sjedala su također posebna priča jer će ista ponuditi visoku razinu udobnosti i modularnosti kako bi se pronašao najoptimalniji položaj za tijela putnika, što posebno vrijedi u najopremljenijoj Initiale Paris izvedbi. Inače, još su dostupni i paketi Life te Zen.

Prostrana, praktična i modularna unutrašnjost

Novi će Espace biti dostupan u samo jednoj karoserijskoj izvedbi, a dimenzije će mu iznositi 4,85 x 1,87 x 1,68 m. Drugim riječima, bit će 63 mm niži od prethodnika iako mu je podnica viša za 4 cm i sada dostiže 160 mm. Nadalje, međuosovinski razmak je narastao za 16 mm te iznosi 2,88 m, a to je produljenje zajedno s naprednijim rješenjima oblikovanja interijera pretočeno u povećanje prostora za putnike kojima će na raspolaganju stajati veliki broj pretinaca i raznih mjesta za ostavu kao i prtljažnik čiji obujam, ovisno o položaju sjedala, može iznositi od 247, preko 680 pa sve do 2040 dm3.

Inače, u drugom se redu nalaze tri zasebna sjedala, a u eventualnom trećem redu još dva. Ovih pet stražnjih sjedala može se lako sklopiti u podnicu (neovisno o položaju naslona glavu) te ih je prema potrebi moguće i lako izvaditi iz automobila. Također, valja spomenuti kako ih moguće preklopiti čak i "daljinski" putem središnjeg zaslona. Praktičnosti korištenja svakako doprinosi i all-round hands-free pristup automobilu, uključujući i poklopac prtljažnika kod kojega je moguće odrediti i visinu do koje će se otvarati.

Dinamičan i agilan u vožnji

Kupcima će biti ponuđeni kotači veličine između 17 do 20 cola, a na izboru će im stajati i devet različitih boja eksterijera, kao i nekoliko kombinacija uređenja interijera što će dakako ovisiti o izabranom paketu opreme. Također, estetskom dojmu, ali i sigurnosti pripomoći će i standardna LED svjetla, kao i velike staklene površine, uključujući i panoramsko vjetrobransko staklo Lumière koje će omogućiti odličnu razinu preglednosti.

Proizvođač tvrdi kako će vozači novog Espacea iskusiti vrhunska vozna svojstva koja spadaju u sam vrh segmenta, a za što će biti zaslužna velika agilnost ovog automobila, unaprijeđena aerodinamička svojstva, njegova smanjena masa (do 250 kg u odnosu na dužu izvedbu prethodnika), vrhunska i štedljiva motorizacija (ekonomičniji oko 20% u odnosu na prethodnika), mjenjači (prije svega automatski EDC) te posebno renaultov sustav Multi-Sense.

Riječ je o sustavu koji koordinira rad različitih podsustava poput 4Control, motora, upravljača, EDC prijenosa, instrumentne ploče, elektroničkog nadzora ovjesa, ambijentalnog osvjetljenja (pet boja), zvuka, načina rada masažnih sjedala, podešenje klima uređaja i sl. koji su svi podložni personalizaciji od strane vozača.

Spomenuli smo 4Control sustav pa dodajmo kako se radi o renaultovom sustavu četiri upravljiva kotača koji unaprjeđuje stabilnost i preciznost vozila pri većim brzinama, dok u skučenijim prometnim situacijama povećava stupanj upravljivosti, odnosno manevarske sposobnosti automobila što značajno olakšava upravljanje u gradu, parkiranje i sl. (gdje dobro dođe i Easy Park Assist s kojim se Espace gotovo pa sam može i parkirati), a recimo i kako je Espace jedini crossover dostupan na tržištu s ovim sustavom.

Također, sigurnosti te voznim sposobnostima automobila će doprinijeti i cijeli niz različitih sustava potpore vozaču koje bi, vjerujte nam, bilo doista naporno sve nabrojati. Reći ćemo samo da Espace u ovom području spada u sami vrh.

Tri motora, mjenjači s dvije spojke...

Ponudu motora novog Renaulta Espace će činiti dva dieselska Energy dCi i jedan benzinski Energy TCe pogonski stroj. Konkretnije, radit će se o 1,6-litrenim turbo motorima, gdje će prva dva razvijati snagu od 130 i 160 KS, a treći 200 KS. Ovaj potonji, Energy TCe 200 je unaprijeđena verzija motora iz Clia RS.

S obzirom kako će na našem tržištu (barem u početku prodaje) biti dostupni samo spomenuti dieselski motori, konkretnije ćemo se pozabaviti upravo njima. Recimo stoga kako će 1,6-litreni Energy dCi 130 razvijati snagu od 130 KS i najveći okretni moment od 320 Nm. Ovaj će motor biti uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, dok će Energy dCi 160 uz pomoć para turbopunjača razvijati snagu od 160 KS i najveći okretni moment od 380 Nm. Ovaj će motor biti uparen s automatskim 6-stupanjskim EDC mjenjačem s dvije spojke (Shift-by-Wire). Spomenuti benzinac inače dolazi sa 7-stupanjskim EDC prijenosom, a sve će izvedbe standardno biti opremljene sustavom Start & Stop te sustavom regenerativnog kočenja.

I na kraju...

Proizvođač navodi da je poseban naglasak prilikom razvoja i proizvodnje stavljen na kvalitetu i izdržljivost automobila pa je upravo stoga tijekom razvoja novi Espace, prema službenim navodima, podvrgnut najrigoroznijim testovima. U konačnici, vrhunski rezultat bi trebala jamčiti i visoka razina kvalitete proizvodnje samog automobila koja je povjerena renaultovoj tvornici u Douaiju, u Francuskoj. Tijekom tri godine razvoja ovog automobila, navode u Renaultu, utrošeno je 420 milijuna Eura.

Na našem će tržištu prodaja novog Espacea započeti u svibnju, no njegove su cijene već poznate. Stoga ovu priču zaključimo podatkom kako će za početnu izvedbu Espacea Life Energy 1.6 dCi 130 Start & Stop biti potrebno izdvojiti 279.900 Kuna, dok će najskuplji Initiale Paris Energy 1.6 dCi 160 EDC Start & Stop stajati 369.900 Kn. Dodajmo i kako će Renault uz ovaj automobil kupcima pokloniti i produženo jamstvo na pet godina ili 150.000 Km, čija vrijednost inače iznosi 11.400 Kn.

- - -

Više detalja o Espaceu pete generacije potražite na stranicama domaćeg zastupnika