Opel Insignia Facelift

Opel Insignia Facelift
tekst: Goran Topić foto: Adam Opel AG

Smjer: Premium

Na ovogodišnjem frankfurtskom salonu Opel je predstavio osvježenu izvedbu modela Insignia, danas možda i najsnažnijeg aduta iz Rüsselsheima, čija je prodaja na europskim pa tako i na našem tržištu počela ove jeseni

Trenutna i možemo reći prva generacija Insignije je na tržište stigla 2008. kao zamjena za Vectru i za sada možemo reći kako se radi o vrlo uspješnom modelu koji je prodan u preko 600.000 primjeraka te s tom brojkom na europskom tržištu drži drugo mjesto u svom segmentu. No, od 2008. je prošlo već puno vremena i došao je trenutak za osvježenje kako bi se Insignia nastavila uspješno boriti s konkurencijom.

Kako bi ju učinili poželjnijom u Opelu su Insigniji doradili vanjski i unutrašnji dizajn, unaprijedili opremu te ovjes i motorizaciju koja je u prvom redu ekonomičnija od dosadašnje ponude.

Kupci će kao i do sada moći birati između tri karoserijska oblika, odnosno limuzine s četiri i pet vrata te karavana Sports Tourer. Novost u ponudi čini Country Tourer, no riječ je ustvari o karavanu s podignutom podnicom, širim blatobranima i dodatnom zaštitom pragova, lukova blatobrana i sl, kako bi se povećala off-road sposobnost automobila, a glavnu će mu konkurenciju činiti volkswagenov Passat Alltrack i slični drugi modeli.

Općenito govoreći, Insigniji je dizajn od samog početka bio jača strana, a toga su svjesni i u Opelu pa ukupni izgled nisu mijenjali, već su u ovom osvježenju samo dotjerali pojedine elemente kako i priliči faceliftu. Dakle, Insignia se može pohvaliti profinjenim izgledom kojem osnovu čine vizualno izdužena i spuštena maska motora, novodizajnirana prednja svjetla s opcijskim LED svjetlima za dnevnu vožnju te razni ukrasi poput kromiranih letvica i sl.

Elegantan oblik karoserije ima i svoju praktičnu stranu, a u Opelu tvrde kako je s koeficijentom otpora zraka Cd <0,25 Insignija u samom vrhu kada je riječ o aerodinamički najbolje optimiziranim modelima u klasi. Još više to vrijedi za Sports Tourer (Cd 0,28), što ga čini najaerodinamičnijim karavanom u serijskoj proizvodnji. Također, valja spomenuti i kako se otvori za zrak u donjem dijelu maske hladnjaka automatski zatvaraju kako bi smanjili otpor zraka, što smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2.

Promjene u unutrašnjosti su nešto veće nego one eksterijera, a posebno valja izdvojiti novodizajnirani kokpit s radikalno pojednostavnjenom upravljačkom pločom i dva zaslona u boji dijagonale od 8 inča, kao i informacijsko-multimedijski sustav s kojim je moguće upravljati na četiri načina: putem touchpada na središnjoj konzoli, 8-inčnog dodirnog zaslona, kontrola na upravljaču ili govornim naredbama. Također, tu je i sustav IntelliLink koju je lako koristiti i koji u automobil integrira mogućnosti tzv. pametnih telefona.

No, to nije sve kada je riječ o naprednoj opremi jer će se za sigurnost putnika brinuti i nekoliko sustava pomoći vozaču temeljeni na kameri i radaru, npr. prilagodljivi tempomat, kočenje u slučaju neizbježnog sudara, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu i sl. Dakako, prisjetimo se da je Insignia ostvarila ocjenu od 5 zvjezdica na Euro NCAP-ovom testu sigurnosti.

Ponudu motora će činiti nekoliko benzinskih i dieselskih pogonskih strojeva čija će se snaga kretati između 81 kW (110 KS) i 239 kW (325 KS) koliko će razvijati OPC izvedba pokretana benzinskim 2.8 V6 Turbo.

Svakako vrijedi izdvojiti 1.4 turbo snage od 103 kW (140 KS) i najvećeg okretnog momenta od 220 Nm koji je već sada sukladan s budućim emisijskim standardom Euro 6 (benzin i LPG). Uz Start & Stop sustav ovaj motor ostvaruje prosječnu potrošnju od 5,2 l/100 km i emisiju CO2 od 123 g/km CO2. U Opelu navode kako je ovako motorizirana Insignia najekonomičniji benzinski model u klasi. Pored njega tu je i 1.6 SIDI, turbo-benzinski pogonski stroj iz nove generacije motora sa 125 kW (170 KS) i najvećeg okretnog momenta od 280 Nm, kao i 2.0 SIDI snage od 184 kW, odnosno 250 KS.

S druge strane, na našem bi tržištu najpopularniji izbor najvjerojatnije trebao biti model s motorom 2.0 CDTI koji dolazi u izvedbama snage od 88 kW (120 KS) i 103 kW (140 KS). Prosječna potrošnja ovog motor uparenog sa sustavom Start & Stop je samo 3,7 l/100 km, a emisija CO2 tek 99 g/km CO2, što ga čini najekonomičnijim modelom u segmentu srednje velikih vozila. Vrh dieselske ponude predstavlja 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW (194 KS) i okretnim momentom od 400 Nm.

Dodajmo i kako su ovi motori dostupni sa 6-stupanjskim ručnim, odnosno opcijskim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, a uz standardni pogon na prednje kotače, uz pojedine će modele biti moguće odabrati i pogon na sva četiri kotača. Pored motorizacije, osvježena izvedba Insignije će se moći pohvaliti dorađenim ovjesom, a konkretnije izmijenjeni su dijelovi stražnje osovine radi veće udobnosti u vožnji i sigurnosti.

Glavnu konkurenciju Insigniji dakako čine VW Passat, Ford Mondeo, Škoda Octavia, Peugeot 508 i sl, no u Opelu se nadaju kako će se za Insigniju odlučiti i kupci koji su razmišljali o premium vozilima poput Audija A4, BMW-ove serije 3 i mercedesove C-klase, što pokazuje veliku količinu povjerenja kojeg u Rüsselsheimu gaje prema dorađenoj Insigniji.

Insignia je model s vrha opelove ponude, opremljen premium tehnologijama, kako onim sigurnosnim tako i naprenim infotainement sustavom, među najekonomičnijima je u svojoj klasi, privlačnog je izgleda i, čini se, dobro odmjerene cijene što dokazuju dosadašnji prodajni rezultati. Kao što je i do sad bio slučaj ovaj se automobil proizvodi u opelovoj tvornici u Rüsselsheimu.