Land Rover Discovery

Land Rover Discovery
tekst: Goran Topić foto: Jaguar Land Rover Ltd.

Najbolji obiteljski SUV?

Land Rover je prvi Discovery predstavio 1989, a ovisno koga pitate ove godine pristigli model je treća, odnosno službeno govoreći peta generacija tog automobila. U svakom slučaju novi Disco slijedi stope svojih prethodnika i kupcima nudi novi, ali opet prepoznatljiv dizajn, vrhunska vozna svojstva, visoku razinu komfora i pregršt prostora

Prema navodima proizvođača, novi Discovery utjelovljuje samu esenciju marke Land Rover, odnosno predstavlja savršenu kombinaciju britanskog automobilističkog umijeća s nezaustavljivim duhom avanture. Također, radi se o autentičnom SUV-u sa sedam sjedala koji će svojim vozačima i putnicima ponuditi nenadmašne vozne sposobnosti, praktičnost i raznovrsnost automobila sposobnog da udovolji najrazličitijim prohtjevima i potrebama u najrazličitijim situacijama svakog dana.

Tome najbolje svjedoče vjerni poklonici Discoveryja i njegovih preko 1,2 milijuna kupaca u proteklih 28 godina koliko je ovaj automobil dostupan na tržištu. Peta generacija ide korak dalje te zahvaljujući novom dizajnu i novoj konstrukciji, naprednoj sigurnosnoj i inoj opremi te modernoj motorizaciji predstavlja odgovor na potrebe kupca digitalnog doba spreman da dodatno proširi krug ljubitelja Land Rovera.

Novi dizajn za novo doba

Dizajn novog Discoveryja je najavljen s odlično prihvaćenim konceptnim modelom Discovery Vision iz 2014. koji nam je pokazao smjer razvoja cijele ove modelne obitelji. U osnovi, riječ je o gotovo pa radikalnom odmaku od ranijeg vizualnog potpisa najpraktičnijeg landroverovog SUV-a, no opet prepoznatljivom članu ove britanske marke. Drugim riječima, novi Discovery je osjetno dinamičnijeg i modernijeg izgleda s kojim proizvođač nastoji kupcima prenijeti poruku kako novi model nosi i značajni tehnološki i tehnički iskorak u odnosu na prethodnika.

Unutrašnjost će kupcima nuditi razne mogućnosti personalizacije, uključujući i izbor kvalitetnih materijala. U Land Roveru se posebno hvale svojim novim i naprednim infotainment sustavom InControl Touch Pro s velikim 10-inčnim središnjim zaslonom koji je omogućio znatno smanjenje broja prekidača te čišći i moderniji dizajn kokpita. Glavne odlike su mu sjajna grafika zaslona, jednostavni izbornici, lako uparivanje iOS i Android uređaja, audio sustav Meridian sa 14 zvučnika s dodatnim subwooferom…

Nadalje, Discovery će putnicima ponuditi i šest 12V utičnica, sedam USB priključaka 3G WiFi hotspot za do osam uređaja i sl, a značajna je i dostupnost narukvice Active Key koja zamjenjuje ključ što omogućuje korisnicima da se bezbrižno bave raznim aktivnostima i ostave ključ unutar vozila. Dakako, za vrijeme korištenja ove narukvice standardni se ključ deaktivira pa je time opasnost od krađe dodatno smanjena.

Obiteljski interijer

Sukladno svojoj reputaciji praktičnog obiteljskog vozila namijenjenog svakodnevnoj upotrebi, novi Discovery obiluje raznim prostorima za pohranu manjih stvari i pretincima zavidnog obujma. Dakako, tu je i veliki prtljažnik koji se može pohvaliti zapreminom do 1231 dm3 iza drugog reda sjedala, odnosno najvećom zapreminom od 2500 dm3. Također, tu su i razne mogućnosti prilagodbe prtljažnika potrebama kupca, a kao posebnost se ističe sklopivi poklopac koji može poslužiti kao nosiva površina širine od 28,5 cm i koji na taj način zamjenjuje djeljivi poklopac prtljažnika iz prethodnih generacija ovog modela.

Unutrašnjost ovog SUV-a ukupne dužine od 4970 mm i međuosovinskog razmaka od 2923 mm nudi pregršt prostora u svim smjerovima za do sedam (odraslih) putnika koji će se smjestiti u tri reda sjedala. Kako bi se osigurala dobra preglednost izvan vozila i veća udobnost svaki sljedeći red je smješten iznad onog prethodnog, a oblik krova će osigurati dovoljno prostora za glave putnika otraga. Treći red je inače skriven u podnici prtljažnika, a drugi red sjedala se također može preklopiti te s prtljažnikom dati ravnu podnicu za još praktičniji prijevoz većih predmeta.

Kada je riječ o praktičnosti upotrebe novog Discoverya svakako vrijedi istaknuti sustav Intelligent Seat Fold koji omogućuje korisnicima da upravljaju položajem sjedala drugog i trećeg reda uz minimalan napor pomoću kontrola na stražnjoj strani vozila, središnjeg zaslona osjetljivog na dodir pa čak i daljinski putem smartphone aplikacije. Dakle, već u dućanu dok čekate u redu da platite za novi komad namještaja vaš Discovery možete pripremiti za prihvat robe.

Oba sjedala trećeg reda dolaze opremljena ISOFIX priključcima kojih je ukupno pet unutar vozila. U sva tri reda su dostupna grijana sjedala, odnosno grijana i hlađena u prva dva reda, a za vozača i suvozača su dostupna i masažna sjedala, dok sustav Auto Access Height omogućuje snižavanje podnice vozila za do 40 mm kako bi se olakšao ulazak i izlazak.

On ili off-road? Svejedno!

Proizvođač tvrdi kako će novi Discovery svojim voznim svojstvima kupce uvjeriti da je ne samo zadržao vrhunske tzv. all-terrain sposobnosti, nego ih i unaprijedio što zahvaljujući novim tehničkim rješenjima, a što naprednoj tehnologiji kojom je opremljen. Treba li uopće spomenuti kako je ovaj model opremljen stalnim sustavom pogona na sva četiri kotača sa standardnom mogućnošću zaključavanja središnjeg diferencijala?

Udaljenost podnice od podloge iznosi 283 mm (+43 mm), velik je prilazni i odlazni kut, dok će novi Disco moći "zaroniti" do dubine od 90 cm, što je 20 cm dublje nego što je mogao prethodnik. Uspješnom svladavanju izazovnih terena će pripomoći i sveobuhvatni paket sustava pomoći vozaču, a posebno se ističe landroverov višenamjenskim sustav Terrain Response kojim vozač može podesiti način rada mjenjač, odziva gasa, isporuke momenta na kotače i sl, a ako sam nije siguran u najbolji izbor može odabrati i automatsko podešenje.

Kod rješavanja posebno zahtjevnih terena, sustav ATPC (All-Terrain Progress Control) može se programirati tako da samostalno održava odgovarajuću brzinu koju je izabrao vozač. Drugim riječima, ova tehnologija omogućuje vozaču da se usredotoči isključivo na upravljač, odnosno smjer kretanja vozila, bez potrebe da vodi brigu o gasu i kočnici.

Performanse na cesti su poboljšane upotrebom dokazane, lagane i izdržljive aluminijske konstrukcije koja osjetno smanjuje masu vozila te naprednim ovjesom koji omogućuju visoku razinu udobnosti i svakodnevne upotrebljivosti, odnosno svojstava koja su karakterizirala ovu modelnu obitelj kroz prethodne generacije.

Vrijedi spomenuti i da novi Discovery omogućuje maksimalni kapacitet vuče od odličnih 3500 kg te da je vozačima na raspolaganju napredni sustav Tow Assist koji olakšava i potencijalno teže manevre vožnje s prikolicom, posebno one prilikom vožnje i parkiranja unatrag, a svemu navedenom će pripomoći i izvrsna vidljivost izvan vozila potpomognuta stražnjom kamerom koja sliku reproducira na središnji zaslon.

Ingenium motorizacija

Novi Discovery pokreće posljednja generacija JLR-ovih 4 i 6-cilindričnih benzinskih i dizelskih motora, a svi oni dolaze upareni s naprednim ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačima.

Konkretnije, ponudu otvara 2,0-litreni Ingenium Td4 4-cilindrični turbodizel snage od 180 KS koji je ujedno i najštedljiviji pripadnik ove linije s prosječnom potrošnjom od 6 l/100 km te emisijom ugljičnog dioksida od 159 g/km, što je 22% niže od prethodnika kojeg izravno zamjenjuje. Potom, tu je Sd4 bi-turbo dizelski 4-cilindrični pogonski stroj Ingenium snage od 240 KS i najvećeg okretnog momenta od 500 Nm. Njegova se tvornička potrošnje kreće oko 6,5 l/100 km, a misija CO2 oko 165 g/km.

Vrh dizelske ponude će činiti 6-cilindrični turbodizel Td6 snage od 258 KS i najvećeg okretnog momenta od 600 Nm. Za ljubitelje benzinskih motora Land Rover s Discoveryjem nudi 3,0-litreni kompresorski V6 Si6 snage od 340 KS te najvećeg okretnog momenta od 450 Nm.

I na kraju...

Proizvođač kaže kako je riječ o najboljem obiteljskom SUV-u na svijetu. Na papiru, svakako je puno razloga koji podupiru takvu tvrdnju, no samo će vrijeme i kupci moći dati konačan sud. Prodaja na našem tržištu je upravo krenula, a na kraju samo dodajmo da uz četiri spomenuta motora kupcima na raspolaganju stoje i četiri paketa opreme: S, SE, HSE i HSE Luxury. Cijene kreću od 488.795 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu 2.0 Td4 S pa sve do 851.270 kn koliko stoji model 3.0 Si6 HSE Luxury.

---

Posjetite: landrover.com i stranice domaćeg zastupnika