Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia
tekst: Goran Topić foto: Fiat Chrysler Automobiles

Nova era

Proizvodnja posljednje limuzine Alfa Romea, modela 159, prestala je još 2011. pa ljubitelji ove marke još od tada strpljivo čekaju da stigne nasljednik. Nakon dugo odgađanja Giulia je predstavljena sredinom prošle godine, no čak je i premijera otegnuta na gotovo godinu dana. Sada napokon možemo reći kako je stigla nova alfina limuzina

Alfa Romeo je prve informacije i fotografije Giulije objavio još u lipnju prošle godine, no tada samo najsnažnije izvedbe, Quadrifoglio. A, do ovogodišnjeg smo salona u Ženevi morali čekati na premijeru "običnih" verzija te sada, napokon, ovaj model započinje svoj dolazak na europska tržišta, prvo zapadna, a u srpnju će stići i na naše prometnice. Prvi dostupni primjerci bit će oni s dizelskim motorima, no ponuda će se uskoro proširiti i benzinskim izvedbama.

Lansiranje Giulije je odgađano više puta u zadnjih par godina, a razlozi nikad nisu u potpunosti objašnjeni. Mnogi pretpostavljaju kako su u vodstvu Fiata uvijek nalazili neku zamjerku predloženom konačnom rješenju pa je svaki puta trebalo dodatno ispeglati projekt prije nego ovaj novitet bude predstavljen javnosti.

Na prvi pogled izgleda kako se silno "peglanje" i prepravljanje isplatilo jer je Giulia upravo ono što Alfa Romeu treba, odnosno radi se o dizajnom lijepoj i lako prepoznatljivoj limuzini srednje veličine koja bi svojim izgledom, motorizacijom, obećanim voznim sposobnostima i rafiniranošću trebala oteti mnoge kupce prvenstveno njemačkoj, a potom i ostaloj konkurenciji. Drugim riječima, Alfa napokon ima predvodnika marke s kojim na čelu može krenuti u osvajanje novih tržišta, na koja se mora proširiti ukoliko želi opstati u budućnosti.

Tehnika ispred dizajna

Koliko su u Alfa Romeu uvjereni u odličnu tehničku dotjeranost svoje nove limuzinske uzdanice dovoljno govori i činjenica da službeno tvorničko priopćenje počinje s tehničkim karakteristikama vozila, naprednom tehnologijom i sl, a tek se u svega dvije rečenice u uvodu te zadnjim poglavljem kratko osvrće na izgled ovog automobila gdje gotovo nabrajajući, spominje pojmove poput jedinstvenog talijanskog dizajna, tradicije, nepogrešivog smisla za proporcije, sofisticirane jednostavnosti, vrhunske kvalitete materijala, čistih linija vanjštine i interijera...

Mi ćemo još dodati i kako su neki kritizirali Giuliju zbog prevelike sličnosti s njemačkim limuzinama, ne konkretno u samom dizajnu već svojevrsnoj suzdržanosti, no pogledajte Talisman i vidjet će te što je njemački automobil. U Alfi (kao i u spomenutom Renaultu) jednostavno žele ponuditi lijep, obiteljski prepoznatljiv i većini kupaca privlačan automobil i u tome su uspjeli, a tko se hoće dodatno istaknuti… Eno mu 4C 🙂 Naime, Alfa Romeo je donedavno bio u velikim egzistencijalnim problemima i sada mora igrati na sigurno.

Slično je i s interijerom koji će prema navodima proizvođača zadovoljiti najviše standardne kvalitete, sigurnosti, opreme i komfora, a koji je modernog i pojednostavljenog dizajna lišen većine prekidača. Na jednostavnost korištenja upućuje činjenica kako se većim brojem on-board funkcija upravlja putem središnjeg zaslona i multifunkcijskog rotacijskog prekidača smještenog ispred ručice mjenjača. Dakako, sukladno sportskom duhu ove marke, kokpit je orjentiran prema vozaču, a čak se i prekidač za pokretanje motora nalazi na upravljaču. Veličina zaslona, središnjeg kao i onog na ploči s instrumentima, ovisit će o razini opreme i kretat će se do najviše 8,8-inča u sustavu Connect 3D Nav, a informacije koje će se na njima prikazivati ovisit će o izabranom načinu rada putem DNA izbornika.

Kupcima će biti ponuđena tri paketa opreme - Giulia i Super, dok će Quadrifoglio biti rezerviran samo za izvedbu pokretanu motorom 2.9 V6 BiTurbo snage od 510 KS. Kupcima će biti omogućena daljnja personalizacija kroz tri pastelne (bijela, crna, Alfa crvena), osam metalik (Volcano crna, Silverstone siva, Lipari siva, Stromboli siva, Vesuvio siva, Imola Titanium, Montecarlo plava i Monza crvena) i dvije posebne boje (Trofeo bijela i Competizione crvena) za Quadrifoglio verziju, kao i kroz pakete Sport, Driver Assistance i Business, a Mopar će također ponuditi široku paletu raznih dodataka koji će zadovoljiti najrazličitije ukuse.

Prvo dizeli, a onda do 510 KS

Alfa Romeo Giulia će u konačnici biti dostupna s dva 2,0-litrena benzinska, dva 2,2-litrena dizelska 4-cilindrična motora te s jednim V6 BiTurbo benzincem obujma od 2,9 litara. Prvi modeli koji će postati dostupni kupcima će biti dizelski, a benzinski će stići nedugo nakon njih.

Dizelsku ponudu će dakle predstavljati 2,2-litreni 4-cilindrični turbo u dvije izvedbe različite snage. Riječ je o prvom alfinom dizelskom motoru izrađenom u potpunosti od aluminija, a svakako vrijedi spomenuti i činjenicu kako je isti opremljen sustavom ubrizgavanja goriva Multijet II te električnim turbopunjačem promjenjive geometrije što će se pozitivno odraziti na eliminaciju tzv. "turbo rupe" i povećanje ekonomičnosti.

Inače, prvi dizel u ponudi razvija snagu od 110 kW (150 KS) pri 4000 o/min te najveći okretni moment od 380 Nm pri 1500 o/min, dok drugi razvija snagu od 132 kW (180 KS) pri 3750 o/min te najveći okretni moment od 450 Nm pri 1750 o/min. Obje će izvedbe biti standardno uparene s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem te opcijskim 8-stupanjskim automatikom.

S ovim motorima Giulia će do 100 km/h ubrzati za 8,4 (8,2) i 7,2 (7,1) sekundu, dok će joj najveća brzina iznositi 220, odnosno 230 km/h. Tvornički podaci kažu i kako će se potrošnja za sve dizelske motore kretati oko 5,3/3,5/4,2 l/100 km, dok će emisija ugljičnog dioksida iznositi 109 g/km.

Konkretniji podaci o verzijama pokretanim s 2,0-litrenim benzinskim turbo motorom snage od 200 i 280 KS bit će poznati naknadno, bliže njihovom dolasku na tržište, a što se tiče još ranije predstavljene verzije Quadrifoglio podsjetimo se kako nju pokreće "Ferrarijem inspirirani" benzinski 2,9-litreni V6 bi-turbo motor snage od 375 kW, odnosno 510 KS pri 6500 o/min te najvećeg okretnog momenta od 600 Nm pri 2500 o/min. Ova će najsnažnija cestovna tvornička Alfa ikada do 100 km/h ubrzati za 3,9 sekundi i dosegnuti najveću brzinu od 307 km/h. Potrošnja se kreće oko 8,2 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida oko 189 g/km. Recimo i kako je ovaj motor opremljen sustavom deaktivacije cilindara.

No, nije sve u motorima

Prije svega recimo kako će Giulia imati pogon na stražnje kotače, a proizvođač navodi i da je raspodjela mase vrhunska. Inače, dizelaši će težiti 1374 kg (1445 kg), dok najsnažniji model u ponudi s ručnim mjenjačem ima masu od 1524 kg, što se velikim dijelom može zahvaliti opsežnijoj upotrebi lakih materijala poput ugljičnih vlakana, aluminija, plastike i sl, posebno kod izvedbe Quadrifoglio kod koje masa može biti i dodatno snižena opcijskim karbon-keramičkim kočnicama ili karbonskim sjedalima Sparco.

Također, u Alfi se hvale najizravnijim upravljačem u segmentu (11,8) te naprednim ovjesom AlfaLink zahvaljujući kojem se kontaktna površina prednjih pneumatika ne mijenja tijekom prolaska kroz zavoje.

Sve verzije će biti opremljene novim sustavom kočenja koji integrira sustav nadzora stabilnosti. Riječ je o elektromehaničkom sustavu IBS (Integrated Brake System) koji prema navodima proizvođača nudi odličan osjećaj i izostanak bilo kakvih vibracija na papučici uz istovremeno brz odziv i kratak zaustavni put od 38,5 m s brzine od 100 km/h (32 m u izvedbi Quadrifoglio). Također, svi će modeli biti opremljeni sustavom za upozorenje na prednji sudar (FCW) te autonomnim kočenjem u opasnosti (AEB) s prepoznavanjem pješaka koji će moći samostalno zaustaviti vozilo pri brzinama do 65 km/h, a tu su i drugi već uobičajeni sustavi potpore vozaču.

Izvedba Quadrifoglio će se moći pohvaliti posebnim sustavima poput Active Aero Splittera koji aktivno upravlja aerodinamikom vozila za veću stabilnost pri višim brzinama, DNA Pro s načinom rada Race te sustavom Chassis Domain Control - CDC čija je uloga biti "mozak" automobila koji koordinira i prilagođava rad različitih on-board sustava poput raspodjele okretnog momenta, DNA Pro, Active Aero Splittera, ESP-a i sl.

I na kraju...

Alfa Romeo s Giulijom uistinu okreće novi list jer predstavlja automobil koji ne samo da će voditi modelnu ponudu svog proizvođača u osvajanju izgubljenih tržišta, već i model koji napada neka sasvim nova. Na prvi pogled izgled, motorizaciju, opremu i sl. za jedan takav pothvat svakako ima, a kada napokon počne prodaja na svim tim raznim tržištima dobit ćemo odgovor i kako se Giulia sviđa onima najbitnijima u cijeloj priči, odnosno kupcima. Na talijanskom tržištu cijena osnovnog dizelskog modela s ručnim mjenjačem kreće od 35.500 Eura.

- - -

Zastupnik za Alfa Romeo na našem tržištu je tvrtka Autocommerce Hrvatska